تجارت محصولات طویل بازار آهن آلات آسیا

6 سال پیش994بازدید0دیدگاه5امتیاز (1 رای)
تجارت محصولات طویل بازار آهن آلات آسیا

گزارش ويژه متال بولتن از بازار آهن آلات آسيا

به گزارش متال بولتن ظرفيتهاي جديد محصولات طويل در فيليپين باعث بر هم خوردن تجارت محصولات طويل بازار آهن آلات در اسيا خواهد شد.

با راه اندازي اين ظرفيتها، وابستگي فيليپين به واردات محصولات طويل كاهش خواهد يافت.توليد كننده اصلي محصولات طويل در فيليپين SteelAsia ظرفيت توليد خود را در 6 سال آينده به 6 ميليون تن در سال افزايش خواهد داد.هدف اين شركت از طرح توسعه هاي جديد قطع وابستگي فيليپين به واردات محصولات طويل مي باشد.سه كارخانه نورد ميلگرد، مفتول، تيرآهن و نبشي به ظرفيت 2.5 ميليون تن تا سال 2020 آغاز به كار خواهند كرد.

دخالت مجدد پکن برای جلوگیری از افت بیشتر قیمت آهن آلات در بازار داخلی

دولت مرکزی اعلام نمود که از تاریخ ۱۶ مارس تا ۳۱ مارس، به دلیل وضعیت آلوده آسمان هندان، کلیه کوره بلندهای این شهر بایستی فعالیت خود را متوقف نمایند، در حالی که پیشتر اعلام شده بود که فقط کوره بلندهایی که در فصل زمستان متوقف شده بودند باید فعالیت مجدد خود را از ۳۱ مارس شروع نمایند. طبق گفته منابع خبری، برخی تولیدکنندگان آهن آلات به دنبال مذاکره برای نگهداری بخشی از ظرفیت کوره بلندهای خود در مدار تولید می باشند، اما احتمال موفقیت آنها بسیار پایین گزارش شده است. در صورت خاموش شدن کلیه کوره بلندهای این شهر، افت شدیدی در تقاضای کک اتفاق خواهد افتاد.

برطبق یافته های پلنر، از ۴ تولیدکننده آهن آلات موجود در شهر هندان با ظرفیت تولید ۴/۹ میلیون تن فولاد، ۳ شرکت تولید خود را متوقف نموده و یک شرکت محدودیت تولید زمستانی را اجرا نموده و با ۵۰% ظرفیت خود تولید می نماید.

از طرف دیگر، شایعات بازار آهن آلات چین نشان می دهد که افزایش تولید پس ۱۵ مارس مطابق انتظارات نبوده و تنها تعداد اندکی از کوره بلندهای تانگشان به مدار تولید بازخواهند گشت و انتظار می رود تولید توسط دیگر کوره بلندها از اواخر مارس یا اواسط آوریل از سر گرفته شود. با این حال، محدودیت ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش تولید برای کل سال به قوت خود باقی خواهد ماند.

بازار امروز آهن آلات چین تحت تاثیر انتشار این خبر در بخش فیوچرز و فیزیکی رشد داشت. قیمت میلگرد و ورق گرم در بازار فیوچرز شانگهای به ترتیب ۲۳ و ۳۲ یوان رشد نمود و قیمت ها در بازار فیزیکی شانگهای و سایر شهرها را افزایش داد. با این وجود هنوز تقاضای فصل بهار به بازار بازنگشته و اشتهای خریداران نهایی برای تامین فولاد تحریک نشده است. احتمال بر این است که دولت مرکزی تا زمان بالا نرفتن تقاضای بازار محدودیت های تولید را ادامه دهد.

آهن آلات اصفهان

افت بازارهای سهام دنیا در نتیجه ادامه تصمیمات رادیکال ترامپ

بازارهای سهام جهان برای دومین روز متوالی افت نمودند و دلار به پایین ترین سطح یک هفتگی خود رسید. دلیل این نوسانات را باید در تهدید جدید ترامپ در وضع تعرفه ۶۰ میلیارد دلاری بر واردات از چین جستجو نمود که نگرانی سرمایه گذاران از افت رشد جهانی را تقویت نموده است.

سرمایه گذاران معتقدند تا زمانی که سایه ترس از تعرفه های حمایتی، جنگ تجاری و عدم پایداری سیاسی وجود دارد، بازارهای سهام دنیا رنگ ثبات را نخواهند دید. اعلام خبر وضع تعرفه بر بخش های تکنولوژی، الکترونیک و ارتباطات تنها ساعاتی پس از اخراج رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا توسط ترامپ صورت گرفته است. تیلرسون بدون نام بردن از ترامپ از سمت خود کناره گیری نمود که نشان از اختلاف دو طرف بر سر موضوعاتی مهم دارد. از زمان ریاست ترامپ، ۳۵ نفر از مقامات ارشد دولت وی از سمت خود استعفا نموده و یا اخراج شده اند.

خبر اخراج تیلرسون و ضعف ثبات سیاسی در ایالات متحده تاثیر منفی خود را بر دلار اعمال نمود و نرخ بازگشت اوراق خزانه را افزایش داد. نگرانی ها از جنگ تجاری باعث شد تا تاثیر مثبت آمار اقتصادی چین در خصوص توسعه بخش صنعتی آفست شده و بازارهای دنیا از این رشد تاثیری نپذیرند

تمديد محدوديت هاي توليد آهن آلات تانگشان

همان گونه كه قبلا در گزارشهاي متعدد ارايه گرديد، دولت محلي تانگشان در نظر دارد محدوديت هاي توليد را كه در 15 مارس به اتمام مي رسد دوباره تمديد كند.

براي اين منظور محدوديت هاي جديد توليد در اين منطقه كه نزديك به 95 ميليون تن آهن آلات در سال توليد مي كند پس از 15 مارس ادامه خواهد يافت.

به گزارش منابع خبري داخلي چين اين محدوديت ها از 16 مارس آغاز شده و تا 14 نوامبر ادامه خواهد يافت.

تانگشان از سال 2013 تا كنون 44.7 ميليون تن از ظرفيت هاي آلاينده توليد آهن آلات خود را كاهش داده است و به طور جدي به سمت رسيدن به برنامه اسمان ابي حركت مي كند.

به نقل از متال بولتن در برنامه هاي جديد بين 10 تا 15 درصد به محدوديت هاي اعمال شده تا 15 مارس كه كاهش 35 تا 50 درصدي توليد بود اضافه مي شود. اين برنامه مي تواند تا پايان سال 10 ميليون تن از توليد فولاد اين منطقه را كاهش دهد كه تاثير محسوسي بر روند قيمت هاي چين خواهد داشت.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد