خوش بینی بازار آهن آلات به دوره پس از عید شکوفه ها چین

2 سال پیش1100بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
خوش بینی بازار آهن آلات به دوره پس از عید شکوفه ها چین

خوش بینی به دوره پس از عید شکوفه ها، عامل تقاضا برای بیلت در بازار آهن آلات چین

با نگاهی به هفت ساله گذشته، می توان مشاهده نمود که دوره پس از سال نو چینی همواره با افزایش تقاضا برای آهن آلات همراه بوده است. از این رو، تجار در حال پر کردن انبارهای خود برای این دوره می باشند و با وجود عدم تقاضای موثر از سوی خریداران نهایی، سطح معاملات در بازار بیلت این کشور رضایت بخش می باشد

بهای بیلت امروز یه ۳۶۲۰ یوان رسید که ۲۰ یوان بیشتر از سطح هفته گذشته می باشد. با توجه به غیبت خریداران نهایی به دلیل تعطیلی اکثر پروژه های ساختمانی، همین میزان رشد نیز برای فعالان بازار آهن آلات رضایت بخش است

بیشترین حمایت از قیمت در حال حاضر از سوی تجار می باشد که برای ششمین هفته متوالی موجودی انبارهای خود را افزایش داده اند. موجودی انبارهای بیلت تجار و همینطور بنادر با ۱۲۰ هزار تن افزایش دیگر به ۷۷۰ هزار تن رسیده است. بسیاری با امید به تحصیل سود پس از عید شکوفه ها دست به خریدهای فعلی زده اند

اما این در حالی است که پس از طی شدن دوره محدودیت های تولید، تولیدکنندگان آهن آلات افزایش ظرفیت تولید خواهند داشت و احتمال دارد بازار با گسیل عرضه روبرو شود. قدر مسلم اینکه خریدهای فعلی می تواند بازار آهن آلات را در اواخر فوریه و دوره تعطیلات سال نو با افت قیمت همراه سازد. بایستی دید که تقاضا پس از تعطیلات جوابگوی عرضه خواهد بود یا نه

بازگشت قیمت زغال سنگ تحت تاثیر عواملی چند

بهای زغال سنگ صادراتی استرالیا در اواخر این هفته با افزایش تقاضای چینی ها و نگرانی ها از وقوع تندباد در ایالت کوئینزلند استرالیا کمی رشد یافت. بهای این نهاده تولید در روز جمعه با ۵ تا ۷ دلار افزایش نسبت به هفته قبل به ۲۱۵ تا ۲۲۰ دلار به ازای هر تن رسید. در روز پنجشنبه اخباری مبنی بر وقوع تندبادی در بنادر ایالت کوئینزلند منتشر شد که عامل تقویت قیمت گردید.

از سوی دیگر، تکذیب خبر تمدید محدودیتهای تولید تا ماه می و تقویت نرخ برابری یوان در برابر دلار تا ۶/۲۷ باعث شده تا اشتهای چینی ها برای خرید زغال سنگ تقویت شود. بهای این ماده هم در بازار آهن آلات داخلی و هم در بازار واردات افزایش یافته، در حالی که ترجیح چینی ها برای استفاده از مواد داخلی در نتیجه مشکلات حمل و نقل به دلیل هوای سرد بیشتر است.

قیمت آهن آلات

سه ماهه ابتدایی سال همواره فصلی خوب برای مواد اولیه در جهان بوده است. عواملی چون کاهش عرضه به دلیل احتمال وقوع تندبادها خصوصا در استرالیا فاکتور حمایت از قیمت مواد اولیه بوده اند.

رالی افزایش بهای نفت با تقویت دلار متوقف شد

انتشار آمار مشاغل جدید آمریکا در روز جمعه دلار امریکا را تقویت نمود و علی رغم تداوم توافق اوپک مبنی بر کاهش تولید، عامل فشار بر روند رو به رشد بهای نفت شد. بهای نفت سبک امریکا با ۴۶ سنت افت به ۶۵/۳۳ دلار در هر بشکه رسید و کاهش هفتگی را به ۱/۳ درصد رسانید. نفت برنت بنچ مارک جهانی نیز با کاهش ۱/۰۲ دلاری به ۶۸/۶۲ دلار در هر بشکه رسید.

مشاغل جدید در امریکا و افزایش دستمزدها به بالاترین سطح در ۸/۵ سال گذشته رسید و عامل تقویت دلار گشت. نرخ برابری یوان در برابر دلار پس از انتشار این آمار به ۶/۳۰ رسیده است. جدای ارزش دلار، افزایش تولید نفت در ایالات متحده نیز عاملی دیگر برای افت بهای نفت شده است. با کاهش عرضه، رابطه میان نفت و دلار بیشتر خود را نشان داده است. از ابتدای سال جاری، ضریب شاخص دلار و نفت ۰/۸۶- بوده است، در حالیکه ۱- رابطه معکوس مورد قبول می باشد.

افزایش تقاضا نفت

تقاضای جهانی نفت در سال گذشته ۱/۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافت و انتظار می رود که امسال نیز این رقم ۱/۳ میلیون بشکه دیگر افزایش یابد. تولید کشورهای عضو اوپک در ژانویه از پایین ترین سطح ۸ ماهه کمی فراتر رفت و تولید روسیه با اینکه به حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده با معاهده کاهش تولید انطباق دارد. افت تولید اوپک توانسته افزایش تولید بیش از ۱۰ میلیون بشکه ای امریکا را تا حدودی آفست نماید.

تقویت شاخص دلار نه تنها بر بهای نفت، بلکه بر بهای دیگر کامودیتی ها نیز فشار وارد نموده است. بهای مس در بورس فلزات شانگهای ۲۳۰ یوان افت نمود و بهای جهانی طلا تا ۱۳۳۶ دلار افت نموده است. روند ارزش دلار اما برای سال ۲۰۱۸ کاهشی پیش بینی شده است و تحلیلگران انتظار طولانی بودن افت کامودیتی ها را ندارند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد