گزارش هفتگی قیمت آهن آلات هفته اول آبان ماه 96

2 سال پیش1647بازدید0دیدگاه3امتیاز (2 رای)
گزارش هفتگی قیمت آهن آلات هفته اول آبان ماه 96

تحلیل بازار آهن آلات در هفته ای که گذشت

قیمت آهن آلات در روزهای پایانی هفته گذشته که از سوی کارخانجات تولیدی اعلام گردیده است نشان دهنده این است که اگرچه بسیاری از کارخانجات در برابر کاهش قیمت آهن آلات مقاومت کرده اند ولی در بازار آهن آلات شاهد رقابت منفی بوده ایم و برخی از کارخانجات تولید فولاد، در لیست فروش خود کاهش قیمت آهن آلات را لحاظ کرده اند. این شرایط به وجود آمده در بازار نشان می دهد که رقابت منفی در بازار وجود داشته است.

این در حالی است که نسبت به مدت زمان مشابه و کاهش قیمت آهن آلات طی ماه های گذشته، این رقابت از فراگیری بالایی برخوردار نبوده است. با این حال می توان ارزیابی مثبتی از این ویژگی داشت ولی در حال حاضر نشانه ای مبنی بر حفظ شرایط حاضر در بازار آهن آلات و حفظ قیمت آهن مشاهده نمی گردد. در کنار تمامی این موارد شاهد افزایش قیمت شمش می باشیم که می تواند سبب حمایت از بازار فولاد شده و سبب رشد قیمت آهن آلات گردد.

از طرف دیگر افزایش قیمت آهن آلات از قبیل افزایش قیمت میلگرد و تیرآهن سبب گردیده که نوسانات مثبت و حمایتی از قیمت ها در این دو بازار ایجاد گردد که می تواند منجر به افزایش قیمت میلگرد طی روزهای آینده نیز گردد. بنابراین در حال حاضر سه نشانه مثبت راجع به قیمت آهن آلات در بازار مشاهده می گردد.

قیمت آهن آلات اصفهان

نکته قابل توجه دیگر در بازار داخلی موجودی پایین آهن آلات دانست چراکه افزایش شگفت انگیز قیمت آهن آلات در هفته گذشته، به سرعت کاهش یافته بنابراین شرایط مناسبی برای سفته بازی در بازار وجود نداشته که به معنای آن است که خریداران این محصولات فرصت خوبی برای خرید نیافته اند که در نهایت منجر به کاهش میزان موجودی انبارها و شکسته شدن قیمت آهن منجر می گردد. وضعیت کنونی بازار سبب خواهد شد که روند غالب در بازار فولاد از سوی کارخانجات تولیدی مدیریت گردد و یا شرایط به طور دقیق تری برای مدیریت بازار از سوی عرضه کالا مساعدتر گردد.

میزان تقاضا برای عرضه آهن آلات

این مورد تحت شرایطی که میزان تقاضا در بازار ضعیف می باشد و میزان خریداران کم می باشند می تواند سبب افزایش قیمت آهن آلات گردد و در عین حال فضای مناسبی را برای مانور قیمت ها در واحدهای مهم فولادسازی فراهم گرداند. با توجه به مسایلی که راجع به بازار ذکر شد و تجربه نوسانات و رفتارهای رفت و برگشتی قیمت آهن آلات مشخص می شود که هم چنان احتمال افزایش قیمت آهن با فرض این که بتوان پتانسیل های بازارسازی ایجاد کرد، وجود دارد.

با این حال تا زمانی که روند بازار نشان دهنده تداوم تضعیف بازار خرید این محصولات و کاهش قیمت آهن آلات می باشد و جو روانی بازار به این صورت می باشد، نمی توان توجه چندانی به این نشانه ها کرد. هم چنین می توان گفت که تداوم افزایش قیمت شمش حتی با این که فرض کنیم این افزایش محدود و مقطعی باشد، نشانه جدیدی است که به بازار ارائه می گردد ولی در حال حاضر نمی توان به طور قطعی راجع به روند قیمت آهن آلات طی روزهای آتی نظر داد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد