آیا قیمت آهن می تواند در ادامه سال 2017 نیز صعود ستاره ای خود را داشته باشد ؟

7 سال پیش1166بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
آیا قیمت آهن می تواند در ادامه سال 2017 نیز صعود ستاره ای خود را داشته باشد ؟

قیمت آهن در سال 2017

قیمت آهن ، در ابتدا باید مسائلی را در مورد آهن در سال 2016 بررسی کنیم. قیمت کالاها در سال 2016 صعودی بود و این موضوع بر خلاف انتظاری بود که تحلیل گران داشتند. انها  منتظر حالت دیگری بودند. این موضوع در خصوص  سنگ آهن نیز صحت دارد. میتوان گفت که با توجه به افزایش رشد عرضه و رشد کم تقاضای چینی، انتظاری که برای قیمت آهن در ابتدای سال 2016 داشتیم بسیار پایین بود.

پس از آن دولت چین برای حمایت از تولید داخلی فولاد اقداماتی انجام داد. این اقدامات در خصوص پشتیبانی کشورش بود. این حرکت باعث شد که قیمت آهن در سال 2016 ثابت بماند و تقویت شود. پس از ان  فعالیت های پیش بینی نشده و کمبود ذغال سنگ کوکاکی، باعث شد قیمت سنگ آهن افزایش یابد. قیمت کالاهای مربوط به فولاد سازی در سال 2016، 81 درصد افزایش یافت. در پایان سال، انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ، منجر به افزایش قیمت کالا ها در بازار جهانی شد.

صعود قیمت آهن شرکت ها در سال 2017

در حقیقت می توان گفت که سال 2016 ، معجزه ای برای قیمت کالا مخصوصا  قیمت سنگ آهن بود. سهام سنگ آهن شرکت های بزرگی مانند Rio Tinto و BHP Billiton و Vale و منابع طبیعی Cliffs در طول این سال به سودی که میتوانستند در طول چندین سال به دست بیاورند ، رسید. بررسی ها و نمودار ها نشان میدهند که قیمت سنگ آهن در سال 2016 افزایش چشم گیری داشته است. بر این اساس میتوان گفت که شرکت Cliffs  بیشترین میزان افزایش در قیمت سنگ آهن را داشته است. قیمت سنگ آهن دریایی نیز افزایش یافته است. و این در حالی است که دو شرکت دیگر به اسم Rio Tinto و BHP Billiton به ترتیب 35 و 40 درصد میزان افزایش در قیمت سنگ آهن داشته اند.

چه چیزی در پیش روی قیمت آهن است؟

با گذشت  2016 ، سرمایه گذاران در این فکر هستند  که آیا در سال 2017، قیمت و سود سنگ آهن همراه با منافع معدنچی ها حفظ خواهد شد. آنها نگران قیمت سنگ آهن هستند. در این بخش،  چشم انداز 2017 در خصوص صنایع سنگ آهن دریایی ارزیابی خواهد شد و مقاومت و ایستادگی قیمت سنگ آهن و  چگونگی عرضه و تقاضا  ان در سال 2017 بررسی خواهد شد. این موضوع می تواند به ما در مورد مسیر آینده قیمت های سنگ آهن و خرید و عرضه ان کمک بسیاری کند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد