گزارش هفتگی بازار اسلب اصفهان هفته پایانی آذر 96

2 سال پیش1119بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
گزارش هفتگی بازار اسلب اصفهان هفته پایانی آذر 96

افزایش ناگهانی قیمت اسلب کارخانه اصفهان

قیمت اسلب کارخانه اصفهان در هفته گذشته درمیان افزایش فعالیت خرید این محصول افزایش یافته است. در شرق ایران به میزان 1980 تومان به ازای هر کیلو بوده که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان 15 تومان به ازای هر کیلو افزایش یافته است. در شمال ایران نیز به میزان 1980 تومان به ازای هرکیلو اعلام شده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان 15 تومان به ازای هرکیلو افزایش یافته است. در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید این محصول افزایش یافته است که این امر بر قیمت تاثیرگذار بوده است. روند افزایشی قیمت اسلب در بازار اصفهان سبب فشار بر قیمت ها در بازار لحظه ای شده است. ارزیابی منابع خبری از شاخص قیمت در اصفهان به میزان 1980 تومان  به ازای هرکیلو بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان 15 تومان به ازای هر کیلو افزایش یافته است.

کارخانجات اصفهان قیمت اسلب پیشنهادی خود را به میزان 1980 تومان به ازای هرکیلو اعلام کرده و تمایلی به فروش این محصولات ندارند. تامین کنندگان اسلب ترجیح می دهند که این محصول را در بازاراصفهان به فروش برسانند. قیمت پیشنهادی خریداران در مناقصات حدودا به میزان 1975 تومان به ازای هرکیلو بوده که نسبت به قیمت اعلام شده در روز چهارشنبه به میزان 5 تومان به ازای هر کیلو کاهش یافته است. این موضوع به این دلیل است که خریداران می توانند این محصول را به قیمت های بیشتری خریداری کنند. برخی معتقدند که خریداران تمایل دارند که مبلغی در حدود 1980 به ازای هرکیلو را برای اسلب پرداخت کنند. بنابراین تمایل بیشتری برای خرید اسلب اصفهان وجود دارد. در حال حاضر بازار دگرگون است. بنابراین هر دو مصرف کنندگان نهایی و سهام داران خرید خود را طی روزهای آینده از بازار انجام خواهند داد.اسلب در اصفهان طی هفته جاری به میزان 1980 تومان به ازای هر کیلو شامل مالیات بر ارزش افزوده به فروش رسید که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان 15 تومان به ازای هر کیلو افزایش یافته است. بیشترین قیمت در معاملات روزهای گذشته به میزان 1980 تومان به ازای هرکیلو بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی به میزان 15 تومان به ازای هر کیلو افزایش یافته است.

قیمت اسلب اصفهان

افزایش قیمت اسلب در بازار استان های جنوبی ایران

قیمت اسلب در بازار استان های جنوبی ایران به میزان 10 تا 15 تومان به ازای هر کیلو افزایش یافته است که علت این امر افزایش میزان تقاضای فصلی می باشد. ارزیابی مراکز خبری از قیمت اسلب در بازاراستان ها ی جنوبی به میزان 1980 تومان به ازای هرکیلو بوده که نسبت به قیمت اسلب 1965 تومان به ازای هرکیلو قبلی افزایش یافته است. در حال حاضر بازار بسیار آرام می باشد و به نظر می رسد که طی هفته های آینده قیمت به میزان بیشتری افزایش یابد. انتظار می رود که قیمت  نیمه ابتدایی هفته اول دی ماه تقویت گردیده و میزان تقاضا در استان اهواز نیز افزایش خواهد یافت. کارخانجات اهواز میزان تولید خود را در بازار داخلی افزایش داده اند. منابع خبری اعلام کرده اند که میزان تقاضا افزایش یافته و قیمت نیز به نسبت افزایش خواهد یافت.

قیمت اسلب در بازار استان های غربی  افزایشی باقی مانده است که علت این امر افزایش میزان تقاضا از سوی استان کرمانشاه  بوده است. کارخانجات واقع دراستان های جنوب ایران در حال حاضر تحت فشار می باشند چراکه بازار اسلب اهواز در تکاپو می باشد. این کارخانجات در حال حاضر فروش بسیاری به کردستان و کرمانشاه دارند. ارزیابی خبرگذاری ها از قیمت  جنوب شرقی ایران به میزان 1985 تومان به ازای هر کیلو گزارش شده است. در حال حاضر میزان تقاضای زیادی برای خرید اسلب از اهواز وجود دارد. ارزیابی منابع خبری از قیمت در اهواز به میزان 1985 تومان به ازای هر کیلو بوده که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی افزایش یافته است. برخلاف تقاضای بالا برای خرید اسلب از سوی اهواز یکی از تولیدکنندگان اسلب تولیدی خود را به میزان 1980 تومان به ازای هر کیلو اعلام کرده که این قیمت بدون در نظر گرفتن افزایش قیمت سنگ آهن و کرایه ها بوده است. ارزیابی ها از قیمت سنگ آهن به میزان 31 دلار به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت 30 دلار به ازای هر تن قبلی افزایش یافته است.

تداوم روند صعودی در بازاراسلب

فولاد سازان اصفهان مجددا توانستند قیمت اسلب خود را افزایش دهند. بنا به اخبار رسیده ، سطوح قیمتی فعلی در محدوده 1980 تومان به ازای هرکیلو قرار دارند و تنها برای تناژهای بالا می توان در محدوده 1985 تومان به ازای هرکیلو خرید نمود. قیمت های فعلی البته توسط خریداران پذیرفته شده و معاملاتی در این قیمتها نهایی شده اند.

اما با خبرهای منتشره به نظر می رسد بازارهای اصفهان در حال محدود شدن میباشد.

در ایلام نیز به عنوان بازار بزرگی دیگر برای اسلب اصفهان در نهایی کردن مطالعات برای افزایش مصرف از کارخانجات اصفهان می باشد تا تصمیم نهایی را در این خصوص بگیرد. این تصمیم می تواند عوارض سنگینی را بر اسلب اصفهان وضع نموده و این بازار را نیز برای تولیدکنندگان غیر قابل دسترس نماید.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد