محدودیت عرضه محصولاتی فولادی چین

2 سال پیش965بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
محدودیت عرضه محصولاتی فولادی چین

احتمال کمبود عرضه محصولات چین، عاملی برای افزایش قیمت لوله گالوانیزه صادراتی هند

کارخانه های هند، قیمت لوله گالوانیزه در بازار صادراتی را افزایش داده اند. به دنبال اخبار مربوط به آتش سوزی در Bengang’sBF و احتمال کاهش تقاضا، انتظار می رود که پشتیبانی عمده ای از افزایش بیشتر قیمتها در بازار داخلی چین صورت گیرد . سطح قیمت لوله گالوانیزه پیشنهادی و بالاتر، از کارخانه های هند در پایان هفته جاری به میزان 580 تا 600 دلار در هر تن فوب بوده است که از 10 تا 20 دلار در هر تن از هفته گذشته افزایش داشته است.

تمام صادرکنندگان عمده، پیشنهادات رسمی را رد کردند زیرا قیمت های جدید برای بازار داخلی، در اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد. یک منبع تامین کننده به متال اکسپرت گفت: "ما برای مدت حداقل 15 تا 20 روز از بازار صادرات خارج نخواهیم شد زیرا قیمت های داخلی در حدود 2.000 INR در تن افزایش می یابد." قیمت های فعلی کارخانه ها در آسیا مورد قبول نیستند (منظور 590 دلار در هر تن می باشد)، اما شرکت های تجاری هنوز هم می توانند مواد اولیه را که قبلاً خریداری شده اند، را به قیمت 570 دلار در هر تن (590 دلار در هر تن ویتنام) و حتی پایین تر ارائه دهند.

انتظار افت قیمت لوله گالوانیزه

بازار اروپا هنوزغیرفعال است.  با انتظار اُفت قیمت در بازار لوله گالوانیزه داخلی در اروپا، کارخانه های هندی قیمت های خود را 20 دلار در هر تن  افزایش داده و به 590 تا 595 دلار در هر تن (620 تا 630 دلار در هر تن) رسانده اند.

عامل اضافی برای افزایش قیمت یک حادثه آتش سوزی در بزرگترین کوره انفجاری شرکت Bengang بود که ممکن است کمبود عرضه را به دنبال داشته باشد و قیمت های بین المللی را افزایش دهد. یک معامله گر از دهلی اظهار داشت:" از روز دوشنبه تا سه شنبه قیمتی حدود 560 تا 570 دلار به ازای هر تن برای ما امکان پذیر بود، اما این خبر همه را بسیار محتاط کرده است. هیچ نشانه ای از کاهش قیمت بازار لوله گالوانیزه در آینده نزدیک وجود ندارد.

بازار لوله گالوانیزه

ارزیابی بخش لوله گالوانیزه اندونزی پس از اثر روند صعودی جهانی

اکثر شرکت های ساختمانی اندونزی با افزایش قیمت لوله گالوانیزه در جهان مواجه شده اند. در نتیجه، تأخیر پروژه های متعدد ممکن است بر تقاضای لوله گالوانیزه در کشور تأثیر بگذارد. با این حال، بزرگترین تولید کننده های لوله گالوانیزه داخلی، خوش بین هستند و انتظار دارند که با افزایش قیمت به سود خود برسند.

بخش ساخت و ساز که حمایت قابل توجهی از تقاضای لوله گالوانیزه در اندونزی را فراهم می کند، با روند صعودی روند جهانی روبرو شده است. به طور خاص، به گفته Purwono Widodo ، مدیر روابط بین الملل در انجمن صنایع آهن و لوله گالوانیزه اندونزی و مدیر بازاریابی شرکت  Krakatau Steel، قیمت لوله گالوانیزه ، به ویژه لوله گالوانیزه افزایش یافته و به 600 دلار در هر تن رسید.

علاوه بر این، کارخانه های اندونزی نیز مجبور شدند  قیمت های خود را افزایش دهند که باعث ایجاد چالش هایی برای شرکت های ساختمانی داخلی شد. بنابراین، طبق گفته های بازار داخلی، چنین قیمت های بسیار بالایی ممکن است باعث اختلال در پروژه های توسعه ای و زیربنایی در کشور شود. متال اکسپرت یادآور شد که، به طور ویژه، اگر قیمت واقعی لوله گالوانیزه بیشتر از 10٪  از نرخ مرجع مورد استفاده در تهیه معامله ساخت و ساز افزایش داشته باشد، مناقصه باید به تعویق بیفتد و به بازنشانی مجدد نیاز دارد.

افزایش تقاضا خرید لوله گالوانیزه

در آن زمان، علیرغم ایجاد تهدید برای تأخیر در انجام پروژه های ساخت و ساز، بزرگترین تولیدکنندگان اندونزی یعنی شرکت های Krakatau Steel و Gunung Garuda ممکن است از افزایش قیمت لوله گالوانیزه بهره مند شوند. در حال حاضر تولید کنندگان لوله گالوانیزه در پایین دست اندونزی، تقاضا برای محصولات بالادست را افزایش می دهند.

در نتیجه،محصولات  شرکت لوله گالوانیزه Krakatau که 44 درصد از بازار داخلی لوله گالوانیزه را کنترل می کند، تا اکتبر 2017 به طور کامل رزرو شده است. علاوه بر این، طبق اعلام مطبوعات شرکت Krakatau Steel در سال 2017، درآمد خالص خود را با تا  12.51٪ افزایش داده و به 350.1 میلیون دلار رسانده است ، که در مقایسه با قیمت فروش سال گذشته افزایش زیادی داشته است. علاوه بر این، انتظار می رود روند این پیشرفت ها در سال 2017 باقی بماند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد