افزایش تولید تسمه در بازار و نوسانات قیمتی

2 ماه پیش1579بازدید0دیدگاه1امتیاز (1 رای)
افزایش تولید تسمه در بازار و نوسانات قیمتی

کارخانه ی تسمه کوره ای در اصفهان و افزایش تولید تسمه

در طول سال 96، ظرفیت تسمه کوره ای به 400000 تن افزایش یافت در حالی که طبق اطلاعات ارائه شده توسط خبرگزاری، در سال قبل این میزان معادل 250،000 تن بوده است. با توجه به منابع خبری حاضر در بازار، گسترش تولید محصولات تسمه کوره ای و تسمه ورقی به این شرکت اجازه خواهد داد تا قیمت تسمه کوره ای خود را افزایش دهد. ظرفیت فعلی تولید این نوع تسمه در این شرکت سالانه 350،000 تن است. در نتیجه، این کارخانه همچنان به تقویت تولید آن ادامه می دهد.

کارخانه ی تسمه کوره ای قصد دارد حضور خود را در بازار ایران پر رنگ تر کند و به همین دلیل از اجرای مداوم استراتژی گسترش ظرفیت شرکت خود حمایت می کند. علاوه بر این، تولید کننده ی یاد شده در حال برنامه ریزی برای تقویت فعالیت صادراتی خود در سال جاری می باشد.

علاوه بر این، موقعیت این کارخانه به عنوان یک منبع تولید کننده ی تسمه کوره ای در ایران تثبیت شده است. این شرکت به طور فعالانه در گسترش تسهیلات خود سرمایه گذاری می کند که هدف آن تقویت تولید و بهبود موقعیت در بازار تسمه کوره ای در ایران است. با این حال، زمانی که شرکت تمام مراحل استراتژی توسعه خود را کامل کند، سرمایه گذاری کل به مبلغ قابل توجهی تخمین زده می شود. معاون رئیس کارخانه ی ، به منابع رسانه ای گفت: "ما یک مرکز خدمات را در کارخانه ساخته ایم و قصد داریم در زمینه ی تسمه کوره ای سرمایه گذاری کنیم ".

تسمه ورقی درایران و روند مثبت حاکم بر بازار محلی

انتظار می رود که عرضه کنندگان تهرانی قیمت تسمه ورقی خود را برای به بازار تهران، با توجه به افزایش قیمت تسمه ورق در این کشور و همچنین به طور کلی ایجاد تحولات مثبت در بازار تسمه ورقی افزایش بدهد.

پیشنهادات کارخانه ی تهران در مورد قیمت تسمه ورقی تولید شده در حال حاضر در حدود 2930 تومان به ازای هر کیلو برای فروش در ماه دی اعلام شد، که حداقل 30 تومان در هر کیلو نسبت به دور قبلی فروش، افزایش داشته است.

این کارخانه در حال حاضر از تقاضا هایی را برای خرید تسمه ورقی از سوی مشتریان تهرانی دریافت می کند. در همین حال کارخانه ی نیز هنوز هم زمان ارائه ی پیشنهادات رسمی خود را در مورد قیمت تسمه ورقی مشخص نکرده است، اما شرکت کنندگان حاضر در بازار گزارش کرده اند که قیمت پیشنهادی اولیه ی تامین کنندگان این محصول نزدیک به 2930 تومان درهرکیلواست.

در همین زمان، کارخانه ی تولید کننده تسمه ورقی ، قیمت تسمه ورقی خود را در پایان هفته ی گذشته حداقل در حدود 2930 تومان در هر کیلو اعلام کرده است. انتظار می رود که قیمت های پیشنهادی رقابتی بر روی نرخ تامین کنندگان این مواد تاثیر گزار باشد. یکی از معامله گران به خبرگزاری گفت: "هدف بیش تر از همه این است که تسمه ورقی را با قیمتی معادل 2930 تومان در هر کیلو خریداری کند. "

در عین حال، قیمت تسمه ورقی در برخی از معاملات کمی افزایش می یابد. قیمت تسمه ورقی این کشور در برخی از قرارداد ها در حدود 2930 تومان  به ازای هر کیلو ثابت باقی مانده است  در حالی که برای خریداران خرده پا، این محصول هنوز هم با قیمتی در حدود 2930 تومان به ازای هر کیلو برای حمل و نقل در ماه جاری، ارائه می شود.

نوسانات قیمت تسمه کوره ای

قیمت ها برای تسمه کوره ای 2 و 2.5 و3 و4 و5 با ضخامت 5-6 در انبار اصفهان با قیمت 2170 تومان به ازای هر کیلو معامله شد از طرفی قیمت تسمه کوره ای برای با ضخامت های فوق برای عرضه در انبار تهران با قیمت 2090 تومان به ازای هر کیلو بفروش رسیده است .

علاوه بر این، کارخانه ی تسمه ورقی یا تسمه کرومیت سازی به چشم اندازهای بزرگ تری برای دست یابی به هدف های دیگر در پایان سال  نگاه می کند. وی همچنین افزود: "ما 37٪ درصد از تسمه ورقی  تولید شده ی خود در سال 96 را صادر کرده ایم. هدف ما صادرات 65 درصد از این مواد در سال جاری است.

لازم به ذکر است که تولید کنندگان تسمه ورقی یا کرومیت ، از جمله کارخانه تسمه سازی ورقی ، قادر به استفاده از یک شرایط خاص بودند.

همان طور که خبرگزاری ها پیش از این در گزارشات خود گفته بود، جای خالی در بازار ایران در ماه دی سال 96 مشاهده شد. به احتمال زیاد، چنین رخدادی باعث می شود که این شرکت با اعتماد به نفس بیش تری برای کشف امکانات بیش تر در مقصد صادرات در طول سال جاری اقدام کند.

لذا در طول این و مدت قیمت ها برا ی تسمه ورقی یا تسمه کرومیت ارائه شده در بازاربا سایز 2 و 2.5 و 3 و 4 و 5 با ضخامت 5 جهت ارائه در انبار تهران با قیمت 2930 تومان به ازای هر کیلو به فروش رسیده است . این در حالی است که قیمت تسمه ورقی یا کرومیت در بازار نسبت به هفته گذشته با قیمت 2890 تومان برای سایزهای ذکر شده در بازار به ازای هر کیلو بفروش رسده بود که افزایش 40 تومانی به ازای هر کیلو را نشان می دهد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد