رکورد شمش صادراتی ایران شکسته خواهد شد؟

2 سال پیش1365بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
رکورد شمش صادراتی ایران شکسته خواهد شد؟

نگاهی به رکود بازار شمش صادراتی ایران

به گفته منابع خبری پیشنهادی برای خرید 50 هزار تن بیلت گرید 5SP با 50 درصد پیش پرداخت و به قیمت 520 دلار به ازای هر تن فوب به یکی از تولیدکنندگان اهن آلات کشور وصول شده است. در صورتی که این قرارداد نهایی شود، رکورد معامله شمش صادراتی کشور از لحاظ قیمت و پیش پرداخت شکسته خواهد شد.

افزایش قیمت سنگ آهن وارداتی در چین

در طی هفته گذشته قیمت سنگ اهن وارداتی در چین افزایش یافته در حالی که سطح فعالیت های تجاری متوسط رو به پایین بوده است. در همین حال قیمت سنگ آهن داخلی در این کشور ثابت بوده است. در حال حاضر سنگ اهن هند با خلوص 5/63 درصد تنی 79 دلار به فروش می رسد. در همین حال سنگ اهن کنسانتره با خلوص 66 درصد تنی 99 دلار با احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

بعد از تعطیلات چشم اندازها به بازار آینده چین مثبت می باشد از این رو تجار قیمت فروش سنگ آهن را افزایش داده اند. در هر حال تقاضا هنوز به حالت عادی بازنگشته است ولی با این حال انتظار می رود تقاضا در هفته پیش رو افزایش یابد. در همین حال قیمت آتی سنگ اهن در بازار بورس کالای دالیان بعد افزایش سریع در سه روز گذشته کاهش داشته است. با توجه به افزایش قیمت در هفته گذشته انتظار می رود قیمت سنگ اهن وارداتی چین در هفته پیش رو روند ثابتی داشته باشد.

افزایش قیمت بیلت و اسلب صادراتی ایران

قیمت صادراتی بیلت و اسلب ایران نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است. طبق ارزیابی قیمت متال بولتن قیمت بیلت صادراتی ایران در هفته گذشته برای هر تن 510 تا 520 دلار FOB بوده که نسبت به هفته گذشته آن برای هر تن 495 تا 510 دلار FOB بوده افزایش داشته است. چندین محموله بیلت برای تحویل آوریل به کشورهای جنوبی ایران و آفریقای شمالی تنی 510 تا 520 دلار FOB بنادر جنوب فروخته شده است.

قیمت آهن آلات

از این محموله ها یک محموله 50000 تنی به امارات متحده عربی و یک محموله 20000 تنی به عمان فروخته شده است. یک خریدار در کشور عمان یک سفارش 25000 تنی به قیمت 525 دلار CFR یا 505 دلار FOB ثبت کرده است. به گفته منابع یک محموله به قیمت تنی 510 تا 515 دلار FOB به مصر فروخته شده است. آخرین قیمت اعلام شده توسط تولیدکنندگان بیلت در ایران تنی 520 تا 525 دلار FOB بوده است.

در همین حال قیمت اسلب صادراتی ایران به تنی 515 تا 535 دلار FOB افزایش یافته است. فولاد مبارکه بزرگ ترین تولیدکننده اسلب کشور قیمت اسلب خود را برای بازار اروپا تنی 535 تا 540 دلار FOB اعلام کرده است که تا به حال هیچ گونه سفارشی ثبت نشده است. آخرین قیمتی که شرکت فولاد مبارکه اسلب خود را به فروش رسانده برای هر تن 515 تا 520 دلار بوده است.

افزایش قیمت پیشنهادی کارخانه های کره جنوبی برای مزایده قراضه H2 ژاپن

در 1 مارس 2018 کارخانه های کره جنوبی قیمت پیشنهادی خود را برای مزایده قراضه H2 ژاپن افزایش دادند. قیمت پیشنهادی خود را اتی 324 تا 329 دلار FOB توکیو اعلام کردند. به گفته منابع از زمانی که قیمت ها در اواسط فوریه کاهش یافت این دومین بار است که کارخانه های کره جنوبی قیمت پیشنهادی خود را افزایش داده اند قیمت پیشنهادی اعلام شده در 6 مارس تنی 339 تا 345 دلار FOB توکیو بوده که حداقل قیمت تنی 6 دلار و حداکثر  قیمت تنی 5 دلار نسبت به 1 مارس افزایش داشته است.

کاهش قیمت بیلت و اسلب بازار اهن داخلی چین

قیمت بیلت و اسلب بازار داخلی چین نسبت به هفته گذشته کاهش داشته در حالی که سطح فعالیت های تجاری پایین بوده است. در اوایل هفته گذشته بی دلیل کاهش تولید اهن آلات برای حفظ محیط زیست و چشم انداز مثبت تجار به بازار قیمت ها افزایش یافت. در هر حال در اواخر هفته گذشته قیمت آتی فلزات در چین روند کاهشی پیدا کرد که تاثیر منفی بر بازار بیلت و اسلب چین گذاشت. از آن جایی که هوا در حال گرم تر شدن می باشد تقاضا در حال افزایش است. انتظار می رود قیمت بیلت و اسلب بازار داخلی چین در هفته پیش رو روند افزایشی داشته باشد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد