رکود صنعت فولاد و نگرانی صنف آهن فروشی در اصفهان

2 سال پیش6061بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
رکود صنعت فولاد و نگرانی صنف آهن فروشی در اصفهان

رکود بازار آهن فروشی در اصفهان

بازار بی رونق فولاد طی روزهای اخیر و افزایش مواد اولیه وارداتی سبب نگرانی فعالان آهن فروشی در اصفهان شده است. آن طور که از شواهد مشخص است صنعت آهن فروشی شدیدا آسیب پذیر گشته است که علت این امر افت بازار آهن آلات و نوسانات قیمت این محصولات در بازار داخلی می باشد. صنعت فولاد ایران یکی از مهم ترین و حساس ترین حوزه ها می باشد که رکود در این بازار مهم سبب افت بازار آهن فروشی در اصفهان نیز گشته است.

همان طور که مشخص است صنعت آهن به طور مستقیم با صنایعی هم چون خودرو سازی و ساختمان سازی ارتباط دارد و همین امر سبب اهمیت ویژه این صنعت گشته است. برخلاف اهمیت صنعت آهن آلات و نقش موثر آن بر سایر صنعت ها بی رونقی این بازار طی سال های اخیر روند بسیار مشکلی را برای این صنعت ایجاد کرده است. روند ایجاد شده سبب سردرگمی و نگرانی فعالان صنف آهن فروشی در اصفهان گشته است.

تعطیلی بیشتر مراکز آهن فروشی

طی سال های گذشته، بازار آهن فروشی در اصفهان بسیار پر رونق بوده و یکی از مشاغل بسیار پر سود بوده است. با این حال طی سال های اخیر رکود بر صنف آهن فروشان سایه گسترده است و این امر سبب شده است که بسیاری از فعالان آهن فروشی در اصفهان اقدام به تعطیلی مراکز فروش خود کنند. به گفته برخی منابع خبری شرایط موجود در این بازار عمدتا به علت رکود در بازار ساختمان سازی بوده است زیرا در حال حاضر این بازار افت کرده و به نسبت آن میزان تقاضا برای خرید محصولات آهنی نیز کاهش یافته است.

ادامه این روند در نهایت منجر به تعطیلی چند واحد آهن فروشی در اصفهان شده است. برخی از منابع خبری اعلام کرده اند که تعطیلی در این صنف بسیار نادر بوده ولی طی سال های اخیر شاهد این اتفاقات ناخوشایند در بازار می باشیم. برای مثال در حال حاضر میزان ساخت و ساز در مناطق غرب تهران بسیار بالاتر بوده و در نتیجه این امر کاهش میزان فعالیت ساختمان سازی سبب رکودی بی سابقه شده که در صورت ادامه یافتن این روند منجر به رکود بیشتر در صنعت آهن فروشی خواهد شد.

در حال حاضر تنها یک امید در بازار برای رونق صنعت آهن فروشی در اصفهان وجود دارد و آن این است که بازار مسکن ممکن ایت با کاهش میزان نرخ سود بانک ها مجددا رونق گرفته که این امر سبب بهبود بازار آهن آلات خواهد شد ولی در حال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر تغییر روند و یا بهبود در این بازار ملاحظه نشده است.

تاثیر مالیات های سنگین بر بازار آهن فروشی

برخی از منابع خبری اعلام کرده اند که با کمال تاسف هر زمانی که راجع به مالیات ها و الزام برای تجدید نظر در میزان آن ها سخن گفته می شود افرادی فکر می کنند که صنف آهن فروشی قصد نپرداختن مالیات های خود را دارند. در حقیقت حل این شرایط در کشور چندان سخت نبوده و بی رونقی در بازار خصوصا در صنف آهن فروشی بسیار واضح می باشد. در صورتی که اقتصاد یک کشور پر رونق باشد، پرداخت مالیات بسیار واجب می باشد ولی در حالی که اقتصاد کشور به شدت دچار رکود شده است پرداخت مالیات صرفه اقتصادی ندارد.

بنابراین افراد فعال در صنف آهن فروشی انتظار دارند که دولت با در نظر گرفتن مشکلات موجود میزان مالیات را تعیین نماید. هم چنین برخی شواهد حاکی از آن است که مشکلات موجود در این صنعت و عدم توانایی آهن فروشان در پرداخت مالیات ها سبب شده است که برخی فعالان آهن فروشی در اصفهان به صورت تلفنی اقدام به فروش نمایند. بنابراین با این این افراد مشمول پرداخت مالیات نمی شوند که این اتفاقات نشان دهنده میزان عمق رکود در بازار آهن آلات می باشد.

تبعات سنگین ناشی از افزایش میزان مواد اولیه آهن آلات

یکی دیگر از مشکلات موجود در این صنعت واردات مواد اولیه می باشد که سبب مشکل تر شدن شرایط برای فعالان صنف آهن فروشی شده است. به گفته منابع خبری در صورتی که از تولید آهن آلات در کشور حمایت نشود و در این بخش طرح های دقیقی انجام نگیرد این روند رکود در بخش آهن آلات تداوم خواهد یافت و سبب هموار شدن واردات مواد اولیه گردیده که سبب ایجاد رکود بیشتر و ضررهای سنگینی در صنعت آهن آلات کشور خواهد شد. بنابراین انتظار می رود که با ایجاد برنامه های هدفمند در آینده شاهد رونق این بازار شویم که به دنبال آن صنف آهن فروشی در اصفهان نیز رونق خواهد یافت.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد