چشم انداز بازار آهن آلات در سه ماه اتي سال ٢٠١٨

6 سال پیش1262بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
چشم انداز بازار آهن آلات در سه ماه اتي سال ٢٠١٨

پیش بینی بهبود بازار آهن آلات در روزهای آتی

به نقل از پلنر با بهبود تولید ناخالص ملی اقتصادهای کلیدی، چشم انداز تقاضا برای آهن آلات در سال 2018 نسبت به سال های گذشته بسیار خوش بین است. تقاضای آهن آلات در اروپا و ایالات متحده کاملا پایدار است در حالی که اقتصادهای دیگر نیز به خوبی عمل می کنند. با این حال، این تقاضای مثبت در ماه جاری توسط عرضه بیش از حد آهن آلات از چین تضعیف نخواهد شد. این به این دلیل است که چین در حال برگزاری تعطیلات سال نو چینی و بهبود تقاضای آهن آلات داخلی است. اجازه دهید نگاهی کوتاه به چشم انداز آهن آلات در اقتصادهای بزرگ بياندازيم.

تعادل عرضه و تقاضا براي محصولات طويل؛ بخش عرضه باید با احتياط فعاليت كند

در حالی که تقسیم عرضه و تقاضا در بازار جهاني آهن آلات  طويل هنوز خوب به نظر می رسد، بخش عرضه در حال پیشروی است. در حالی که انتظار می رود که فشار عرضه در کوتاه مدت مشکلات بزرگی ایجاد كند. اگرتقاضا و عرضه به تعادل نرسد، در آینده می تواند مشکل ايجاد نمايد. با این حال، تولید کنندگان چینی متوجه شده اند که اضافه کردن ظرفیت  هیچ خوب نخواهد بود مگر اينكه تقاضاي کافی وجود داشته باشد، در غیر این صورت عرضه بیش از حد و فقدان تقاضا منجر به ضرر و زیان خواهد شد.

عدم اطمینان در انتظار بازار آهن آلات ایالات متحده

تقاضای آهن آلات در ایالات متحده طی چند ماه گذشته با افزایش ظرفیت در ماههای آینده ثابت شده است. با این حال عرضه به دلیل تصمیم گیری در بخش 232 محدود شده است. بخش 232 مربوط به بررسي واردات آهن آلات و آلومینیوم است و در ماه آوریل ٢٠١٧ اغاز شد. هدف از تحقیق این است که تعیین کند آیا واردات تهدیدی برای امنیت ملی کشور است یا نه. با توجه به تصمیم نهايي انتظار می رود، خریداران واردات را متوقف كنند و فرصت را در اختیار تولید کنندگان داخلي آهن آلات قرار دهند تا قیمت هایشان  را افزايش دهند. وضعیت با توجه به نتایج  بررسي بخش 232 تغییر خواهد كرد.

قیمت آهن آلات

كاهش قیمت آهن آلات در اتحادیه اروپا

قيمت ميلگرد در اتحادیه اروپا به دلیل  تضعيف قيمت آهن آلات در ترکیه که صادر کننده کلیدی فولاد به اين منطقه است، و همچنین به دلیل تقویت یورو در برابر دلار که باعث واردات ارزان تر شده است،كاهش يافته است. با این حال، چشم انداز تقاضا برای آهن آلات در اتحادیه اروپا در کوتاه مدت و میان مدت بسیار خوش بینانه است،  و انگيزه اي  هم برای تولید کنندگان داخلي و هم برای صادرات ايجاد كرده است.

تقاضای منطقی و مثبت در کشورهای بزرگ آمریکای لاتین

تقاضا در کشورهای بزرگ آمریکای لاتین منطقی است، و همراه با احساسات مثبت در مقابل پیش بینی خوش بینانه سال  2018است. تعدیل قیمت ها ممکن است در کوتاه مدت قابل مشاهده باشد، اما تاثیر چنداني نخواهد گذاشت. انتظار می رود قیمت آهن آلات پس از تعطیلات سال نو چینی به سمت بالا حرکت کند. تقاضای ضایعات در سطوح خوب در اتحادیه اروپا و ایالات متحده باقی می ماند در حالی که قیمت نيز روند افزايشي زیاد خواهد داشت.

اصلاحات بسیاري در روند قيمت قراضه در ماه ژانویه ٢٠١٨به رغم تقاضا نسبتا پایدار، دیده شد. تقاضای خوب در بخش آهن آلات احتمالا برای ماه های آینده در بازارهای اروپایی و ایالات متحده در معرض هجوم واردات ضعیف، تقاضای ضایعات را در سطوح خوبي حفظ خواهد کرد. تضعیف دلار همراه با افزایش تعادل تجارت جهانی احتمالا قيمت قراضه را در سطح بالاي در مقایسه با سال های گذشته نگه خواهد داشت.

چشم انداز در سه ماهه ي اول سال٢٠١٨ رضایت بخش است

بازار اقتصادهای بزرگ به نظر می رسد کاملا پایدار و احتمالا تا مارس ٢٠١٨ به همين صورت باقی خواهد ماند. بنابراین، در حالی که تقاضای آهن آلات خوش بینانه در سطح بالايي باقی خواهد ماند، قیمت ها نیز احتمالا بیشتر یا کمترخواهند شد، بنابراین چشم انداز سه ماهه ای را که در  ماه مارس به پایان خواهد رسید، ميتوان کاملا رضایت بخش ارزيابي كرد

افزايش قيمت الكترود گرافيتي وارداتي در تركيه

به گفته منابع خبری تركيه يكي از بزرگترين توليد كننده هاي آهن آلات به روش قوس الكتريكي است. به دليل شرايط مطلوب بازار قراضه و فولاد در سال 2017 تقاضاي الكترود در تركيه افزايش يافت. در عين حال به دليل كمبود الكترود گرافيتي در بازار توليد كننده هاي تركيه اي با افزايش هزينه توليد مواجه شدند.

 70 درصد توليد آهن آلات در اين كشور  با روش قوس الكتريكي انجام مي شود. سال گذشته تركيه ركورد جديدي در واردات الكترود به ثبت رساند كه به دليل پويايي بازار آهن آلات تركيه بود.

بر اساس امار منتشر شده،  واردات الكترود گرافيتي در تركيه با 25 درصد افزايش ساليانه به 46,000 تن رسيد. هيچ جايگزيني براي الكترود گرافيتي در بازار وجود ندارد و به ازاي هر 1 تن توليد آهن آلات 1.5 كيلوگرم الكترود نياز است. سال گذشته چين صادرات الكترود به تركيه را 46 درصد افزايش داد.و هند در شرايط قيمتي با انعطاف بهتر و توليد بيشتر 93 درصد صادرات الكترود به تركيه را افزايش داد.

به گزارش متال اكسپرت كمبود الكترود در بازار عامل افزايش قيمت آن شد و در نتيجه هزينه توليد ميلگرد 40 دلار بر تن افزايش يافت. لازم به ذكر است در ژانويه سال 2018 چيني ها الكترود را در محدوده 25,000 تا 31,000 دلار بر تن پيشنهاد مي دادند

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد