کاهش میزان معاملات در بازار سیم آرماتور

2 سال پیش1267بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
کاهش میزان معاملات در بازار سیم آرماتور

کاهش قیمت سیم آرماتور صادراتی چین با کاهش تقاضا

در این هفته قیمت سیم آرماتور بندی صادراتی چین با روند صعودی در بازار فولاد کشور رو به رو شد، اما و در مقایسه با تقاضای داخلی و خارج از کشور، کاهش یافت، که این کاهش تقاضا در ماه آینده می تواند منجر به کاهش قیمت سیم آرماتور شود.

در حال حاضر اکثر صادرکنندگان قیمت سیم آرماتور چین را حدود 590 تا 600 دلار در هر تن فوب عرضه می کنند،که 5 تا 10 دلار در هر تن بالاتر از سطح  قیمت سیم آرماتور درهفته گذشته و 10 دلار در هر تن کمتر از سطح می باشد. تقاضای بازار خارجی در مقایسه با قیمت های ثابت، متوسط ​​است. یک تاجر چینی به متال اکسپرت اظهار داشت: "ما برخی محموله های سیم آرماتور را به کشورهای آسیایی فروخته ایم، اما این محموله ها بزرگ نبوده اند."

حمایت از بازار داخلی

در این شرایط، پیشنهادات قیمت سیم آرماتور صادراتی ، با افزایش نرخ سیم آرماتور داخلی مورد حمایت قرار می گیرد که طی یک هفته 8 دلار در هر تن افزایش یافته است (46 یوان در هر تن). در یک مقایسه 6 هفته ای، قیمت سیم آرماتور  12 تا 13 دلار در هر تن، با افزایش مواجه شده است.( 93 تا 102 یوان در هر تن).

با این حال، اخیراً تجارت در بازار داخلی شروع به کاهش قیمت سیم آرماتور کرد. موجودی سیم آرماتور انبار معامله گران، که طی 6 هفته گذشته به تدریج کاهش داشت و در طول این دوره 4.3٪ از آن دست رفت، این هفته دوباره شروع به بارگیری کرد، که این مورد نشان دهنده عدم تمایل مصرف کنندگان برای رزرو سیم آرماتور می باشد.

با توجه به موارد فوق و اینکه فصل رکود فولاد در چین در حال نزدیک شدن است، اکثر فروشندگان داخلی پیش بینی بازار سیم آرماتور را نزولی نشان می دهند. در این ماه، گروه هبی، گروه Angang و WISCO پیشنهادات قیمت سیم آرماتور داخلی را کاهش دادند تا قیمت سیم آرماتور 15 تا 34 دلار در هر تن (100 تا 234 یوان در هر تن) نسبت کاهش یابد.

قیمت سیم مفتولی

معاملات بسیار کم سیم آرماتور در امارات متحده عربی

به دلیل فعالیت کم مصرف کنندگان و سطح کافی سیم آرماتوردر انبارها، تقاضا برای سیم آرماتور در امتداد ماه های گذشته در امارات متحده عربی بسیار کم بوده است. با وجود کاهش تقاضا ،خریداران هنوز هم قیمت های فعلی سیم آرماتور را غیر جذاب می دانند.

همچنین به دلیل تقاضای ضعیف در بازارهای عمده فروشی، قیمت سیم آرماتور وارداتی در دوره بازبینی 10 تا 15 دلار در هر تن کاهش داشته است. قیمت سیم آرماتور10 تا 20 میلی متری از چین هنوز هم در پایین ترین سطح قرار دارد و با مبلغ 590 تا 600 دلار درهر تن CFR عرضه می شود. یکی از مشتریان امارات متحده عربی می گوید مذاکرات برای خرید 15.000 تن سیم آرماتور از چین ادامه دارد.

قیمت سیم آرماتور اوکراین با نرخ 590 تا 600 دلار در هر تن CFR عرضه می شود. برخی از فعالان بازار گزارش می دهند که آنها پیشنهادات قیمت سیم آرماتوررا حتی با مبلغی در حدود  590 تا 600 دلار در هر تن CFR دریافت می کنند. با این حال انجام هیچ معامله ای شنیده نشده است.

قیمت سیم آرماتور 16 تا 20 میلیمتری از یکی از کارخانه های اندونزی همچنان با نرخ 580 تا 590 دلار در هر تن CFR ارائه شده است. متال اکسپرت یادآور شده است که رزرو حدود 5000 تن سیم آرماتور در هفته گذشته ثبت شده است. قیمت پایه سیم آرماتور در مجموع دسته این محصولات تقریبا 600 دلار در هر تن CFR بوده است.

فعالان بازار انتظار دارند تقاضا برای سیم آرماتور درماه آینده ، دوباره تضعیف گردد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد