بررسی اتصالات سه راهی گاز و تبدیل جوشی

2 ماه پیش3904بازدید0دیدگاه2.5امتیاز (4 رای)
بررسی اتصالات سه راهی گاز و تبدیل جوشی

سه راهی گاز، نوعی از ابزارهای اتصال است که جهت گرفتن انشعاب از مسیری خاص در لوله مورد استفاده قرار می گیرد. این سه راهی ها بسته به نوع مصرف به عنوان رابط، انشعاب دهنده، تقسیم کننده، انسداد دهنده، کاهنده، تغییر دهنده مسیر حرکت و اتصال دهنده هستند. سه راهی ها از جنس فلز یا پلیمر پلی اتیلن مانند سه راهی پلی اتیلن هستند و به صوررت مساوی یا نامساوی در مسیر لوله ایجاد انشعاب می کنند. انواع سه راهی های گازی به دو گروه درزدار و لوله مانیسمان تقسیم بندی می شوند.

معرفی سه راهی گاز و تبدیل جوشی، بررسی انواع مختلف با روش های متفاوت تولید

در لوله درز دار، ورق فولادی به شکل لوله فرم داده شده و سپس محل درز بوسیله جوش به هم متصل می شود. جوش دهی در این روش به دو صورت لب به لب بدون نیاز به دستگاه الکتریکی جوش انجام می شود که با ذوب لبه ها از طریق جریان آمپر بالا و قرار دادن آنها در کنار یکدیگر تولید میگردد. در روش دیگر، با استفاده از فرکانس بالا لبه ها ذوب شده و بهم جوش می خورند. در فرآیند تولید لوله های مانیسمان که لوله بدون درز نیز گفته می شود، از روشهای جوش فلزی استفاده نمی گردد. ماده اولیه این نوع از سه راهی ها از شمش های فولادی گرد است که تحت فرآیند نورد و کشش قرار می گیرند. در حقیقت با سوراخ کردن شمش استوانه ای اولیه، مانیسمان بدون درز تولید می گردد. نوع خاصی از سه راهی گاز که عمل کاهش جریان را انجام می دهد، تبدیل جوشی نامیده می شود.

  • سه راهی مانیسمان نامساوی ( تبدیلی)

سه راهی گاز نامساوی مانیسمان

  • سه راهی مانیسمان مساوی

سه راهی گاز مانیسمان مساوی

  • سه راهی درزدار مساوی
سه راهی گاز درزدار مساوی
  • سه راهی درزدار نامساوی

سه راهی گاز درزدار نامساوی فرآیند تولید سه راهی گاز و تبدیل جوشی

سه راهی، و تبدیل جوشی ها با دو روش نورد گرم و سرد تولید می شوند. در ادامه به تشریح هر کدام از این فرآیندها خواهیم پرداخت.

  • تولید سه راهی گاز و تبدیل جوشی به روش نورد سرد

در این روش لوله ها در سایزهای مناسب برش خورده و سپس در قالب های بزرگ آب قرار می گیرند. برای شکل دهی لوله به شکل یک سه راهی، جک های هیدرولیکی به همراه سمبه، آب را با فشار از سمت نافی سه راهی خارج می کند و بدین ترتیب سه راهی شکل می گیرد. در روش سرد، معمولا سه راهی تا سایز 10 اینچ تولید می شود. این روش نسبت به روش گرم معمولا پرهزینه تر می باشد.

  • تولید سه راهی گاز و تبدیل جوشی به روش نورد گرم

فرآیند تولید سه راهی به روش گرم، از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است. این روش برای تولید سه راهی در سایزهای بزرگ تر از سایز 10 مورد استفاده قرار می گیرد. در کنار مزایای اقتصادی، از لحاظ سرعت تولید نسبت به روش سرد پایین بوده و سطح کیفیت سه راهی تولید شده در این روش نسبت به روش سرد نیز پایین تر است.

معرفی شرکت صنایع فولادی ایران اتصال آسیا و گواهینامه های دریافتی

شرکت صنایع فولادی ایران اتصال آسیا در سال 1369 آغاز به کار کرد. این شرکت تولیدی در ابتدا یک کارگاه کوچک تولیدی بود که در تهران واقع شده بود. با مدیریت، تلاش و جدیت فراوان، این کارگاه تولیدی در سال 1373 تبدیل به یک شرکت بزرگ تولیدی در عرضه تولید انواع سه راهی و تبدیل های جوشی گردید. این شرکت تولیدی انواع اتصالات درزدار خود را با نام آسیا و اتصالات مانیسمان را با نام ایران اتصال تولید می نماید. ایران اتصال در این زمینه توانسته است گواهینامه ISO9001:2008 را در زمینه مدیریت کیفیت محصولات خود اخذ نماید.

استاندارد سه راهی های تولیدی شرکت صنایع فولادی ایران اتصال آسیا

  • انواع سه راهی و تبدیل مانیسمان

در این شرکت تولیدی انواع سه راهی مانیسمان مساوی و نامساوی یا تبدیلی تولید می گردد. سه راهی های مانیسمان مساوی در سایز های 1 تا 4/11 اینچ عرضه شده و سه راهی های مانیسمان نامساوی یا تبدیلی در سایزهای 2/1*1 تا 2/1*4/11 اینچ تولید می شوند.

  • انواع سه راهی و تبدیل درزدار

در این کارخانه تولیدی انواع سه راهی درزدار نامساوی در ابعاد متفاوت از 2/1* 1 تا 4/11* 2/21 اینچ تهیه می شوند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد