آيا قيمت اسلب باز هم افزايش خواهد يافت؟

6 سال پیش1356بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
آيا قيمت اسلب باز هم افزايش خواهد يافت؟

پیش بینی قیمت اسلب روزهای آتی

به گزارش متال بولتن، قیمت اسلب بالای برزيل و CIS در بازار عامل رشد قيمت محصولات تخت در برخي مناطق مانند تركيه و اروپا شد. اما به نظر نمي رسد افزايش قيمت ديگري براي اسلب مورد پذيرش مشتريان قرار گيرد.

كارشناسان معتقدند كاهش عرضه اسلب در بازار و تقاضاي بالا از سوي مصرف كننده هاي ترك و اروپايي عامل رشد قيمت اسلب بوده است.

در آخرين معاملات، اسلب  CIS در محدوده 530 تا 540 دلار FOB به تركيه به فروش رسيد بسياري از كارشناسان معتقدند هر گونه افزايش ديگري در قيمت اسلب وابستگي زيادي با تغييرات قيمت كلاف گرم با خصوص در چين دارد. اما حتي اگر روند افزايشي ادامه يابد انتظار نمي رود قيمت اسلب از 550 دلار FOB فراتر رود.

آخرين قيمت اسلب پيشنهادي برزيلي ها به بازار اروپا 530 تا 540 دلار FOB بوده است. با اين وجود قيمت معاملات انجام شده در محدوده 520 تا 530 دلار گزارش  شد.

به نقل از يكي از فولادسازهاي تركيه قيمت اسلب در تركيه بسيار به قيمت قراضه وابسته است. همچنين با افزايش قيمت قراضه در امريكا قيمت محصولات تخت نيز افزايش مي يابد. اين توليد كننده معتقد است با توجه به اينكه قيمت محصولات تخت در امريكا با حداكثر 12 سال گذشته رسيده است انتظار مي رود قيمت اسلب نيز افزايش يابد.

افزایش قیمت اسلب و بیلت بازار آهن آلات داخلی چین

قیمت بیلت و اسلب بازار آهن آلات داخلی چین نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و سطح فعالیت های تجاری متوسط بوده است. میانگین قیمت اسلب و بیلت بازار داخلی چین طی هفته گذشته به میزان 608 دلار ب ازای هر تن بوده است. در طی این هفته قیمت بیلت و اسلب بازار داخلی چین در اوایل هفته کاهش یافت و بعد روند صعودی پیدا کرد.

در حالی که میانگین قیمت اسلب و بیلت نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است. روند صعودی قیمت های آتی فلزات در چین به افزایش قیمت اسلب و محصولات فولادی کمک کرده است. در حال حاضر بعضی از تجار شروع به بالا بردن موجودی انبارهای خود کرده اند. بر این اساس قیمت اسلب در حال افزایش می باشد. انتظار می رود قیمت اسلب در هفته پیش رو روند صعودی داشته باشد.

قیمت اسلب اصفهان

افزایش قیمت قراضه در بازار داخلی چین

در طی هفته گذشته قیمت قراضه بازار داخلی چین افزایش داشته در حالی که سطح فعالیت های تجاری در کل متوسط رو به پایین بوده است. میانگین قیمت قراضه بازار داخلی چین به میزان 382 دلار به ازای هر تن بوده است. در طی هفته گذشته قیمت اسلب و بیلت و فولاد بازار داخلی چین افزایش داشته که بر افزایش قیمت قراضه تاثیرگذار بوده است.

از اوایل این هفته شرکت های حمل و نقل تعطیل می باشند این در حالی است که شرایط سخت فصل سرما بر حمل و نقل قراضه تاثیر منفی می گذارد. در حال حاضر موجودی انبارهای بیشتر تولیدکنندگان فولاد در سطح مطلوبی است در حالی که موجودی انبارهای برخی از فولادسازان پایین می باشد و باید قراضه را با قیمت بالاتر خریداری کنند. با توجه به نزدیک شدن به سال جدید چینی انتظار می رود قیمت قراضه بازار داخلی چین افزایش کمی داشته باشد یا این که روند ثابتی پیدا کند.

افزایش 3/5 درصدی تولید جهانی فولاد خام

به گزارش انجمن جهانی فولاد در ماه دسامبر سال گذشته تولید جهانی فولاد خام افزایش 9/3 درصدی سالانه داشت و به 1/138 میلیون تن رسید. در ماه دسامبر میانگین میزان ظرفیت استفاده شده از تولیدات کارخانه های فولاد سازی در سراسر جهان 5/69 درصد بوده که نسبت به ماه دسامبر سال 2016 افزایش 8/1 درصدی داشته و نسبت به ماه نوامبر کاهش 12 درصدی را به همراه داشته است.

در سال 2017 تولید جهانی فولاد خام افزایش 3/5 درصدی سالانه داشته است و به 69/1 میلیارد تن رسید. در سال 2017 تولید فولاد خام آسیا مجموعا 16/1 میلیارد تن بوده که افزایش 4/5 درصدی داشته است. چین با تولید 7/831 میلیون تن و افزایش 7/5 درصدی سالانه ژاپن با 7/104 میلیون تن و افزایش 1/0 درصدی سالانه هند با 4/101 میلیون تن با افزایش 2/6 درصدی سالانه کره جنوبی با 1/71میلیون تن و افزایش 7/3 درصدی سالانه تولیدکنندگان برتر آسیا بوده اند.

28 کشور اروپایی مجموعا 7/168 میلیوتن تن فولاد خام تولید کرده اند که افزایش ¼ درصدی سالانه داشته است. در سال 2017 آلمان با 6/43 میلیون تن و افزایش 5/3 درصدی سالانه ایتالیا با 24 میلیون تن و افزایش 9/2 درصدی سالانه، اسپانیا با 5/14 میلیون تن و افزایش 2/6 درصدی سالانه کشورهای برتر اروپا بوده اند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد