بازار آرام محصولات استیل کارخانجات داخلی

2 سال پیش1511بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازار آرام محصولات استیل کارخانجات داخلی

ثبات قیمت لوله استیل ایران به دلیل رقابتی شدن این محصول

علیرغم فعالیت تجاری در بازار محصولات فولادی ایران، تولید کنندگان محلی مجبور شدند قیمت لوله استیل خود را به دلیل فشار واردات و اصلاح ضریب قیمت ضایعات طی ماه آذر ماه ثابت باقیمت  14200 تومان در هر کیلو در قرارداد هایشان لحاظ کنند.تامین کنندگان ایرانی در این ماه، قیمت لوله استیل خود را تا میزان 14200 تومان در هرکیلو نسبت به روزهای قبل ثابت باقی ماند .

در این زمان یعنی از اواسط  آذر ماه کارخانه ها با تقاضای ملایم در بازار محلی و در بخش صادرات مواجه شده اند. علاوه بر این، پیشنهادات جذابی هم از سوی کرمان و اهواز در مورد قیمت لوله استیل ارائه می شود که به ترتیب 14200 و 14210 تومان اعلام شده اند. در نتیجه ی این رقابت ها، تولید کنندگان ایرانی توافق کردند که قیمت لوله استیل بدون احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به حدود 14200 تومان در هرکیلو برسد، که نسبت به قیمت های دو هفته ی پیش 14200 تومان در هر کیلو ثابت بوده است.

یکی از تولید کنندگان ایرانی به خبرگذاری ها گفت: "ما سفارشات کافی دریافت می کنیم و تولید ممکن است پوشش داده شود، اما ما هیچ راهی نداشتیم جز این که تخفیفاتی را ارائه دهیم زیرا فشار واردات آزار دهنده بود.با توجه به اطلاعات منابع خبری، انتظار می رود که تقاضای بیش تر در هفته های آینده به این دلیل که بسیاری از مشتریان هنوز به سهام باقی مانده نیاز دارند اتفاق بیفتد اما تقاضای بهتر لزوما منجر به افزایش قیمت می شود. علاوه بر این، رقابت سختی با تامین کنندگان دیگر وجود دارد، که به همین دلیل کارخانه ها هنوز قادر به فروش لوله استیل خود نیستند.

ثبات قیمت لوله استیل توسط تولید کننده کارخانه تهران

در حال حاضر فعالیت برای خرید لوله استیل در بازار محصولات فولادی ایران  به حداقل رسیده است، زیرا بسیاری از تولید کنندگان پیشنهادات خود را برای ارائه ی آن متوقف کرده اند. توسعه ی بیش تر این وضعیت به دلیل کاهش ناگهانی قیمت محصولات فولادی محلی رخ داده است.

در اوایل این هفته اکثر تولیدکنندگان محصولات فولادی تهران پیشنهادات خود را در رابطه با قیمت لوله استیل در حدود 14200 تومان در هر کیلو برای حمل و نقل و تحویل در دی ماه اعلام کردند، که نسبت به قیمت هفته ی گذشته ثبات نسبی را درهر تن داشته است. با این حال، بعدها تعدادی از تامین کنندگان تصمیم گرفتند در قیمت های پیشنهادی خود تجدید نظر هایی را اعمال کنند. یکی از معامله گران متعلق به تهران به خبرگذاری ها گفت: " امروزه پیشنهادات بسیاری در مورد قیمت لوله استیل از سوی کارخانجات وجود دارد. در حالی که بسیاری از این کارخانه برای مدتی است که خارج از بازار فعالیت دارند.

تصمیم ثبات قیمت لوله استیل در بازار محلی به دلیل پیش بینی های درخشان برای ماه آینده انجام گرفت. در حالی که در حال حاضر بازار فولاد ایران از عرضه ی بیش از حد رنج می برد، شرکت کنندگان در بازار انتظار دارند که قیمت لوله استیل باز هم در دی ماه  ثابت بماند ؛ زیرا تولید فولاد به دلایل مختلف کاهش می یابد. از جمله ی این دلایل عدم قیمت های مناسب کارخانه ها، بسته شدن تعدای از کارخانه ها، ظرفیت ناکافی فولاد و کاهش تولید این محصول که برای بهبود کیفیت هوا می باشد.

طبق گزارشات رسیده، معاملات آتی تهران طی یک هفته 10 تومان در هر کیلو افزایش یافت که با حمایت از قیمت لوله استیل محلی مجددا تا میزان 10 تومان  دیگر به ازای هر کیلو نیزکاهش یافت. قیمت لوله استیل تولیدی تهران در مدت مشابه ثابت باقی ماند .

در عین حال، روند تجارت در بازارهای داخلی همچنان کند است و قیمت لوله استیل در بازار محلی ثابت است و تقاضا برای ساخت و ساز فولاد نیز در حال افزایش است. یکی از منابع خبری دیگر به خبرگذاری ها گفت: "مشتریان به طور عمده انتظار دارند که قیمت لوله استیل در بازار ناپایدار باقی بماند." علاوه بر این، قیمت لوله استیل با وجود روند صعودی در بازار، برای یک دوره ی ده روزه در این ماه، ثابت باقی ماند.

طی روز های گذشته قیمت لوله استیل تولید شده در گروه لوله سازی تهران  در حدود 14200 تومان در هر کیلو اعلام شد، و قیمت لوله استیل  اصفهان نیز در حدود 14200 تومان در هرکیلو گزارش شد. تمامی این قیمت ها با احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده ارائه می شود.

قیمت لوله استیل اصفهان

قیمت لوله استیل ایران به دلیل تقاضای ثابت محلی رشد می کند، اما فعالیت خرید در بازارهای خارج از کشور تقریبا متوقف شده است.

اکثر تولید کنندگان تهرانی قیمت لوله گالوانیزه خود را در دی ماه تقریبا در حدود 14200 تومان بر اساس وزن واقعی اعلام کردند، که در ثابت از سطح قیمت های هفته ی گذشته بود. به طور خاص گروه تولیدی تهران قیمت لوله استیل تولیدی خود را در حدود 14200 تومان در هر کیلو معادل 14200 تومان در هرکیلو بر اساس وزن واقعی، اعلام کرده است. تقاضا برای تقویت قیمت ها در ایران کمی بهبود یافته است، اما باز هم فعالیت خرید ضعیف است. یکی از معامله گران به خبرگذاری ها گفته است که "تقاضا برای خرید لوله استیل واقعا خوب نیست، هرچند برخی از خریداران باید برای اجرای قرارداد خرید لوله استیل برای پروژه ی ساخت و ساز که در زمان انجام آن خریداری شده اند، اقدام کنند.

با این حال، با توجه به سطح بالای قیمت لوله استیل که توسط تولید کنندگان تهرانی تعیین شده است، مشتریان به سرعت دست به انعقاد قرارداد نمی زنند.تولید کنندگان نیز خصوصا با توجه به این که پیشنهادات دیگر 14200 تومان در هر کیلواست علاقه ای به فروش این محصول ندارند.یکی دیگر از معامله گران گفت: "در حال حاضر هیچ معامله ای برای فروش لوله استیل وجود ندارد ". شرکت کنندگان در بازار می گویند که تامین کنندگان تهرانی به ترتیب در حال ارائه ی قیمت های پیشنهادی خود هستند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد