بازار فولاد جهانی در هفته ای که گذشت

2 ماه پیش1628بازدید3دیدگاه3امتیاز (1 رای)
بازار فولاد جهانی در هفته ای که گذشت

بازار فولاد جهانی

در کشور چین، قیمت میلگرد تا روز جمعه مورخ 23 ماه ژوئن برای چهارمین روز متوالی در حال کاهش بوده هم چنین قیمت کویل نورد گرم شده نیز به علت پایان یافتن فعالیت خرید در پی کاهش های متعدد قیمت، کاهش یافته است.شرکت فولادی بنکسی واقع در شمال شرقی چین نیز قیمت های پیشنهادی اکثر محصولات فولاد تخت خود را برای دومین ماه متوالی تمدید کرده است در حالی که شرکت شاگانگ واقع در شرق چین قیمت محصولات فولاد بلند خود را در اواسط ماه ژوئن تمدید کرده است.قیمت شمش وارداتی آسیای شرقی طی هفته گذشته افزایش یافته است که علت این امر افزایش قیمت های پیشنهادی و تاثیر قراردادهای کشور چین می باشد.

هم چنین ثبات تقاضا در بازارهای مصر سبب طی دو هفته گذشته سبب فروش بالاتر شمش صادراتی کشورهای مستقل اتحادیه ای و رسیدن به قیمت های بالاتر فروش در معاملات اخیر آن ها گشته است.قیمت شمش صادراتی کشور ترکیه نیز با افزایش قیمت قراضه وارداتی افزایش یافته است در حالی که قیمت های داخلی و وارداتی شمش تقریبا ثابت بوده است.هم چنان اخبار رسیده حاکی از آن است که خریداران کشور ترکیه حدودا 50000 تن کویل نورد گرم شده از کشورهای روسیه و اوکراین خریداری کرده اند.در واقع قیمت های کویل نورد گرم شده صادراتی کشورهای مستقل اتحادیه ای طی هفته گذشته ثابت باقی مانده است که از طریق افزایش میزان خرید کشور ترکیه پشتیبانی می شود.

در شمال اروپا نیز تولیدکنندگان اصلی کویل نورد گرم شده علی رغم اوضاع نامطلوب بازار از پذیرش قیمت های پایین تر خودداری کرده اند.طبق اخبار منتشر شده طی هفته گذشته قیمت تیرآهن در شمال اروپا افزایش یافته است.تولیدکنندگان میلگرد در جنوب اروپا نیز به قیمت های بالاتری در بازارهای داخلی دست یافته اند و به افزایش قیمت های صادراتی نیز امیدوار می باشند.در برزیل نیز تولیدکنندگان فولاد در نظر دارند قیمت کویل نورد گرم شده بازارهای داخلی را افزایش دهند.در آمریکا قیمت میله فولادی به میزان 40 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است و کارخانه پسکو واقع در آمریکا نیز قیمت تمامی انواع ورق فولادی خود را حداقل به میزان 50 دلار به ازای هر تن افزایش داده است.هم چنین قیمت ها در بازار جهانی اسلب ممکن است کاهش بیشتری یابد اگر برنامه ها برای ساخت کارخانه برای تولیدکنندگان اسلب در ایران محقق گردد. طبق اخبار منتشر شده ایران و اتریش برای ساخت کارخانه اسلب در جنوب کشور همکاری خواهند کرد.

بازار قراضه آهن و زغال سنگ

آژانس گزارش متال بولتن طی بررسی بازار فولاد جهانی از عوامل موثر بر بازار فولاد جهانی طی هفته گذشته خبر داد.مطابق اخبارمنتشر شده از آژانس گزارش قیمت متال بولتن بازار جهانی قراضه آهن مسیر روشنی را در پیش گرفته است.در این بازار قیمت های بین المللی در حال افزایش بوده در حالی که میزان تقاضا در طول هفته از روز دوشنبه مورخ 19 ماه ژوئن تا روز جمعه مورخ 23 ماه ژوئن متوسط گزارش شده است.تولیدکندگان قراضه در ترکیه معاملاتی را طی هفته گذشته با پایان رسیدن ماه مبارک رمضان انجام دادند در حالی که بازار قراضه کشور تایوان به علت کاهش قیمت های محلی هم چنان نامشخص می باشد.براساس اخبار منتشر شده از موسسه آمار ترکیه میزان قراضه وارداتی این کشور در حال افزایش می باشد که علت این امر افزایش بازده کوره قوس الکتریکی کشور طی ماه های ژانویه تا آوریل امسال می باشد.

در همین حال سطح سهام پایین کارخانجات هند را وادار به خرید قراضه بیشتری کرده است که لازمه این امر اصلاح نظام مالیاتی هند می باشد.هم چنین نمایندگان کشور چین نیز  در کنفرانس برگزار شده در شهر ژنگژو بیان کرده اند که بازار قراضه آهن کشور رو به بهبود بوده اما احتمالا سود به دست آمده محدود خواهد شد.با این حال شرکت شاگانگ که بزرگترین مصرف کننده قراضه آهن در چین می باشد قیمت خرید خود را برای دومین بار در کم تر از یک هفته افزایش داده است.قیمت کالاهای فولادی حمل شده از طریق دریا نیز در روز جمعه مورخ 23 ماه ژوئن افزایش یافته است در بخش زغال سنگ کک شو، فعالیت تجاری در بازار دریایی هم چنان در حال افزایش بوده و پیش بینی می شود که تولید داخلی کاهش یابد.

قیمت روز میلگرد آهن آلات

سیاست تجاری:

کمیسیون  اروپا عوارض ضد دامپینگ جدیدی بر واردات فروکروم کم کربن از کشورهای چین، روسیه و ترکیه به اروپا تعیین کرده است.طبق اظهارنامه صادرات فولاد ترکیه، صنعت فولاد ترکیه مبارزه قانونی خود را در سازمان تجارت جهانی در برابر عوارض ضد دامپینگ تعیین شده بر محصولات صادراتی این کشور آغاز کرده است.طبق اخبار سازمان تجارت جهانی، شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس تخصیص 31 درصد عوارض بر واردات کویل پوشش داده شده را مطرح کرده است. طبق اخبار انجمن فولاد تخت کشور برزیل، این کشور در حال برنامه ریزی برای مقابله با عوارض ضد دامپینگ تعیین شده برای واردات محصولات فولادی گالوانیزه خود می باشد. استرالیا نیز برای دومین بار متوالی عوارض ضد دامپینگ خود را بر واردات میله فولادی از کشور چین تمدید کرده است.

اخبار سراسر دنیا:

بازار ایالت متحده آمریکا هم چنان برروی تاثیر تحقیقات بخش 232 در مورد تهدید امنیت ملی ناشی از واردات تمرکز دارد.وزارت بازرگانی ایالت متحده به دنبال اعمال یک سیستم ترکیبی از تعرفه  ها و سهمیه ها در تحقیق بخش 232 خود در خصوص واردات فولاد می باشد.طبق آمار صنایع نهایی محدودیت واردات فولاد براساس تحقیقات بخش 232، سبب تضعیف اقتصاد گشته، امنیت ملی را تهدید می کند و سبب آغاز جنگ تجاری خواهد شد.فولاد سازان چینی کارخانه دلونگ در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک جهت ساخت و راه اندازی یک واحد کارخانه فولاد ضد زنگ به ظرفیت 5/3 میلیون تن در سال در اندونزی می باشند.

طبق اخبار انجمن فولادسازان سوئد، پیش بینی می شود که تقاضای جهانی برای محصولات فولادی مقاوم در صنعت خودرو در بین سال های 2017 تا 2020 به میزان 34/35 درصد افزایش خواهد یافت.طبق اخبار منتشر شده تولید فولاد خام جهانی 02/2 درصد در سال 2017 افزایش خواهد یافت و به میزان 32/143 میلیون تن خواهد رسید.در مدت زمان مشابه تولید آهن اسفنجی 49/8 درصد افزایش خواهد یافت و به میزان 13/5 میلیون تن خواهد رسید.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد
نظرات ارسال شده
  • ارسال شده توسط کاربر 0914341**** 3 ماه پیشتهیه لینک اشتراک
    نحوه زیر سازی پانل ساندویچ ندویچ دیواری چطور است
    • ارسال شده توسط کاربر نگار محمدیان فرد 3 ماه پیشتهیه لینک اشتراک
      سلام و عرض ادب بهتر است ذر رابطه با مورد فوق و اطلاع از اصول آن با متخصصین حوزه مربوطه مشورت نمایید. مجموعه مرکزآهن در زمینه فروش آهن آلات فعالیت دارد.
      • ارسال شده توسط کاربر پشتیبان مرکزآهن 3 ماه پیشتهیه لینک اشتراک
        سلام و عرض ادب بهتر است ذر رابطه با مورد فوق و اطلاع از اصول آن با متخصصین حوزه مربوطه مشورت نمایید. مجموعه مرکزآهن در زمینه فروش آهن آلات فعالیت دارد.