سیم آرماتور و طریقه استفاده در بناها

3 ماه پیش2299بازدید0دیدگاه3امتیاز (2 رای)
سیم آرماتور و طریقه استفاده در بناها

آرماتوربند به کسی گفته می شود که بتواند از وظیفه بارگیری و باراندازی سیم آرماتور، قرائت نقشه های اجرایی اسکلت‌های آرماتوری و ریزه کاری های آن، اندازه گذاری و قطع کردن، خم کردن، جوش دادن و قلاب کردن سیم آرماتور، برآورد طولی، وزنی سیم آرماتورها و قطعات اتصال طبقه نقشه، مشخصات، مونتاژ صفحه های اتصال و تشخیص محل صفحات اتصال و نصب آنها طبق نقشه های اجرایی و آرماتوربندی سقف های بتن آرمه در ساخت های مختلف برآید.

بررسی نحوه متصل شدن سیم آرماتور

ساختمان جمعی از اجزاء و قطعات است که به وسیله متصل شونده ها به یکدیگر وصل شده اند. اگر پیوند درست طراحی نشود این اتصال به صورت حلقه ای بدون استحکام درآمده، ایمنی و خدمات دهی سازه را دچار خطر می کند. محاسبه و الگوی جزئیات یک پیوند اگر از طرح قسمت های ساختمان مهمتر نباشد کمتر از آن در درجه اهمیت قرار ندارد. در سازه هایی که عنصر محکم کننده آنها در مقابل نیروی زمین لرزه قاب خمشی می باشد، اتصال تیر به ستون عامل اصلی در نقش سازه به عنوان یک قاب خمشی بوده و بررسی خسارت وارد شده در اثر زلزله به قالب های بتن مسلح نشان دهنده این است که حداکثر صدمه وارده به این نوع قالب ها در ناحیه متصل شدن  تیر به ستون رخ می دهد.

بستن سیم آرماتوربندی و سیم مفتولی قالب بندی

درجهان امروز سیم آرماتور به صورت یک صنعت اصلی به چشم می آید. از سیم آرماتور در ساخت انواع قفسه، توری فلزی، میخ، پرچ، سیم خاردار، پانل، مش، الکترود، پیچ و همچنین صنعت ساخت و ساز (آرماتوربندی، قالب بندی، بسته بندی) و صدها محصول دیگر استفاده می شود. سطح سوق داده شده و میلگرد گذاری شده که آماده برای ریختن بتن می‌باشد. برای مشاهده قیمت میلگرد به سایت مرکزآهن مراجعه کنید.

سطح قالب بندی شده به جهت بتن ریزی مجموعه آرماتورگذاری و قالب بندی سطح سوق داده شده در ذیل تراز کوله ها. سیم آرماتوربندی سقف ها، در آرماتور بندی سقف های ساختمان های دهه سوم نیز مشاهده مواردی که به ندرت و با پیشرفت علوم فنی و مهندسی روز تکمیل و کامل تر شده است. در بحث اجرا و به جهت تامین، ابتدا ادامه مراحل ساخت، در این قسمت نیز مثل بقیه قسمت ها هماهنگی های لازم بصورت تمام وقت با مشاوران پروژه و بقیه قسمت‌های اجرایی صورت می گرفت.

جنبه ای از شکل (سیم آرماتور) بندی ضلع شمالی یکی از سقفهای بلوک سیم آرماتور بندی کامل شده، برش گیرها در قسمت نصب گردیده و جوشکاری آنها کامل شده است، لقمه های بتنی در مکانهای پیش بینی شده قرار گرفته است، بازشوهای حاضر در سطح سقف با توجه به نقشه های عرضه شده اجرا گردیده و مسیر بتن ریزی تشخیص داده شده و با توجه به آن لوله کشی و بتن پمپ شده صورت گرفته است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد