تغییرات داخلی محصولات مفتولی کشور ترکیه

2 سال پیش1045بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تغییرات داخلی محصولات مفتولی کشور ترکیه

ثبات قیمت سیم آرماتور و رشد قیمت میلگرد بازار داخلی ترکیه

قیمت سیم آرماتور کشور ترکیه در بازار داخلی طی هفته جاری ثابت باقی مانده است در حالی که قیمت میلگرد در بازار این کشور تا تاریخ 30 ماه نوامبر روند صعودی داشته است که علت این امر افزایش هزینه های قراضه آهنی و شمش بوده است. ارزیابی ها از قیمت میلگرد در بازار داخلی کشور ترکیه به میزان 550-540 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 545-535 دلار به ازای هر تن قبلی افزایش یافته است. قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه در منطقه ازمیر و اسکندرون به میزان 550-545 دلار به ازای هر تن بوده در حالی که قیمت این محصول در منطقه کارابوک به میزان 560-550 دلار به ازای هر تن گزارش شده است. در منطقه استانبول نیز قیمت این محصول در محدوده 540 دلار به ازای هر تن بوده است و در برخی نقاط نیز این قیمت به میزان 570 دلار به ازای هر تن گزارش شده است. کارخانه عمده در منطقه مرمره نیز قیمت میلگرد پیشنهادی خود را به میزان 546-541 دلار به ازای هر تن اعلام کرده است و قیمت سیم آرماتور در این منطقه نیز به میزان 589-575 دلار به ازای هر تن گزارش شده است. با این حال قیمت سیم آرماتور در بازار داخلی طی هفته گذشته ثابت باقی مانده است. ارزیابی ها از قیمت سیم آرماتور در بازار داخلی کشور ترکیه به میزان 580-570 دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی ثابت باقی مانده است.

ثبات قیمت سیم آرماتور و میلگرد در بازار صادراتی ترکیه

قیمت میلگرد و سیم آرماتور در بازار صادراتی کشور ترکیه طی هفته جاری ثابت بوده است ولی بازار صادراتی اندکی سردرگم بوده است چراکه قیمت قراضه آهنی در این بازار روند صعودی داشته است و سبب سردرگمی تولیدکنندگان برای تعیین قیمت سیم آرماتور و سایر محصولات شده است. تولیدکنندگان محصولات فولادی در کشور ترکیه قیمت میلگرد صادراتی خود را به میزان 540-530 دلار به ازای هر تن اعلام کرده اند در حالی که خریداران قیمت هایی در محدوده 520-510 دلار به ازای هر تن را پذیرفته اند. ارزیابی ها از قیمت میلگرد صادراتی از این منطقه به میزان 530-520 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 30 ماه نوامبر بوده است. این در حالی است که با افزایش قیمت قراضه آهنی انتظار می رود که قیمت سیم آرماتور و میلگرد در این کشور افزایش بیشتری یابد.

هم چنین شایعاتی شنیده شده است که میلگرد در بازار صادراتی این کشور به قیمت 540-535 دلار به ازای هر تن به کشورهای آفریقایی به فروش رسیده است. ولی به نظر می رسد که این محموله ها به ظرفیت کم بوده اند. به گفته منابع خبری در حال حاضر میزان تقاضا زیاد نمی باشد تقاضای داخلی برای خرید میلگرد و افزایش قیمت قراضه آهنی سبب افزایش قیمت میلگرد صادراتی این کشور گشته است. ولی افزایش قیمت اصلی زمانی رخ خواهد داد که کشور آمریکا نیز به بازار میلگرد کشور ترکیه بازگردد. قیمت ها در بازار صادراتی کشور چین نیز در حال افزایش می باشد که علت این امر تقاضای قوی در بازار داخلی این کشور می باشد. بنابراین در این بخش نیز بازار مطلوب به نظر می رسد. ولی بایستی خریداران واقعی نیز به بازار برگشته تا بازار مجددا تقویت گردد. با این حال قیمت سیم آرماتور صادراتی کشور ترکیه نیز طی هفته گذشته ثابت باقی مانده است. ارزیابی متال بولتن از قیمت سیم آرماتور صادراتی به خارج از کشور ترکیه به میزان 560-550 دلار به ازای هر تن ثابت باقی مانده است.

قیمت میلگرد ابر کوه یزد

ثبات قیمت سیم آرماتور در بازار آرام کشورهای اروپایی

قیمت سیم آرماتور در بازار داخلی کشورهای اروپایی طی هفته جاری ثابت باقی مانده است که علت این امر فعالیت خرید کم در بازار داخلی این کشورها بوده است. ارزیابی ها از قیمت سیم آرماتور در جنوب اروپا به میزان 520-500 یورو به ازای هر تن بوده است و این قیمت در بازار کشورهای شمال اروپا به میزان 540-520 یورو به ازای هر تن بوده است. در حال حاضر قیمت این محصول در سرتاسر کشور اروپا ثابت بوده است. هرچند انتظار می رود که قیمت سیم آرماتور طی هفته های آینده در کشورهای اروپایی افزایش یابد و با فرارسیدن سال جدید این قیمت به اوج خود برسد.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است تا ماه ژانویه قیمت این محصول به میزان 20-15 یورو به ازای هر تن افزایش یابد. هم چنین به گفته منابع خبری با توجه به افزایش قیمت الکترود گرافیتی و قیمت قراضه آهنی در سه ماهه اول سال آینده و هم چنین افزایش میزان تقاضا می توان گفت قیمت سیم آرماتور افزایش بیشتری خواهد یافت. هم چنین افزایش قیمت این محصول به میزان 15 یورو به ازای هر تن در شمال اروپا مشاهده می شود. ارزیابی ها از قیمت وارداتی به شمال اروپا نیز به میزان 520-510 یورو به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 520-515 یورو به ازای هر تن قبلی افت کرده است. هم چنین ارزیابی ها از قیمت وارداتی به جنوب اروپا به میزان 490-480 یورو به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 490-475 یورو به ازای هر تن افزایش یافته است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد