راهکارهای جهانی برای بهبود قیمت محصولات مفتولی

2 سال پیش1148بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
راهکارهای جهانی برای بهبود قیمت محصولات مفتولی

افزایش قیمت آرماتور محلی و صادراتی در ترکیه

کارخانه های ترکیه اخیرا بعد از افزایش قیمت میلگرد پیشنهادات خود را در مورد نرخ آرماتور به مشتریان داخلی و خارجی افزایش دادند. در حالی که حضور ترکیه در بازار صادرات امروزه به طور اسمی و واقعی دیده می شود، کارخانه های واقع در این کشور قادر به فروش تناژ های کوچک در سطوح جدید هستند، هرچند که خریداران ترجیح می دهند که سفارشات نهایی را انجام دهند.

قیمت آرماتور داخلی ترکیه از پایان هفته ی گذشته به میزان 13 دلار در هر تن معادل 40 TRY در هر تن گران تر شده است و رسیدن به محدوده ی عمومی قیمت سیم آرماتور که معادل با 620-635 دلار در هر تن یا  635 در هر تن  EXW است، بسته به منطقه ی مورد نظر، برای کارخانه های مختلف متفاوت است. با وجود این واقعیت که مشتریان آرماتور محلی نسبت به دوره ی جدید افزایش قیمت را پذیرفته اند اما تا حدودی محتاط هستند.

کارخانه ها و گزارشگران اعلام می کنند که با این حال خرید های کوچک هنوز هم صورت می گیرد. یکی از معامله گران به نشریه ی متال اکسپرت گفت: "نوسانات بازار محلی بسیار سریع است، کارخانه ها کامیون های روز بعد را بار گیری می کنند و حداکثر در عرض 7 تا 10 روز بسته به حجم آن، به مقصد مورد نظر تحویل می دهند.

افزایش میزان تقاضا خرید 

" کارخانه های ترکیه همچنان تقاضای بیش تری را برای خرید آرماتور در بازار محلی تجربه می کنند در حالی که انتظار می رود تقاضای آرماتور صادراتی برای مدتی محدود ثابت باقی بماند. طی چند هفته ی آینده، معاملات عمده ای برای فروش آرماتور ترکیه پیش بینی نشده است، اما قیمت سیم آرماتور چین بالا است و اگر این قیمت گذاری ها ادامه یابد، ممکن است ترکیه درهای صادرات این محصول را به روی خود باز کند.

قیمت سیم آرماتور ترانزیت شده از ترکیه هنوز در محدوده ی 640-650 دلار در هر تن  FOB برای حمل و نقل ثابت است. پیشنهادات ویژه ی ارائه شده در مورد قیمت آرماتور در حدود 640-650 دلار در هر تن  FOB نیز در بازار موجود است. چشم انداز فعالیت شرکت ها در محل های فروش کلیدی، به اندازه ی کافی کم است اما انتظار می رود که در ایالات متحده مسئله ی بخش 232 را به وضوح به دست آورد.

مصر همچنین از واردات آرماتور خودداری می کند، این در حالی است که قیمت آرماتور برای خریداران عضو شورای همکاری خلیج فارس بسیار پایین تر از انتظارات ترکیه است. علاوه بر این، فرصت کمی هم برای ترکیه برای فروش برخی از محصولات فولادی برای حمل و نقل به آسیا وجود دارد.

قیمت سیم مفتولی

قیمت های پیشنهادی کارخانجات

پیشنهادات فعلی ترکیه به سنگاپور برای قیمت آرماتور در حدود 45،000-50،000 TW  در تن  CFR  معادل 650 دلار در هر تن فوب شنیده می شود. این در حالی است که قیمت آرماتور کارخانه های چینی تقریبا در حدود 650 دلار در هر تن  FOB بوده است اما در حال حاضر با قیمت 640-650 دلار در هر تن FOB  ثابت باقی مانده است. با این حال خریداران ممکن است یک یا دو هفته منتظر کاهش قیمت ها بمانند، اما اگر چین قیمت آرماتور خود را افزایش دهد، ترکیه قطعا به یکی از گزینه های اصلی تبدیل خواهد شد. با این حال، برخی از شرکت کنندگان در بازار انتظار دارند که قیمت آرماتور چین به زودی کاهش یابد.

لازم به ذکر است که اکثر تولید کنندگان ترکیه ای هنوز تحت فشار قرار نگرفته اند و امروزه پیش بینی می شود که فروش آرماتور در بازار داخلی به دلیل تقاضای زیاد افزایش یابد. علاوه بر این، فروش این محصول با شکاف قابل توجهی که بین قیمت های محلی و صادراتی به وجود آمده است، ممکن است منجر به برخی از مسائل ضد دوپینگ شود و همچنین اختلافات خاصی را در بازار ترکیه به وجود آورد.

بازار صادراتی سیم آرماتور

شرکت کنندگان در بازار هزینه ی مربوط به خرید ضایعات، را نیز به عنوان یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت آرماتور و در دسترس نبودن آن برای حمل و نقل و تحویل سریع می دانند. پیشنهادات ارائه شده در مورد قیمت آرماتورمتعلق به این تولید کنندگان برای تحویل های طولانی مدت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. قیمت آرماتور در حال حاضر در حدود 640-650 دلار در هر تن معادل در هر تن   EXW بسته به مقصد مورد نظر اعلام شده است.

علاوه بر این، کارخانه ی Kardemir  ترکیه نیز اعلام کرد که قیمت آرماتور تولیدی خود را تا 12 دلار در هر تن معادل 46 دلار در هر تن  TRY افزایش داد و این محصول را در هفته ی گذشته به مبلغ 650 دلار در هر تن به فروش رسانده است. با این حال از آن به بعد هنوز هیچ خرید و فروشی گزارش نشده است، زیرا خریداران ترجیح می دهند تا برخی از تحولات بازار ادامه یابد.

در بخش صادرات نیز قیمت های پیشنهادی در مورد فروش آرماتوربیش تر در حدود 640-650 دلار در هر تن  FOB گزارش شده بود که از امروز به بعد با قیمتی معادل 640-650 دلار در هر تن فوب معامله خواهد شد. با این حال، قبلا برخی از کارخانجات آرماتور خود را با قیمتی بالغ بر 650 دلار در هر تن فوب، که تقریبا با قیمت های پیشنهادی داخلی مطابقت دارد، به فروش رساندند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد