افزایش قیمت آهن عربستان با توجه به تنش های سیاسی روزهای گذشته

2 سال پیش1479بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
افزایش قیمت آهن عربستان با توجه به تنش های سیاسی روزهای گذشته

طبق گزارش خبرگزاری، بازار واردات سیم آرماتور در عربستان سعودی بهبود نیافته است. یکی از خریداران گفت: "ما ترجیح می دهیم که خرید نکنیم زیرا ما نمی توانیم مشتریان را برای خرید محصولات با قیمت های بالا پیدا کنیم." یکی از معامله گران نیز افزود: "تقاضا در عربستان سعودی بسیار ضعیف است."

افزایش قیمت سیم آرماتور وارداتی عربستان سعودی با وجود حجم تقاضای کم

قیمت سیم آرماتور بندی رول شده چین با ضخامت 2 میلی متر 100 -120 دلار در هر تن است که به عربستان سعودی عرضه شد. در حالی که پیشنهادات هند 115 تا 120 دلار برای هر تن CFR بود. در تاریخ سه شنبه 29 نوامبر، قیمت سیم آرماتور وارداتی عربستان سعودی به میزان 51 تا 55 دلار به ازای هر تن فرآورده های نفتی افزایش یافت.

افزایش قیمت سیم آرماتور و سیم مفتولی صادراتی چین در بازار

قیمت سیم آماتور صادراتی چین پس از تجمع محصولات داخلی در هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، هرچند بازار نیز قیمت پایه ی سیم آرماتور صادراتی با ضخامت  SPCC 1.0 میلی متر را برای فروش در ماه های ژانویه / فوریه افزایش می دهد و از یک هفته پیش تا به حال به میزان 5 دلار افزایش یافته است. این محصول به عنوان کالای قابل معامله در روز سه شنبه 29 نوامبر به مبلغ 165-170 دلار در هر تن فوب خرید و فروش می شود، که با همان مبلغ هفته ی گذشته یکسان است. قیمت سیم مفتولی چین پس از بهبود بازار داخلی در هفته گذشته، روند صعودی داشته است.

قیمت سیم مفتولی شرق چین، در روز چهارشنبه 4،470-4،520 یوان (200-250 دلار) به ازای هر تن بود که در مقایسه با قیمت سیم آرماتور 440 یوان (35 دلار) در هر تن طی یک هفته ی گذشته، افزایش یافته است. با این حال، پیشنهادات خریداران در مقایسه با پیشنهادات فروشندگان افزایش یافته است، که این امر آنها را در یک بن بست قرار می دهد. اکثر خریداران خارج از کشور سیم آرماتور، در حال حاضر قیمت 150-162 دلار در هر تن را ارائه داده اند. با توجه به عملکرد مشارکت کنندگان در بازار، پیشنهادات صادراتی عمده ی شرکت های تولیدی، قیمت آنها تا قیمت 75 دلار در هر تن فوب افزایش یافته است.

یکی از معامله گران اظهار داشت: حتی انتظار می رود که کارخانه های بزرگتر که هنوز قیمت خود را اصلاح نکرده اند، محصول خود را حتی بالاتر از قیمت 75 دلار برای هر تن فوت عرضه کنند. معامله گران محصولات صادراتی مستقر در پکن می گویند: "ما در هفته گذشته معاملات خود را با قیمت 560 دلار در هر تن انجام دادیم، اما ما فکر نمی کنیم که تولید کنندگان بعد از دیدن پرش بزرگ نرخ در بازار داخلی، این قیمت سیم آرماتور را قبول کنند."، "اکنون برنامه این است که ما با توجه به پیشنهاداتی که دریافت کرده ایم با خریداران صحبت کنیم و روز بعد نیز با پیشنهادات خریداران سیم آرماتور به کارخانه ها بازگردانده می شوند، اما بعد از آن، کارخانه ها قیمت هایشان را با افزایش دادن دوباره اصلاح می کنند."

در ضمن، عرضه ی محدود سیم آرماتور، عامل دیگری است که برای تجارت با حجم کم در بازار صادرات به آن اشاره شده است. سخنگوی یک شرکت بازرگانی مستقر در تیانجین گفت: "با توجه به افزایش قیمت ها به شکل صعودی در بازار داخلی، ما برای خرید محصولات از کارخانجات حتی زمانی که پیشنهادات ما برای آنها بصرفه است، سختی می کشیم. قیمت پایه ی سیم آرماتور صادراتی برای فروش در ماه های ژانویه / فوریه، و با ضخامت  1.0  120g میلی متر بدون تغییر ماند.

قیمت سیم آرماتور در این هفته نیز 120-130 دلار در هر تن بود. این محصول با قیمت 115-125دلار در هر تن فوب، با افزایش 5 دلار در هر تن در مقایسه با هفته گذشته به فروش می رسد. این قیمت بالاتر از اکثر پیشنهادات ارائه شده است که حدود 350 دلار در هر تن فوب هستند. یکی از معامله گران صادراتی در پکن گفت: "پیش بینی روند قیمت ها سخت است، اما ما شرط می بندیم که قیمت سیم آرماتور وارداتی در چند هفته آینده کاهش یابد، زیرا اکثر تولیدکنندگان از نظر موجودی انبار با هیچ فشاری مواجه نیستند."

پیدایش نشانه های مثبتی درباره افزایش قیمت سیم آرماتور صادراتی چین

قیمت سیم آرماتور صادراتی در هفته جاری بین 15 تا 30 دلار برای هر تن افزایش پیدا کرد، چرا که اخبار خوشایندی در مورد قیمت آهن در چین منتشر شد. چین در اوایل هفته جاری قیمت سیم آرماتور را افزایش داد، زیرا شورای دولتی این کشور پیشتر از این ها از محصولات حامی محیط زیست خود برای گسترش ظرفیت های قانونی کارخانجات در استان های جیانگ سو و هبی استفاده کرد.

در همان زمان، شاخص قیمت سنگ آهن با خلوص 62 درصد آهن را به مرتبه ی دو ساله پیش خود بازگشت و در روز دوشنبه 28 نوامبر به قیمت 80.83 دلار به ازای هر تن رسید. یکی از معامله گران گفت: همزمان با رشد اقتصادی چین، خریداران محصولات آهنی ممکن است کالاهای خریداری شده از تولیدکنندگان کشورهای مستقل مشترک المنافع را با قیمت های بالاتری بفروشند.

یکی دیگر از معامله گران گفت: "در حال حاضر، من شنیده ام که مشتریان تقریبا پذیرای پیشنهادات جدیدی هستند."

ارزیابی قیمت سیم آرماتور صادراتی در روز دوشنبه 28 نوامبر نشانگر قیمت 175 تا 190 دلار در هر تن در حواشی دریای سیاه بود که در مقایسه با قیمت 160-165 دلار در هر تن فوب در هفته گذشته، افزایش داشت. یکی از معامله گران می گوید که 5000 تا 10،000 تن سیم آرماتور را به یکی از شرکت های آهن روسیه فروخته است که قیمت آن برابر با 175 تا 180 دلار به ازاء هر تن می باشد.

سیم آرماتور نیز از طریق یکی دیگر از معامله گران با قیمت 235 دلار به ازای هر تن به تونس فروخته شد، که معادل 205-210 دلار در هر تن فوب می باشد. پیشنهاد عمومی شرکت MMK برای کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا 500 دلار برای هر تن فوب بود، اما سطح قابل قبول قیمت، 170-190 دلار برای هر تن فوب می باشد.

یکی از شرکت های اوکراینی در حال حاضر سیم آرماتور خود را به بازار ارائه نمی کند. یکی از منابع خبری گفت: "قیمت ها سیم آرماتور به وضوح افزایش می یابند، بنابراین این شرکت در حال حاضر عجله ای برای ارائه ی محصولات خویش ندارد و اکنون محصولات این شرکت در بازار نیست."

آخرین قیمت تولید کنندگان، در حدود 200 تا 215 دلار در هر تن در منطقه ی خاورمیانه و یا حدود 175-190 دلار در هر تن فوب، بوده است. ارزیابی قیمت سیم آرماتور صادراتی، توسط خبرگزاری نشانگر قیمت 240-260 دلار به ازای هر تن در 28 نوامبر بود که نسبت به هفته ی گذشته با قیمت 210 تا 240 دلار در هر تن فوب، افزایش پیدا کرده است.

منابع مالی اعلام کرده اند که شرکت MMK از فروش سیم آرماتور به ترکیه به مبلغ 280 دلار در هر تن CFR خبر داد. اما سطح قیمت سیم آرماتور قابل قبول برای این محصول در آفریقا 220-240 دلار در هر تن دریای سیاه بود.

ارزیابی سیم آرماتور صادراتی در روز 28 نوامبر حاکی از قیمت 150 تا 155 دلار در هر تن فوب بود، که در مقایسه با قیمت 135-150 دلار در هر تن فوب در هفته گذشته، افزایش داشته است.

 
سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد