پیش بینی قیمت میلگرد در روزهای آینده ؟

2 سال پیش4439بازدید41دیدگاه3.2امتیاز (251 رای)
پیش بینی قیمت میلگرد در روزهای آینده ؟

آرامش موقت در بازار فولاد

  • آخرین به روزرسانی 99/05/11

هرچند با انجام معاملات هفته گذشته در بورس کالا قدری از هیجان کاذب چند هفته اخیر در بازار فولاد کاسته شد‌ اما با توجه به شاخص های کلان اقتصادی مثل جدول درآمد هزینه دولت تورم نقدینگی کسری بودجه و….  و با استفاده از تجارب ماه های اخیر بازار فولاد می توان دریافت که این اصلاح موقتی است و روند کلی کلیه بازارها افزایشی است و از هر دوره اصلاح موقت قیمت می توان به عنوان یک فرصت خرید بالقوه استفاده کرد.

توجه کنید که تا زمانی که تحریم و کرونا ادامه دارد و روند صادرات به روال عادی بازنگردد، روند افزایش قیمت ارز هم ادامه خواهد داشت و صد البته کلیه بازارها به خصوص فولاد تابعی است از افزایش نرخ ارز در چنین وضعیتی توقع کاهش قیمت و یا حتی ثبات قیمت در هیچ بازاری متصور نیست. اخبار ضد و نقیض هفته گذشته هرچند باعث تحرکات کاهشی در برخی مبادی شد اما جلسه پاستور، یک مشکل ریشه ای را باز هم برجسته کرد.

مشکل تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی هم چنان پابرجاست و بازار ساز نتوانسته است تعادل لازم بین بازار داخل و بخش صادرات را بر قرار کند. خبر فروش ۶۰ هزار تن شمش فولادی خارج از بورس، تنها یک مسکن موقت برای تامین نیاز موقت واحدهای تولیدی است و نکته آخر اینکه، علاوه بر افزایش ادامه دار نرخ ارز که محرک داخلی بازار فولاد محسوب می شود افزایش قیمت در بازارهای جهانی سنگ آهن و شمش را به عنوان محرک خارجی در محاسبات خود لحاظ کنید.

لازم به ذکر است تنها ریسک احتمالی بازارهای داخلی در ماههای پیش رو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر است که ممکن است بازارهای داخلی را موقتا دستخوش رکود (و نه کاهش پایدار) کند. اما تجربه نشان داده است، تغییر حزب حاکم در آمریکا باعث چرخش کلی سیاست های آمریکا در قبال ایران نخواهد شد. شبکه تحریم های آمریکا در قبال ایران آنقدر پیچیده است که حتی با در نظر گرفتن احتمال ضعیف توافق و بازگشت احتمالی دولت بعدی به برجام هم امیدی  به ایجاد گشایش سریع در وضع فعلی نیست.

پیش بینی قیمت میلگرد

امروز به جایی رسیده ایم که در مقایسه با نرخ محصولات فولادی پیشنهادی همسایگان ایران؛ میلگرد با دلار ۲۵ هزار تومانی؛ تیرآهن با دلار ۳۰ هزار تومان و ورق با دلار بالای ۴۰ هزار تومان به مردم فروخته می شود.

میلگرد cis حدود ۴۱۰ تا ۴۱۵ دلار به ازای هر تن

تیرآهن ترکیه حدود ۴۴۵ تا ۴۷۰ دلار به ازای هر تن

ورق کلاف گرم cis حدود ۳۹۵ تا ۴۱۰ دلار به ازای هر تن

فعالیت روی این قیمت ها؛ این روزها حرکت روی لبه تیغ است و ریسک بسیار بالایی را طلب می کند. این روزها؛ علیرغم هیاهوی مبادی سمت عرضه و افزایش قیمت های نفس‌ گیر زنجیره تامین؛ تقاضای مصرف واقعی به شدت تقلیل پیدا کرده و حتی این چند روز اخیر دیگر خُرده فروشان هم جرات تخلیه بار ندارند.

خرید حتی یک ظرفیت پروفیل روی نرخ ۱۹۰۰۰ تا ۱۹۵۰۰ تومان فوق العاده دل و جرات می خواهد. قیمت تیرآهن کیلویی ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان ریسک پذیری بسیار بالایی را طلب می کند. پذیرش ریسک تخلیه میلگرد ۱۱ هزار تومانی در شرایطی که قرار باشد این کالا بندل بندل و به تدریج در طول چند هفته در این بازار به مشتری نهایی فروخته شود؛ فوق العاده خطرناک است.

همین نیاز به ریسک پذیری بالا موجب شده تا این روزها بسیاری از کسبه از میدان کاسبی خارج شوند و فعالیت خود را فعلا متوقف نمایند؛ وانگهی با این قیمت ها عملا سهم مالیات از معاملات حداقل دو برابر شده که این خود با توجه به بازار کساد کنونی به نوبه خودش معضلی است برای کسبه خرده پا … اصل سود و رانت پروفیل ۱۹ هزار تومانی و تیرآهن ۱۵ هزار تومانی نصیب شخص یا اشخاص دیگری در زنجیره های بالاتر شده و حالا این ریسک با این نرخ ها قرار است به زنجیره انتهایی و به خرده فروشان انتقال پیدا کند و میراث آن ها باشد که با توجه به شرایط فعلی بازار مصرف؛ به هیچ عنوان در شرایط فعلی معقول دیده نمی ‌شود.

در حالی صرافی ملی امروز نرخ فروش اسکناس دلار را ثابت و تا این لحظه 25000 تومان اعلام کرده که با نیم نگاهی به بازار طلا؛ اوضاع طور دیگری دیده می شود … “دلار طلا” در این لحظه و بنا بر برخی شنیده ‌ها از مظنه طلا از اتحادیه طلا فروشان تهران، حداقل بیش از ۱۵۰۰ تومان تفاوت دارد با این نرخ صرافی … ! التهابات این بازارها هم نشات گرفته از همین ماجراهاست ‌…

یکی باید پیدا شود؛ دوشاخه برق تنظیم بازار فولاد تولید ملی را حداقل برای مدتی تا حصول ثبات نرخ ارز؛ از پریز برق دلار بکشد … !

با این اوصاف خود بازار فولاد هم به جای اینکه به عنوان یک عامل کمک کننده و در نقش ترمز، به نوعی به عنوان یک کالای تولید داخلی کمک کند به حصول آرامش؛ با این اوضاع و وصل این کالا به نوسانات دلار؛ حالا همچون سایر کالاهای لوکس وارداتی خود این کالا هم تبدیل شده به مزید علت هیجان بازار آزاد دلار و این سناریو تنها بازار داخلی را که شالوده بسیاری از صنایع ملی و بنیادی کشور را تشکیل داده و می توانست تا حدی آن را آرام نگه دارد؛ حالا متصل به نوسانات اسکناس دلار دستخوش چالش بزرگی کرده و به زودی شاهد یک سونامی غیر قابل کنترل در همه حوزه های کالایی متصل به فولاد خواهیم بود …

مگر اینکه اراده خود بازارساز بر این بوده باشد. یعنی سوق و تشویق نقدینگی به هجوم به بازار فولاد با اتصال آن به نوسانات دلار برای جولان نقدینگی در این بازار که در این صورت آثار زیان بار آن در بازارهایی مثل مسکن؛ لوازم خانگی، خودرو و …  غیر قابل تصور خواهد بود یا هست …

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
نظرات ارسال شده
  • ارسال شده توسط کاربر حامد 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
    مردم ما تحملشان خیلی زیاده.می توانند بیشتر از اینها را تحمل کنند.
    • ارسال شده توسط کاربر حسین 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
      سلام من میخواهیم خانه بسازیم آیا قیمت میلگرد در مهرماه یا آبان کاهش پیدا می کند
      • ارسال شده توسط کاربر پشتیبان 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
        با سلام و وقت بخیر خدمت شما در حال حاضر همان گونه که مستحضرید قیمت ها در حوزه شمش فولادی، اسلب و بیلت روند افزایشی به خود گرفته ضمن آنکه بازار ارز نیز افزایشی می باشد. در بازارهای خارجی فولاد همچنین شاهد افزایش قیمت بیلت، ورق و شمش فولادی هستیم که برهمین اساس بازار داخلی فولاد روند افزایشی خواهد داشت.
      • ارسال شده توسط کاربر ابوالفضل 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
        باسلام میخوام خونه بسازم به نظر شما الان میلگرد بخرم یا صبر کنم تا چند ماه دیگه فصل پاییز قیمت کاهش می یابد یا نه؟
        • ارسال شده توسط کاربر پشتیبان 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
          با سلام و وقت بخیر خدمت شما بر اساس بررسی ها و رصدهای چند روز اخیر تحلیلگران از روند رو به بالای نرخ شمش فولادی و ارز، روند بازار فولاد را رو به بالا پیش بینی کرده اند.
        • ارسال شده توسط کاربر محمود 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
          دوست عزیز میلگرد 20000تومانی یعنی دلار50000تومانی!!!آیا به نظر شما مردم تا اون حد تاب دارند
          • ارسال شده توسط کاربر احسان 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
            سلام .پیش بینی ها را بروز کنید . و مشکلات مردم را پیگیری کنید . در مورد چرایی گرانی آهن ؟
            • ارسال شده توسط کاربر محمدرضا 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
              سلام و عرض خسته نباشید. پیش بینی شما از قیمت پروفیل و قوطی چیه؟ چون میخواستم درب و پنجره و حفاظ بسازم که با این قیمت بالا نمیشه ،امکان داره برگرده به قیمت همون 11 هزار تومن قبل؟
              • ارسال شده توسط کاربر پشتیبان2 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                بازار با تاثیر از تصمیمات دولت با توجه به عرضه ورق و شمش و کاهش دلار احتمالا با کاهش روبروست ولی با التهاب بازار تو این روزها ، خیلی قابل پیش بینی نیست
              • ارسال شده توسط کاربر saeed 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                سلام میخواستم ببینم دلار از ۲۶ امده روی ۲۲ میلگرد چه تغییری میکنه و روی چند وایمیسه
                • ارسال شده توسط کاربر پشتیبان2 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                  با سلام در صورت حفظ مقاومت قیمت ارز در این کانال شاهد میلگرد 10 هزار تومانی خواهیم بود و چنانچه قیمت دلار در کانال های پایین تر مقاومت نماید قیمت میلگرد و شمش نیز پایین تر خواهد آمد.
                • ارسال شده توسط کاربر باقری 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                  والا من یک در دست دوم دارم فرم نداره از بس اهن گرون شده نمیتوانم درس کنم
                  • ارسال شده توسط کاربر خودم 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                    قیمت میلگرد ، امروز 11500تومان واویلا به خانه سازان
                    • ارسال شده توسط کاربر امین جلیل زاده 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                      میله گرد به قیمت بالای ۲۰،۰۰۰ تومان کیلویی خواهد رسید هر کی الان واجب هست که خونه بسازه بخره اصلا ضرر نمیکنه
                      • ارسال شده توسط کاربر حسن 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                        سلام من هم می خوام خونه بسازم قیمت کیلویی 8960 تومان میلگرد یعنی چی و تا کی ادامه دارد و کی پایین میاد با کجا باید تماس بگیریم کی جواب ما رو میده؟
                      • ارسال شده توسط کاربر دل 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                        اگه قیمت میلگرد مناسب باشه مردم میتونن خانه های محکمی داشته باشن در برابر زلزله و اینا به خاطر قیمت های وحشتناکه که بیشتر خونه ها از چوب و گل هست
                        • ارسال شده توسط کاربر زهرا 5 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                          با سلام میخام خونه بسازم موندم امسال میله گرد بگیرم یا سال بعد بنظر شما رون قیمت سال 98 چطور میشه ؟آیا امیدی ب کاهش قیمت هست؟
                          • ارسال شده توسط کاربر پشتیبان 5 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                            با سلام و وقت بخیر جهت اتخاذ بهترین تصمیم در راستای انتخاب زمان مناسب برای خرید شما را دعوت به خواندن پیش بینی قیمت آهن می نماییم پایدار باشید
                          • ارسال شده توسط کاربر رستمی 5 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                            برای اینکه هم قیمت تمام شده مسکن و در نهایت قیمت مسکن برای مصرف کننده کنترل بشه بهترین راه حل اینه که آهن مصرفی هر واحد با توجه به پروانه ساخت آن بصورت حواله ای و با نرخ دولتی تحویل سازنده ها بشه.
                            • ارسال شده توسط کاربر سروش 5 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                              میلگرد ۱۴اصفهان A3حرف نداره
                              • ارسال شده توسط کاربر سید 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                باسلام من میخوام خونه بسازم بلاتکلیف هستم از اوضاع نابسامانه اهن الات چیکار کنم آیا احتمال اینکه اهن ارزان بشه وجود دارد یا نه
                                • ارسال شده توسط کاربر مریم فولاد فر 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                  با سلام و وقت بخیر جناب آقای حسینی عزیز با توجه به افزایش قیمت در تمامی مبادی فروش، احتمال کاهش قیمت تا میزان مشخصی وجود دارد. برای آگاهی بیشتر و تصمیم گیری صحیح مطلب پیش بینی قیمت آهن را مطالعه فرمایید همچنین می توانید از پادکست های تولید شده در این زمینه نیز استفاده نمایید. پایدار باشید.
                                • ارسال شده توسط کاربر محمد 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                  چرا محصولاتی که با قیمت انرژی و مواد اولیه ثابت و کارگر ثابت تولید می شود یکدفعه دوبرابر می شود که مردم نتوانند سرپناهی برای خود درست کنند و عده ای آنقدر پولدار شوند که همین پول زیاد به روزگار خرابشان بنشاند
                                  • ارسال شده توسط کاربر رمضانی 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                    سلام.۲سال و۹ماهه که عقدهستم وتاکارهای نقشه وپروانه مون درست شد وخواستیم یه طاق حداقل با وامی که گرفتیم بزنیم دیدیم میلگرد گرون شد وهی نشستیم ببینیم میاد پایین که هرروز رفت بالاتر خیلی به هم ریختم،خدایا خودت کمک کن 😑😭😟😖
                                    • ارسال شده توسط کاربر حسن 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                      سلام من زمین دارم میخام میلگرد بخرم خونه درست کنم اما قیمتش بالا هست نمیشه بخرم جای است من میله گرد بخرم یا قیمت پایین کسی است به من کمک کنه بخرم
                                      • ارسال شده توسط کاربر Yousef Khayat 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                        خواهش میکنیم یک فکری به حال ما بکنید. ما هموطنیم... میلگرد وطنی کیلویی5300 تومان؟ تو رو خدا
                                        • ارسال شده توسط کاربر درودگر 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                          سلام من بدبخت شدم تا ماشین اومدم بخرم ماشین گرون شد وقتی سرکارخواستم برم اونم بی پارتی نشد حالاهم وام گرفتم یک اتاقی بسازم که دیگه میبینید آقایان مسئول ممنونم !!!!
                                          • ارسال شده توسط کاربر یاسین 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                            با سلام و درود بر روح بلندو مقدس شهیدان من هرچی فکر میکنم چرا دولت اهن الات مورد نیاز بازار رو ک نقش اساسی در قیمت مسکن و سایر اجناس داره رو با ارز 4200 وارد نمیکنه و بصورت کاملا دولتی و بدونه واسطه در اختیار مصرف کننده ها نمیزاره تا تولید کنندگان داخلی دست از این همه متحول کردن و کاهش دادن میزان تولید بر دارند که امروز شاهد رسیدن قیمت میلگرد به مرز 5000 تومان باشیم و یه عده سود جو ازاین بازار نهایت استفاده رو ببرند بنظر بنده اگر دولت بصورت گسترده و در تناژ های بالا اهن وارد کند و خود توزیع کند تاثیر زیادی روی بازار دارد ب امید روزا قتصادی سبز و شکوفا در ایران عزیز
                                            • ارسال شده توسط کاربر مریم فولاد فر 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                              با سلام و سپاس از نظرات ارزشمندتون جناب آقای شمس به امید بهبودی اوضاع و ایرانی آباد پایدار باشید
                                            • ارسال شده توسط کاربر مریم فولاد فر 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                              همگی دوستان را به خواندن این مطلب دعوت میکنم در شرایط کنونی بازار آهن، خواندن این متن خالی از لطف نیست https://www.markazeahan.com/purchase-termsbuy-iron-current-day/
                                              • ارسال شده توسط کاربر مهری 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                                سلام میخواستم مقداری نقدینگی دارم در اهن سرمایه گذاری کنم بنظرتون چی بخرم که ضرر نکنم ...
                                                • ارسال شده توسط کاربر مریم فولاد فر 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                                  با سلام پیش از هرچیز از اینکه به مرکزآهن اعتماد دارید از شما سپاسگذاریم در صورتی که تصمیم شما برای انجام سرمایه گذاری در بازار آهن آلات قطعی هست به شما پیشنهاد میکنم که ابتدا چند قلم از مقاطع فولادی را انتخاب نمایید و سپس با مراجعه به نمودارهای قیمتی روند صعودی یا نزولی بودن آنها را بررسی کنید بعد از انتخاب محصول و مشخص شدن تناژ، اطلاعاتی در مورد هزینه های انبارداری و نگهداری بدست بیارید و در نهایت اقدام به سرمایه گذاری نمایید در تمامی این موارد کارشناسان فروش مرکزآهن می تونن شما را راهنمایی کنن پایدار باشید
                                                • ارسال شده توسط کاربر فریبا 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                                  با سلام جهان بین هستم. من قصد ساخت خونه دارم و میخوام بدونم بین این همه میلگرد چه میلگردی بهتر است.لطفا راهنمایی کنید
                                                  • ارسال شده توسط کاربر مدیر مرکزآهن 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                                    عرض سلام و وقت بخیر از طریق ایمیل با شما در ارتباط خواهم بود
                                                    • ارسال شده توسط کاربر مریم فولاد فر 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                                      با سلام. خانم جهان بین برای انتخاب میلگرد و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول می توانید از مطلب انواع میلگرد و کاربردهای آن استفاده کنید همچنین در صورتی که برای انتخاب میلگرد از بین کارخانه های مختلف دچار تردید هستید، میتونید از کارشناسان مرکزآهن مشاوره و راهنمایی دریافت کنید پایدار باشید
                                                    • ارسال شده توسط کاربر محمد کشاورز 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                                      با سلام ببخشید سوالی داشتم خدمتتون آقای کشاورز هستم از بوشهر بندر دیر مزاحمتون میشم ازاوایل سال جاری قصد داشتیم بورس اهن الات باز کنیم ولی هر روز قیمت آهن گرون میشد و می ترسیدم که نکنه قیمت ها پایین بیاد و بلاتکلیف موندیم .خواهشن اگه می تونید راهنمایی کنید
                                                      • ارسال شده توسط کاربر مریم فولاد فر 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                                        با سلام جناب کشاورز عزیز پیش بینی بازار پیش رو کمی دشوار به نظر می رسه اما کارشناسان فروش مرکزآهن میتونن به شما در اتخاد یک تصمیم قطعی یاری برسونن لطفا برای دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه کاریتون، شماره تماستون را برای ما ارسال فرمایید یا اینکه با شماره 02191009009 - 03191009009 تماس بگیرید پایدار باشید
                                                      • ارسال شده توسط کاربر Morteza 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                                        سلام واقعا كه حالا كه نرخ أرز تك نرخي شده جاي اينكه قيمّت بيارن پايين تَر برعكس شده ميبرن بالا با مردم أينكار نكنيد ميلگرد بره بالا كسي قدرت ساخت خونه نداره قيمت أجاره ها هم بالا !! استان بوشهر ميلگرد١٤اصفهان قبل عيد٣٨تومان بوده بعدعيدشده ٤٨ حالا بيا خونه بساز!
                                                        • ارسال شده توسط کاربر علی یار احمدی 6 سال پیشتهیه لینک اشتراک
                                                          پیش بینی قیمت میلگرد روزهای آینده سال 97 به چه صورت است ؟ من بعد از عمری میخوام خونه بسازم منتظرم که قیمت ها ثبات پیدا کنه