بازار فولاد به استقبال عید نوروز رفت

2 سال پیش1292بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
بازار فولاد به استقبال عید نوروز رفت

افت قیمت ورق در روزهای پایانی سال 96

در سومین روز هفته جاری شاهد عقب نشینی شدید قیمت آهن آلات از جمله قیمت ورق فولادی بودیم. در سایر بازارها نیز این افت مشاهده گردید و به طور کلی حال و هوای عید به تمام بازارهای کالایی بالاخص بازار فولاد سرایت کرده است. آن چه در بازار فولاد مشهود است و نمایانگر چهره بازار می باشد ثبات در قیمت محصولات فولادی از جمله انواع ورق و قیمت ورق گالوانیزه می باشد.

معاملات در بازار نیز تقریبا روزهای پایانی خود را به سر می برد و میزان تقاضا برای خرید این محصولات نیز در میان فعالان بازار شدیدا کاهش یافته است. بنابراین بازار آهن آلات در آخرین دقایق پیش از سال نو به سر می برد. شرایط روزهای جاری بازار حاکی از ثبات در قیمت تمامی محصولات فولادی می باشد.

هم چنین آمارها نشان می دهد که قیمت شمش فولادی نیز طی هفته جاری ثابت بوده است و این امر نیز تاثیر زیادی بر ثبات قیمت ورق سیاه و قیمت ورق روغنی داشته است. هم چنین نوسانات بازار بورس نیز تاثیر زیادی بر بازار فولاد داخلی نداشته است و قیمت ها هم چنان ثابت باقی مانده است. با مطالعه تمامی عوامل موثر بر بازار در می یابیم که در حال حاضر هیچ گونه محرکی برای رشد قیمت ها وجود نداشته و تمامی سیگنال های موجود در بازار در جهت ثبات و یا کاهش قیمت این محصولات می باشد.

قیمت ورق سیاه کاویان

اوضاع کلی بازار آهن عرضه و تقاضا

از سیگنال های منفی تاثیرگذار بر قیمت ها می توان به کاهش میزان تقاضای خرید با توجه به روزهای پایانی سال و نیز ثبات قیمت مواد اولیه از جمله قیمت شمش اشاره کرد. این در حالی است که تولیدکنندگان نیز تمایلی برای بهبود بازار نداشته و بیشتر مایل به تسویه حساب های آخر سال خود می باشند. بنابراین اوضاع کلی بازار را می توان آرامش دانست و این آرامش تا روزهای پس از تعطیلات نیز ادامه خواهد داشت.

هم چنین تا روزهای پایانی سال تعداد معاملات صورت گرفته در بازار نیز به شدت کاهش خواهد یافت و در هفته آتی هیچ معامله ای در بازار منعقد نخواهد شد. بازار سکه برخلاف سایر بازارها روند رو به رشدی را در پیش گرفته است و قیمت سکه در هفته جاری افزایش شدیدی داشته است. به گفته فعالان بازار روشن شدن قیمت دلار به افزایش نرخ سکه کمک شایانی کرده است.

ضعف تقاضا در کنار مشکلات نقدینگی و گسیل آن به بازار ارز در بازار ورق فولادی سبب شده است که تولیدکنندگان اکثر قیمت های پیشنهادی خود را ثابت اعلام کنند برای مثال قیمت ورق گالوانیزه هفت الماس و قیمت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه برخلاف نوسانات هفته گذشته روند ثابتی را در پیش گرفته است.

این کاهش و ثبات در روز گذشته شدت بیشتری یافته و بازار شدیدا به استقبال تعطیلات نوروز رفته است. بنابراین صوت پایان بازار در حال نواخته شدن است. اگرچه می توان گفت که در روزهای جاری معاملات بازار فولاد جذابیت چندانی نداشته است ولی هم چنان برخی معاملات جذاب در این بازار مشاهده شده است.

ورق گالوانیزه کاشان

تحولات قیمت در روزهای گذشته توجیه اقتصادی ندارد

طی هفته گذشته شاهد کاهش بیشتری در قیمت این محصولات بودیم ولی در هفته جاری آن چه بیشتر نمایان می باشد ثبات در بازارهای کالایی و به خصوص فولاد می باشد. در هفته جاری خرید برای فعالان بازار توجیه اقتصادی ندارد و این فعالیت تنها در صورتی مقرون به صرفه خواهد بود که خریداران شمش و یا سایر مواد اولیه را خریداری کنند زیرا در حال حاضر با توجه به تحولات اخیر مشخص نیست که قیمت این محصولات طی سال آتی چه تغییراتی را داشته باشد و به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.

با توجه به معاملات ورق از جمله قیمت ورق سیاه در بورس کالا متوجه خواهیم شد که نباید در این بازار منتظر افزایش قیمت باشیم و قیمت های فعلی واقعی و منطقی به نظر می رسد. هم چنین با توجه به دستور جدید مبنی بر عدم افزایش قیمت کالا در سال جدید و تا پایان خرداد ماه پیش بینی می شود که این بازار در روزهای پس از تعطیلات نیز به فاز آرام کنونی خود ادامه داده شاهد افزایش قیمت در روزهای پس از عید نیز نباشیم.

معاملات روزهای اخیر نیز تنها در جهت برآشفتن فاز روانی بازار می باشد و بر قیمت های محصولات فولادی برای مثال قیمت ورق روغنی هفت الماس تاثیری نخواهد داشت.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد