تاثیر افزایش قیمت نفت جهانی بر قیمت آهن آلات

2 ماه پیش1743بازدید0دیدگاه3امتیاز (2 رای)
تاثیر افزایش قیمت نفت جهانی بر قیمت آهن آلات

رکود جدی در بازار آهن آلات ایران

قیمت آهن آلات طی روز گذشته هم چنان با رکود مواجه بوده است. هم چنین مشاهده می شود که نشانه هایی از افزایش قیمت آهن آلات نیز که طی روزهای گذشته در بازار مشاهده می شد کمرنگ شده است. به گفته منابع خبری روند نزولی قیمت آهن آلات که در گذشته مشاهده می شد به وسیله رقابت های منفی میان عرضه کنندگان این محصول کمرنگ تر شده است.

هم چنین تولیدکنندگان محصولات فولادی در لیست فروش محصولات خود افت قیمت های کم تری را ثبت کردند و این مساله نکته بسیار مهمی در بازار آهن آلات طی روز گذشته به شمار می رفت. از طرف دیگر مساله دیگری که در بازار مشاهده شد ثبات قیمت شمش بوده است که تبدیل به نشانه ای برای آرام شدن و ثبات قیمت آهن آلات گردید.

در روز گذشته به غیر از خبری مبنی بر کاهش میزان تعرفه ورق فولادی وارداتی هیچ خبر مهم دیگری در بازار شنیده نشد و بازار روز آرامی را تجربه کرد. با این حال همین خبر نیز برای بازار ورق فولادی ایران خبر بسیار مهمی تلقی می شد. هم چنین نشانه هایی از واقعی بودن این خبر و تایید آن توسط برخی از افراد مهم دیده شد.

کاهش میزان فعالیت خرید در بازار بورس

در نتیجه این خبر و در صورت اجرا شدن آن فاصله ای مابین قیمت ورق در بازار داخلی و بازار وارداتی ایجاد خواهد شد که سبب افت رانت قیمت خواهد گشت. بنابراین به دنبال اجرایی شدن این خبر میزان فعالیت خرید در بازار بورس کاهش یافته و بازار واردات ورق فولادی رونق خواهد یافت. نکته مثبتی که از این خبر می توان برداشت کرد این است که کاهش تعرفه ورق وارداتی به ایران سبب افزایش رقابت در بازار داخلی می شود که این امر می تواند کشور ایران که یکی از صادرکنندگان عمده محصولات فولادی تلقی می گردد را برای حضور بهتر در بازارهای صادراتی آماده کند.

اخبار رسیده حاکی از آن است که شرکت فولاد مبارکه برای کاهش دادن تعرفه ورق وارداتی اقدام کرده است و این امر می تواند منجر به افت سود برای واسطه گری در بازار ایران شود. با توجه به نکات ذکر شده و هم چنین پیش بینی افزایش قیمت آهن آلات و هم چنین تعطیلات پیش رو در هفته جاری می توان گفت که این روند طی روزهای آینده نیز تداوم خواهد یافت و ادامه یافتن این روند نشان دهنده این است که سیگنال های مثبتی در بازار فولاد ایجاد گردیده است و تمایل به افزایش قیمت آهن آلات را طی روزهای آتی به همراه دارد.

این روند در حالی رخ خواهد داد که افزایش قیمت آهن آلات در بازار جهانی هم چنان تداوم یابد. بنابراین با تحلیل بازارهای جهانی می توان مشاهده کرد که بازار آهن آلات چه روندی را در پیش گرفته است و می توان این روند را تا روزهای آتی نیز بررسی کرد. به خصوص با تحلیل بازار کشور چین می توان پیش بینی دقیق تری از قیمت آهن آلات طی روزهای آتی داشت.

تاثیر احتمال افزایش قیمت نفت بر قیمت آهن آلات

برداشتی که تاکنون از بازارهای جهانی داشته ایم این است که در بازار کشورهای خارجی نوساناتی هم چون احتمال افزایش قیمت نفت و کاهش نرخ دلار در حال وقوع بوده و احتمال می رود که قیمت آهن آلات نیز به سمت و سوی جدیدی میل پیدا کند. در صورتی که این روند در بازار جهانی مشاهده شود می توان به افزایش قیمت آهن آلات در بازار داخلی نیز امیدوار بود ولی نمی توان گفت که این موضوع چه زمانی محقق گردد.

هم چنین طی روز گذشته کلیه ی قیمت های لوله گاز روکار و توکار کارخانه ی سپاهان و کچو ثابت اعلام گردید. لوله گالوانیزه سپاهان باقیمت ثابت اعلام شد. لوله صنعتی بارگیری از سپاهان با قیمت ثابت اعلام شد. قیمت تسمه کوره ای بارگیری از انبار اصفهان با قیمت ثابت اعلام شد. قیمت تسمه ورقی بارگیری از انبار اصفهان با قیمت ثابت اعلام گردید. پروفیل زد و زد رنگی بارگیری از اصفهان با قیمت ثابت اعلام شد.

قوطی پروفیل بارگیری از تهران با قیمت ثابت اعلام گردید. قیمت پروفیل اصفهان بارگیری از اصفهان ثابت اعلام گردید. قوطی ستونی بارگیری از انبار اصفهان با قیمت ثابت اعلام گردید. قیمت لوله داربستی بارگیری از اصفهان با قیمت ثابت اعلام گردید. میلگرد ذوب آهن بارگیری از کارخانه و انبار با قیمت ثابت اعلام گردید. تیرآهن ذوب آهن بارگیری از  انبار با قبمت ثابت اعلام گردید. همه کارخانه های تولید کننده میلگرد قیمت خود را ثابت اعلام کرده اند. نرخ انواع ورق سیاه فولاد مبارکه و انواع ورق های گالوانیزه و رنگی و روغنی در بازار امروز با ثبات قیمت همراه بود.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد