تاثیر وقوع زلزله بر خرید آهن آلات طی روزهای آتی

2 ماه پیش1158بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
تاثیر وقوع زلزله بر خرید آهن آلات طی روزهای آتی

تحلیل بازار خرید آهن آلات 23 آبان 96

بازار خرید آهن آلات در روز گذشته روندی هم چون دوشنبه داشته است به طوری که نشانه های افزایش قیمت خرید آهن آلات در این بازار مشاهده گردید. این در حالی است که بازار هم چنان به طور فراگیر وارد بستر افزایش قیمت نشده است  به نظر می رسد که بازار خرید آهن آلات هم چنان برای افزایش قیمت ها به طور جدی آماده نبوده و به زمان بیشتری نیاز دارد. با این حال افزایش قیمت شمش هم چنان تداوم داشته است. علت این امر نیز ایجاد زیرساخت جدید برای افزایش قیمت خرید آهن آلات می باشد.

آن طور که به نظر می رسد میزان تقاضا برای خرید این محصولات به آرامی افزایش یافته است و این امر ممکن است سبب بهبود شرایط بازار گردد. به گفته منابع خبری افزایش قیمت چشمگیری در بازار خرید آهن آلات مشاهده نشده است ولی افزایش قیمت آهن آلات از سوی برخی از کارخانجات ممکن است تاثیراتی بر قیمت های بازار نیز داشته باشد.

در صورتی که این روند در بازار داخلی تداوم یابد، ساده ترین پیش بینی ممکن از این روند می تواند افزایش قیمت ها باشد که این امر نیز زمان زیادی می برد. هم چنین مشکلات موجود در صنعت حمل و نقل و هم چنین نامساعد بودن آب و هوا در شمال و غرب کشور سبب کاهش میزان تقاضا موثر برای خرید آهن آلات شده است. بنابراین کاهش میزان تقاضا برای خرید این محصولات در روزهای سرد سال دور از انتظار نمی باشد.

عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت آهن آلات

با این حال عوامل مختلف بسیاری بر بازار خرید آهن آلات تاثیرگذار می باشد. هم چنین وقوع زلزله در غرب کشور یکی از دلایل مهم برای افزایش قیمت این محصولات می باشد. این موضوع سبب افزایش میزان تلاش برای برخی از سفته بازی ها می گردد در حالی که تاثیر این موضوع نیز زمان زیادی لازم دارد. هم چنین این بازار فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است.

هم چنین از احتمال افزایش میزان تقاضای موثر نمی توان چشم پوشی کرد. پیش بینی می شود که تغییراتی در روند بازار پدید خواهد آمد. این در حالی است که اقدامات برخی از تولیدکنندگان تاثیرات مهمی بر روی بازار خرید آهن آلات خواهد داشت. با توجه به حقایق موجود در بازار هم چنان نمی توان راجع به وضعیت روزهای آتی اظهار نظر کرد. هم چنین نکته مهم موجود در بازار این است که بازار تمایل چندانی به استفاده از این اوضاع ندارد.

با توجه به موارد ذکر شده و هم چنین افزایش قیمت قراضه و افزایش قیمت پیشنهادی برخی از تولیدکنندگان این محصولات افزایش قیمت خرید آهن آلات تقریبا روندی منطقی داشته است. با این حال این موارد از حقایق موجود در بازار نشات می گیرد و تردیدهای موجود در این بازار را محدود می سازد. معاملات منعقد شده در بازار بورس کالا نیز شرایط آرامی را تجربه کرده است ولی اکثر عرضه این محصولات به صورت مچینگ بوده است و عرضه محصولات تخت نیز به صورت عادی بوده و التهاب چندانی در آن دیده نشده است و می توان گفت روز گذشته نیز روز آرامی در صنعت خرید آهن آلات کشور بوده است.

تحلیل قیمت آهن آلات طی هفته جاری

هم چنین از 30000 تن عرضه محصولات فولاد تخت فولاد مبارکه تنها 10000 تن از آن معامله شده است. هم چنین در روز دوشنبه در بخش مقاطع میلگرد ذوب آهن بارگیری از کارخانه با 5 تومان افزایش و بارگیری از انبار اصفهان ثابت اعلام گردید. اکثر کارخانه های تولید کننده میلگرد قیمت خود را ثابت اعلام کردند و برخی 5 تا 20 تومان افزایش قیمت داشتند. تیرآهن ذوب آهن بارگیری از انبار ثابت اعلام گردید.

سپری نبشی و ناودانی بارگیری از انبار اصفهان ثابت اعلام گردید. نرخ انواع ورق سیاه فولاد مبارکه و انواع ورق های گالوانیزه و رنگی و روغنی در بازار امروز با ثبات قیمت همراه بود. قیمت لوله داربستی بارگیری از اصفهان با قیمت ثابت اعلام گردید. قیمت پروفیل اصفهان بارگیری از اصفهان ضخامت 2.5 و 3 با 10 تومان کاهش اعلام گردید.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد