قیمت میلگرد و روند افزایشی آن در روسیه طی هفته جاری

2 سال پیش1804بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
قیمت میلگرد و روند افزایشی آن در روسیه طی هفته جاری

ادامه روند افزایش قیمت میلگرد در روسیه و مقاومت بیشتر مصرف کنندگان

قیمت میلگرد طی چهار ماه متوالی  در بازار روسیه افزایش یافته است، اما این سوال وجود دارد که آیا روند افزایش قیمت میلگرد در ماه های آینده ادامه خواهد یافت؟

در اوایل ماه سپتامبر، قیمت میلگرد در بازار داخلی روسیه، بسته به تولید کننده 15 تا 25 درصد افزایش یافته است. اکثر کارخانه ها  میلگرد 12 میلیمتری را با  قیمت 38000 تا 38500 روبین در تن( 665 تا  674 دلار در تن ) مسکو به فروش می رسانند. این قیمت ها با احتساب  18٪ مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است. برخی از تولیدکنندگان خواهان خرید میلگرد به قیمت 35500 روبین در هر تن (621 دلار در هر تن) مسکو هستند، اما معامله گران می گویند که تا کنون توانسته اند حجم زیادی میلگرد را ذخیره کنند. علاوه بر این، انتظار می رود که این پیشنهادات به زودی به سطح رقابتی برسد.

هدف کارخانه ها برای قرار دادن قیمت داخلی خود در برابر قیمت صادراتی، عامل اصلی افزایش قیمت میلگرد است (شمش مکعبی تا اوایل ماه سپتامبر با قیمت افزایش یافته 500 تا 505 دلار در هر تن دریای سیاه برچسب خورده است). علاوه بر این، تقاضای زیاد و عرضه کم در داخل کشور در میان سفارشات مهم صادراتی، باعث افزایش قیمت ها شده است.

در ماه آگوست فروشندگان و مصرف کنندگان در بازار سهام فعال ظاهر شدند. تمایلات احتمالی معامله گران، با تمایل به جبران سود از دست رفته و فقدان محصولات خاص در انبارها تحریک شده است. به طور مشخص، کمبود مواد توسط خود تولید کنندگان میلگرد تامین شده است.

آنها وظایف خود را بر اساس دستورات نقل شده برای میلگرد صادراتی معین نمودند، با اشاره به این واقعیت که میلگرد از دسته محصولات فولادی پر مصرف است و سفارشات زیادی برای آنها در ماه سپتامبر وجود دارد. در این دوره نیز سفارش برای میلگرد افزایش یافته است.

چشم انداز تولید میلگرد ایالات متحده

موسسه رتبه بندی سرمایه گذاری جهانی مودیز، خریدمیلگرد ایالات متحده را در 12 تا 18 ماه آینده پایدار پیش بینی کرد.کارشناس فلزات یاد آوری کرد که انتظار می رود این عملکرد در میان دیگران با بهبود ظرفیت بهره وری، افزایش تقاضا در بازارهای معین مانند ساخت و ساز و حفاری و همچنین افزایش قیمت ها، مورد حمایت قرار گیرد.

به طور خاص، این موسسه پیش بینی می کند که  بهبود  ظرفیت در محدوده ای بین 70 تا 75 درصد برای تراز امسال باشد. طبق داده های موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI)، میزان استفاده از ظرفیت فولاد از 2 سپتامبر تا کنون حدود 74.2 درصد بوده است.

از سوی دیگر، این موسسه همچنین اشاره کرد که علیرغم افزایش قیمت میلگرد، به منظور نشان دادن هزینه های بالاتر قراضه، سنگ آهن و ذغال سنگ کک، افزایش تولید ناخالص داخلی به دلیل افزایش سطح واردات میلگرد محدود شده است.

به طور کلی، انتظار می رود درآمد حاصل از تولید کنندگان فولاد در سال جاری 15 تا 20 درصد رشد کند، اگر چه در نیمه دوم سال 2017 رشد آن با کُندی صورت گیرد. علاوه بر این، این نکته خاطر نشان شده است که فولاد سازان تمرکز خود را بر محصولات با ارزش افزوده، افزایش داده اند، به طوری که این بخش می تواند افزایش سرمایه گذاری را برای جایگزینی محصولات در بازارهای کلیدی مانند تولید خودرو، برعهده بگیرد.

میلگرد مرکزآهن

11 درصد افزایش واردات آمریکای لاتین از میلگرد چین در ماه ژانویه تا جولای

واردات آمریکای لاتین از محصولات فولادی چین همچنان افزایش می یابد در حالی که مصرف میلگرد در این منطقه افزایش زیادی داشته است. در طول ماه های ژانویه تا جولای، حجم واردات  میلگرد چین به 4.6 میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال 2016 ، 11 درصد بالاتر است.

آمریکای لاتین به طور سنتی در صادرات محصولات فولادی چین، پس از کره جنوبی و ویتنام، رتبه سوم را دارد. در طول ماه های ژانویه تا جولای ، سهم این منطقه از کل صادرات میلگرد از چین 9.8 درصد بود، کارشناس فلزات یادآور شد که "افزایش مشارکت آن با 3.6 p.p. در مقایسه با ماه های ژانویه تا جولای سال 2016 بوده است ".

مقصد اصلی محصولات فولاد چین در طی هفت ماهه اول سال میلادی، آمریکای مرکزی (934 هزار تن، و 9 درصد کاهش از سال قبل)، شیلی (842 هزار تن، 23 درصد بیشتر از سال قبل)، پرو (641 هزار تن، 17 درصد بیشتر از سال قبل) و برزیل (610.000، با 78٪ افزایش در سال) بوده اند. محموله های محصولات فولاد از چین تا آمریكای لاتین طی ماه های ژانویه تا جولای ، شامل محصولات مسطح تقریبا 67٪، محصولات فولاد طویل - 18٪ و لوله های بدون درز - 3٪ می باشد.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید