افزایش قیمت قوطی به دنبال عرضه مطلوب

3 هفته پیش1167بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
افزایش قیمت قوطی به دنبال عرضه مطلوب

افزایش قیمت قوطی ترکیه بر اساس اصول خوب و عرضه قوی محصولات نیمه تمام 

تولیدکنندگان، قیمت قوطی آهن تركیه را همچنان در داخل و در خارج از كشور افزایش می دهند. اگر از قبل بخش قراضه حمایت بیشتری از افزایش قیمت ها بکند، جریان سریع افزایش قیمت ورق، به عامل مهمی برای بالا بردن قیمت قوطی تبدیل می شود. تقاضای داخلی قوی در ترکیه به این وضعیت اضافه می شود ،در حالی که برای صادرات انتخاب دوم  باقی می ماند.

در بازار داخلی، تولیدکنندگان ترکیه همچنان قیمت قوطی را افزایش می دهند در حالی که فعالیت تجاری بی نظیر است. در نتیجه، در پایان هفته معاملات جاری ، قیمت قوطی به مبلغ 509 تا 523 دلار در هر تن( 2.120 تا 2.180 TRY  در هر تن ) ارائه شد ، در حالیکه در هفته گذشته به قیمت 498 تا 508 دلار در هر تن ( 2.080 تا 2.120 TRY  در هر تن ) برآورد گردید.اگرچه کارخانه ها از چنین عملکرد موفقیت آمیزی در این بخش الهام گرفته اند. یک منبع معامله به متال اکسپرت اظهار داشت: "تقاضا قوی است، اما امروز به نظر می رسد که این فقط نوعی گمانه زنی باشد. بازار به سرعت متوقف می شود. "

فروش قوطی صادراتی در آغاز هفته به قیمت 500 تا 505 دلار در هر تن فوب آغاز گردید ، در حالیکه تولید کنندگان قوطی تركیه ،قیمت قوطی تولیدی خود را حداقل به مبلغ 510 تا 515 دلار در هر تن فوب پیشنهاد دادند. بدین ترتیب، قیمت قوطی صادراتی حداقل 10 تا 15 دلار در هر هفته افزایش داشته است. فعالان بازار داخلی ارائه پیشنهاداتی از چندین مقصد مختلف را گزارش دادند، اما پیشنهادات خریداران برای قیمت قوطی 5 تا 10 دلار کمتر از پیشنهادات رسمی می باشد.

پیشنهادات کارخانجات برای قیمت قوطی

در عین حال، تامین کنندگان تمایلی به پذیرش این قیمتها ندارند، زیرا در بحبوحه  کمبود مواد در ماه سپتامبر،آنها عجله ای برای فروش ندارند. یکی از فعالان بازار داخلی اظهار داشت : "ما در ماه سپتامبر فقط مقادیر کوچکی در اختیارداریم، در حالی که  برای خریداران خیلی زود است که خرید ماه اکتبرشان را انجام دهند. این مورد برای فروش آنها در خارج از کشور و یا در داخل ، نمی تواند به عنوان یک مشکل در نظر گرفته شود."

با این وجود ، متال اکسپرت یادآور شده است که در طول این هفته ، چندین معامله در اسرائیل ، رومانی و لبنان انجام گرفته است و مذاکرات متعددی مخصوصاً در ایالات متحده ، همچنان ادامه دارد. از از نظر فروشندگان، بازار GCC ، بازار جذابی با قیمت پایین برای قوطی در نظر گرفته نمی شود.

لازم به ذکر است که فعالان بازار داخلی نسبت به تحولات بازار، نگرش مثبت بیشتری دارند. با این حال، برخی از آنها فعالیت های تجاری آرامتر را رد نمی کنند زیرا خریداران به زمان بیشتری نیاز دارند تا سطح قیمت جدید را بپذیرند و برآوردهای واضح بازار را پیش بینی کنند.یکی از منابع افزود: "فروشندگان و خریداران در بازار هستند، بگذارید ببینیم هفته آینده چه اتفاقی خواهد افتاد."

قیمت هایی که به لیره هستند، شامل 18٪ مالیات بر ارزش افزوده می شوند؛ به پیشنهاداتی که به دلار آمریکا هستند، مالیات تعلق نمی گیرد نرخ ارز 1 دلار = TRY 3.53  می باشد.

قیمت آهن آلات اصفهان

رزرو قوطی اوکراین و ترکیه توسط تاجران لبنانی

معامله گران لبنانی در نیمه ماه گذشته، در معاملات قوطی به شدت فعال بودند. اگر چه مشتریان داخلی نگران هستند که روند صعودی قیمت قوطی در آینده نزدیک به سر برسد، اما آنها نیاز به پرکردن انبارها دارند، زیرا مدت زیادی است که خرید زیادی انجام نداده اند. تاکنون، قیمت قوطی بی وقفه افزایش یافته است. قیمت قوطی طی بیش از دو هفته از 25 تا 35 دلار در هر تن افزایش داشته است.

قوطی  اوکراین در لبنان با بهترین تقاضاها مواجه شده  است. در نتیجه، پیشنهاد قیمت قوطی در این هفته به مبلغ 510 دلار در هر تنCFR  برآورد گردید، که در معامله حدود 15.000 تن قوطی بازتاب داشته است. علاوه بر این، معامله گران داخلی در هفته گذشته حدود 25 هزار تن قوطی را به قیمت 490 دلار در هر تن CFR رزرو کردند.

همچنین خریداران داخلی گزارش دادند که در ابتدای این هفته، قیمت قوطی در حدود 515 دلار در هر تن CFR، مورد بررسی قرار گرفته است. مشتریان لبنانی فکرمی کنند که این مقادیر رزرو شده ممکن است حتی بیشتر شوند در صورتی که روند صعودی قیمت قوطی ادامه یابد. یک مشتری لبنانی به متال اکسپرت اظهار داشت: "ما از کاهش قیمت قوطی می ترسیم، همانطور که پیش از این اتفاق افتاده بود. و بازار ما همچنان در مقایسه با سال های نرمال، به دلیل جنگ ها و مسائل سیاسی قطر و ایران هنوز هم قوی نیست."

سهامداران ، قیمت قوطی خود را دوباره افزایش می دهند در حالی که در بازار داخلی افزایش قیمت در بخش واردات و بهبود تقاضای مصرف کنندگان به چشم می خورد. علاوه بر این، بازار برای قوطی بیش از حد عرضه نشده است، در حالی که حتی کمبود قوطی در بازار احساس می شود.

قیمت قوطی داخلی ترکیه با وجود تقاضای ضعیف، همچنان در حال افزایش است

قیمت قوطی در بازار داخلی ترکیه در این هفته افزایش پیدا کرد، در حالی که تولید کنندگان شروع به پذیرش سفارشات برای تولید فوریه کردند. قوطی با  520 تا 525 دلار در هر تن تولیدات سابق برای تولید فوریه عرضه شد و معامله ای با قیمت 520 دلار در هر تن سابق انجام شد. یک خریدار پیشنهاد 515 تا 520 دلار برای هر تن از کارهای سابق محصول را ارائه داد. یک معامله گر گفت: "تقاضا بسیار قوی نیست، اما سهام کم است و چون انتظار می رود که قیمت ها کاهش یابد، باید خرید کنیم.

"قیمت ها قبل از ژانویه و فوریه کاهش نخواهد یافت. در واقع، انتظار می رود تا ژانویه 580 دلار در هر تن برآورد شود. در تاریخ جمعه 18 نوامبر،در ارزیابی قیمت هفتگی مجله متال بولتن  برای قوطی داخلی ترکیه 520 تا 521 دلار به ازای هر تن از کارهای سابق برآورد شد که 500 تا 501 در هر تن از کارهای قبلی افزایش قیمت داشت . قوطی از تولید کنندگان با قیمت  615 تا 640 دلار برای هر تن از کارهای سابق فروخته شد و انجام  معاملاتی با 620 دلار در هر تن سابق به گوش می رسند.

ارزیابی قیمت هفتگی برای قوطی داخلی ترکیه در روز جمعه 615 تا 620 دلار برای هر تن از کارهای قبلی بود که از 570 تا 590 دلار برای هر تن از کارهای قبلی افزایش قیمت داشته است. با پیشنهادات 510 تا 515 دلار در هر تن فوب ، بازار صادرات قوطی ترکیه بسیار قوی نبوده است. ارزیابی قیمت هفتگی برای صادرات قوطی  ترکیه روز جمعه 510 تا  دلار برای هر تن فوب بود که از 490 تا 500 دلار برای هر تن فوب افزایش یافته است.

شیلی مقررات ضد انحصاری نهایی را بر واردات قوطی مکزیک تنظیم می کند

کمیته مبارزه با تحریم کشور شیلی در هفته گذشته گفت: شیلی اقدامات نهایی ضد دامپینگ را برای واردات قوطی از مکزیک را اعمال کرده است.این کمیته گفت که محصولات وارد شده از مکزیک، با عوارض گمرکی 9.80 درصدی برای یک دوره سالیانه است که از پنجشنبه 17 نوامبر آغاز می شود. کالاهای مذکور تحت این عوارض و با کد های اعتباری 72131000، 72142000، 72279000 و 72283000 قرار می باشند.

پرونده توسط دولت شیلی در ماه نوامبر 2015 پس از درخواست تولید کنندگان آهن محلی Gerdau و Compañia de Acero del Pacífico (CAP) باز شد. در ماه می سال 2016، شیلی مقررات موقت چهار ماهه ضد قاچاق را برای واردات قوطی از مکزیک تنظیم کرد و این میزان در ماه سپتامبربرای دو ماه دیگر افزایش یافت. ارزیابی قیمت هفتگی متال بولتن برای صادرات قوطی در آمریکای لاتین در روز جمعه 18 نوامبر با  قیمت 400 تا 425 دلار در هر تن فوب تغییری نکرده است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید