معرفی انواع توری فولادی موجود در بازار

2 سال پیش6096بازدید0دیدگاه

توری حصاری یکی از محصولات تولید شده توسط ماشین آلات مکانیزه و مدرن صنایع مفتولی می باشد. توری حصاری  را می توان نوعی محافظ قلمداد کرد که تولید آن از سیم های مفتولی صورت می گیرد. گاهی توری حصاری را فنس توری نیز می نامند. این نوع توری را می توان از سه جنس تولید کرد :

1- فولاد 2- گالوانیزه گرم  3- گالوانیزه روکش پی وی سی

از توری هایی که با فولاد سیاه درست می شوند می توان در مناطق گرم و خشک استفاده کرد ، همچنین در جاهایی که نیاز نیست ظاهر زیبایی داشته باشند. سرعت خوردگی و فرسایش این نوع توری حصاری بسیار کند می باشد و عمر مفید این نوع توری تقریباً حدود 20 سال است و جزء مقاوم ترین و محکم ترین توری ها می باشد.

در این ویدئو ما به معرفی 5 توری پر کاربرد یعنی توری مرغی ، توری پرسی ، توری گابیون ، توری فرنگی و توری حصاری میپردازیم.

معرفی و کاربرد توری حصاری در صنعت

توری هایی که از فولاد گالوانیزه  ساخته می شوند در مناطقی که دارای آب و هوای مرطوب ، خشک ، گرم ، سرد می باشد ، قابل استفاده است؛ به طور کلی این نوع توری برای همه نوع آب و هوایی مناسب می باشد چرا که به هیچ وجه زنگ نمیزند و دچار فرسایش هم نمی شود ، جلوه زیبایی دارد و عمر مفید این نوع توری تقریباً 40 سال می باشد. به سبب داشتن چنین برتری ها ، نرخ توری هایی که از فولاد گالوانیزه  تولید می شوند تقریبا 30% بیشتر از توری های تولید شده از فولاد سیاه است.

ورق گالوانیزه با رویه  پی وی سی نیز برای انواع آب و هوا قابل استفاده می باشد ولی بیشتر در مکان هایی استفاده می شود که جلوه زیبای کار بسیار مد نظر باشد. به طور خاص از این نوع توری جهت زیباسازی پارک ها ، تفرج گاه های عمومی ، منازل ، ویلاها و غیره می توان استفاده کرد.

معمولاً برای خرید این محصول، علاوه بر جنس آن، به سایز چشمه توری اشاره می شود که بر حسب سانتیمتر بیان می شود. بسته به نوع نیاز ، توری های حصاری از لحاظ چشمه ، دارای سایزهای های متفاوتی می باشد. وقتی که گفته می شود توری حصاری 5 چشمه یعنی فاصله بین ضلع های روبروی یکدیگر در لوزی توری حصاری ، 5 سانتی متر می باشد.

قیمت توری حصاری

موارد کاربرد توری حصاری:

از توری حصاری یا فنس، در حصار برای دور باغ ، ملک خصوصی ، زمین های ورزشی ، زمین های مسکونی ، حفاظ ساختمان جهت حفاظت از افتادن کارگران هنگام عملیات های ساختمانی ، قفس برای حیوانات ، فرودگاه ها ، مراکز نظامی ، مراکز صنعتی ، راه آهن ،و استخرها می توان استفاده کرد. به طور کلی این توری برای صنایع متفاوت به عنوان یک حفاظت کننده یا دیوار موقت و ارزان نرخ برای حصارکشی یا جداسازی ، مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که قبلاً هم اشاره شد، جنس توری های حصاری معمولاً از فولاد گالوانیزه ، فولاد سیاه و یا گالوانیزه روکشدار پی وی سی می باشد که بسته به نوع محل ، انتخاب می گردد.

ابعاد چشمه های این محصول معمولاً 3 الی 8 سانتیمتر است. قطر سیم مفتولی مورد استفاده  2 الی 4 میلیمتر و طول رول  آن  5 الی 20 متر می باشد. ارتفاع توری حصاری  50 سانتی متر الی 3 متر است.

روش تولید توری حصاری

معمولاً این محصول به دو طریق تولید می گردد ، یا به طریق خاردار و یا به صورت قلابی در نتیجه از این نظر، توری حصاری به سه شکل طریق می تواند تولید شود :

  • یک طرف قلاب و یک طرف خاردار
  • هر دو سمت قلاب
  • هر دو سمت خاردار

که این موارد بسته به سفارش مصرف کننده تعیین می گردد. قیمت توری حصاری یا قیمت فنس توری ، بر مبنای متر مربع تعیین می گردد.

هم اکنون قیمت توری حصاری چشمه 5 قطر 4 تقریباً 5.5 برابر توری حصاری چشمه 7 و قطر 2.20 میلیمتر می باشد و این اختلاف واقعاً چشم گیر است. پس این مقایسه قیمت نشان می دهد که هرچه چشمه های توری کوچکتر باشد، قیمت آن بالاتر است.  لذا انتخاب توری حصاری متناسب با نیاز خود علاوه بر مزایای دیگر می تواند باعث صرفه جویی چشم گیری در صرف هزینه ها شود.

مشخصه های اصلی توری

هر توری حصاری دارای 4 مشخصه اصلی است که به طور مستقیم در ضریب امنیت  و همچنین هزینه های مربوطه، ارتباط مستقیمی دارد.این مشخصات عبارتند از:

  1. جنس
  2. ارتفاع
  3. ابعاد چشمه
  4. قطر مفتول مورد استفاده برای ساخت .

در انتخاب این محصول جهت حصار باید ابتدا هر 4  فاکتور اصلی را مشخص نمود.

1-  جنس توری حصاری :

همانطور که قبلاً هم اشاره گردید ، توری از 3 نوع  مواد  قابل تولید می باشد.

الف) از فولاد سیاه که  قیمت مناسب دارد ، زنگ می زند ولی ظاهر آن جلوه مناسبی ندارد.

ب)  از فولاد گالوانیزه که قیمت آن متوسط است، ضد زنگ می باشد و ظاهر آن نیز خوب است.

ج) از فولاده گالوانیزه با روکش پی وی سی که نسبت به دو نمونه قبلی قیمت بالایی دارد ، ضد زنگ است و جلوه ظاهری آن عالی می باشد.

 2-  ارتفاع توری حصاری :

توری معمولاً در ارتفاعی بین 50 سانتی متر تا 3متر تولید می شود ،که بسته به محل ، ارتفاع آن انتخاب می گردد.

3-  اندازه های چشمه توری حصاری :

توری با اندازه های چشمه 4 – 5 – 6 و 7 سانت تولید می گردد هر چه اندازه چشمه کوچکتر شود وزن توری سنگین تر می شود و در نتیجه قیمت توری گرانتر می شود ، چنین توری هایی باعث ایجاد امنیت بیشتری می شوند . استحکام بالاتر و عمر طولانی تر ،از دیگر ویژگی های بارز این نوع توری است.

4- قطر مفتول مورد استفاده برای ساخت توری حصاری :

معمولاً توری حصاری  با قطر مفتول 2.20 الی 4.00 میلیمتر تولید می شود  که هر چه قطر مفتول توری بیشتر باشد توری حصاری سنگین تر می شود؛ از طرفی قطر بالا باعث راندمان بیشتر ، قدرت بالاتر و عمر طولانی تر توری حصاری می گردد.

توری حصاری را می توان با دو روشِ اتوماتیک و دستی تولید نمود. جهت اطلاع از قیمت فنس توری باغی با کارشناسان مرکزآهن از طریق شماره تلفن 03191009009 تماس حاصل نمایید.