تولید کنندگان برتر میلگرد ایران

2 ماه پیش23253بازدید5دیدگاه3.6امتیاز (116 رای)
تولید کنندگان برتر میلگرد ایران

یکی از مهم ترین عواملی که در هنگام خرید میلگرد برای مشتریان اهمیت دارد، توجه به برند تولیدی، جهت اطمینان از کیفیت محصول است. کارخانجات متعددی در حال حاضر به تولید این محصول ارزشمند مشغول هستند که در صدر آن‌ها نام کارخانه ذوب آهن اصفهان می‌درخشد. با این حال به دلیل کیفیت بالای تولیدات کارخانه ذوب آهن، قیمت میلگرد این کارخانه نیز بالا بوده و ممکن است برای عده‌ای صرفه اقتصادی نداشته باشد.

از این رو برآن شدیم تا لیستی از 10 تولیدکننده برتر میلگرد را برای تصمیم گیری آگاهانه‌تر شما عزیزان فراهم نماییم. شما می‌توانید با توجه به اهمیت پروژه موردنظر و بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید، بهترین برند را انتخاب کنید. همچنین جهت مشاوره برای خرید بهتر می‌توانید با کارشناسان مرکزآهن تماس بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله راهنمای خرید میلگرد در سایت مرکزآهن مراجعه نمایید.

برترین تولیدکنندگان میلگرد ایران

در حال حاضر کارخانجات زیادی در ایران به تولید میلگرد مشغول هستند و کیفیت میلگرد تولیدی آن‌ها مطلوب است؛ اما در ادامه سعی داریم براساس تعدادی از پارامترها این کارخانجات را دسته‌بندی نماییم و لیست بهترین کارخانه‌های میلگرد ایران را به حضورتان برسانیم. در این تقسیم‌بندی علاوه بر کیفیت محصولات، رضایت مشتریان نیز لحاظ گردیده است:

  1. شرکت ذوب آهن اصفهان
  2. کارخانه فولاد کویر کاشان
  3. مجتمع فولاد خراسان
  4. کارخانه فولاد میانه
  5. فولاد آناهیتا گیلان
  6. مجتمع فولاد روهینا
  7. شرکت فولاد کوثر اهواز
  8. فولاد بافق یزد
  9. فولاد ابرکوه یزد
  10. مجتمع فولاد شاهین بناب
میلگرد ذوب آهن
علامت اختصاری و کارخانه میلگرد ذوب آهن

1- شرکت ذوب آهن اصفهان تولید کننده برتر ایران

میلگرد ذوب آهن اصفهان را می‌توان بهترین میلگرد ایران به شمار آورد. کیفیت بالای میلگردهای این مجموعه بر کسی پوشیده نیست و محصولات این کارخانه گزینه نخست برای تمامی خریداران آهن آلات است. با این حال به دلیل بالا بودن قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان، ممکن است برای برخی از پروژه‌ها گزینه مناسبی نباشد. این شرکت فعالیت خود را با ظرفیت 550 هزار تن در سال شروع کرده و تاکنون افتخارات زیادی را ثبت نموده است.

ذوب آهن برای اولین بار در ایران توانست موفق به دریافت گواهی نامه‌ای تحت عنوان استاندارد تولید با بالاترین سطح کیفی، گواهی نامه مطابقت میلگردهای BS 4449:2005 Grade B500B از شرکت انگلیسی UK CARES و گواهی نامه‌ای تحت عنوان سیستم‌های مدیریت کیفیت ایزو 9001 در زمینه تولیدات شمش شود. تعدادی از محصولات میلگرد ذوب آهن را می‌توانید در ادامه ببینید.

میلگرد آنالیز محل بارگیری نوع
قیمت میلگرد 32 اصفهانA3کارخانهشاخه آجدر
قیمت میلگرد ۲۰A3کارخانهشاخه آجدر
قیمت میلگرد ۱۸A3کارخانهشاخه آجدر
قیمت میلگرد 14A3کارخانهشاخه آجدر
قیمت میلگرد 12A3کارخانهشاخه آجدر

این گواهی نامه‌ها عاملی برای توسعه صادرات و نشان دهنده سطح کیفی محصولات تولید شده است. از دیگر افتخارات این شرکت، ساخت محصولات آلیاژ شده و مقاوم به زلزله اعم از میلگرد آلیاژی است. ذوب آهن از نخستین تولیدکنندگان فولاد کشور با ظرفیت 3 میلیون و 600 هزار تن فولاد، تولیدکننده انواع مقاطع و محصولات فولادی با بهترین استاندارد، کیفیت و پیشرو در این حوزه است.

میلگرد این کارخانه به دو شکل ساده و آجدار و در دو نوع متفاوت دوکی و یکنواخت و بنابر استاندارد ملی به شماره 3132، تولید و روانه بازار مصرف می‌گردد. بر همین اساس می‌توان با اطمینان خاطر نسبت به خرید میلگرد از این مرکز اقدام کرد و بهترین میلگرد برای ساختمان سازی را انتخاب نمود.

میلگرد کویر کاشان
کارخانه میلگرد کویر کاشان

2- کارخانه فولاد کویر کاشان

میلگرد کاشان را می‌توان در رده دوم در لیست برترین میلگردهای کشور قرار دارد چرا که محصول تولیدی این کارخانه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و دارای قابلیت جوشکاری و مقاومت بسیار بالایی است. کارخانه کویر کاشان که از سال 79 فعالیت خود را آغاز نموده در حال حاضر به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصول در کشور تبدیل گشته است.  این کارخانه همچنین قادر به تولید میلگرد A4 (آج 520) با قابلیت جوش‌پذیری و مشخصات مکانیکی مطلوب همراه با داکتیلیتی مناسب است. علاوه بر سایزهای متداول، واحد تولیدی کویر کاشان اقدام به تولید این محصول در سایز 40 نموده است و از این طریق گام بزرگی در کاهش مصرف میلگرد در بتن برداشته است.

مجتمع فولاد خراسان
علامت اختصاری میلگرد مجتمع فولاد خراسان

3- شرکت مجتمع فولاد خراسان

شرکت مجتمع فولاد خراسان را می‌توان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور به شمار آورد. محصولات این شرکت که با نام میلگرد نیشابور در بازار شناخته شده است به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین محصولات در بازار داخلی به شمار می‌رود. این شرکت هم اکنون با استفاده از کارشناسان متخصص و تکنولوژی‌های روز دنیا قادر به تولید انواع میلگرد، شمش فولادی، آهن اسفنجی و بریکت است. میلگردهای تولیدی فولاد خراسان در سه نوع ساده، آجدار مارپیچ، آجدار جناقی و براساس استاندارد ملی شماره 3132 تولید می‌گردند. میلگردهای آجدار جناقی در این شرکت با استفاده از روش عملیات حرارتی کوئنچ تمپر تولید شده و خواص بسیار مطلوبی دارند.

فولاد آذربایجان میانه
کارخانه فولاد آذربایجان میانه

4- فولاد آذربایجان میانه

شرکت فولاد آذربایجان میانه از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع میلگرد فولادی آغاز نمود و هم اکنون به یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی این محصول تبدیل گردیده است. این کارخانه به دلیل نزدیکی به خط راه آهن سراسری و بهره بردن از جاده اختصاصی متصل به شبکه راه‌های بین المللی، به آسانی قابل حمل بوده و این مورد یکی از مزایای میلگرد میانه به شمار می‌رود.

از لحاظ کیفیت، محصول تولیدی فولاد میانه را می‌توان در زمره محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات بازار داخلی به شمار آورد. فولاد آذربایجان با بهره‌گیری از مدل INQA توانسته دستاوردهای زیادی را در راستای افزایش کیفیت محصولات خود کسب نموده و از دیگر رقیبان پیشی یابد. میلگردهای آجدار میانه از سایز 10 تا 30 میلی‌متر و براساس استاندارد DIN488 و میلگردهای ساده از سایز 14 تا 50 میلی‌متر و براساس استاندارد DIN1013 تولید می‌گردند.

فولاد آناهیتا گیلان
علامت اختصاری میلگرد آناهیتا گیلان

5- فولاد آناهیتا گیلان

در اواخر سال 1389 سهام این شرکت خریداری و بعد از تغییر ماهیت و کاربری با هدف تولید انواع میلگردهای ساختمانی سایز 8 تا 32 ثبت گردید. در اواسط سال 1390 مطالعات فنی مهندسی این شرکت آغاز و نهایتا ماشین آلات صنعتی متنوعی خریداری و توسط متخصصین داخلی راه اندازی شد. این مجموعه با وجود موانع اقتصادی و تحریم‌های موجود در سال 1392 توانست تولیدات آزمایشی خود را آغاز کند. بعد از گذشت یک سال فعالیت رسمی مجموعه آغاز و ظرفیت تولید سالیانه آن 320 هزار تن در سال تخمین زده شد. از افتخارات این مجموعه در جهت تولید میلگرد آناهیتا می‌توان به تولید محصولات منطبق با استاندارد 3132 ISIRI اشاره کرد.

میلگرد تولیدی شرکت آناهیتا در دو نوع A2 و A3 تولید شده و دارای ترکیب شیمیایی و مشخصات فیزیکی منطبق بر استاندارد ملی است. این میلگرد بعد از تولید، وارد واحد کنترل کیفی شده و بعد از تایید بسته بندی و روانه بازار مصرف می‌گردد.

مجتمع فولاد روهینا
علامت اختصاری میلگرد روهینا

6- مجتمع فولاد روهینا

میلگرد روهینا در انواع مختلف ساده و آجدار و با کیفیت بالایی تولید و به بازار عرضه می‌گردد. میلگردهای آجدار این مجتمع از سایز 8 تا 40 میلی‌متر و کلاف‌های تولیدی در سایزهای 16-5 میلی‌متر تولید می‌گردند. کارخانه فولاد روهینا با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و کارشناسان مجرب، میلگردهای تولیدی خود را براساس استاندارد ملی ایران ASTM A615 3132 آمریکا تولید می‌نماید. تعدادی از محصولات کارخانه فولاد روهینا دزفول را در ادامه برای شما آورده‌ایم.

از ویژگی‌های مهم میلگرد روهینا می‌توان به استحکام بالای این محصول در کنار وزن سبک آن اشاره نمود. وزن سبک میلگردهای این مجتمع از لحاظ اقتصادی برای پروژه‌های ساختمانی حائز اهمیت هستند. همچنین امکان تولید میلگردهای آجدار A4 نیز با استفاده از بروزترین تکنولوژی‌ها در مجتمع فولاد روهینا فراهم گردیده است.

کارخانه نورد کوثر اهواز
علامت اختصاری میلگرد کارخانه نورد کوثر اهواز

7- نورد کوثر اهواز

میلگرد این کارخانه هم اکنون به یکی از باکیفیت‌ترین میلگردهای بازار تبدیل گشته و در لیست 10 میلگرد برتر تولید ایران قرار گرفته است. کارخانه نورد کوثر اهواز که فعالیت خود را از سال 1342 آغاز نموده است در زمینه تولید انواع میلگرد ساده، آجدار و نبشی‌های فولادی مشغول است. قیمت روز میلگرد اهواز در سایزهای 40-14 میلی‌متر و مفتول این کارخانه در سایزهای 5.5 تا 12.5 میلی‌متر تولید و به بازار عرضه می‌گردد. نورد کوثر اهواز را می‌توان نحستین واحد نورد در ایران جهت تولید انواع میلگرد ساده و آجدار به شمار آورد که با ظرفیتی بالغ بر 1530000 تن در سال به تولید محصولات مختلف می‌پردازد.

مجتمع فولاد بافق
علامت اختصاری میلگرد مجتمع فولاد بافق

8- مجتمع فولاد بافق

میلگردهای تولیدی مجتمع فولاد بافق از نوع A3 بوده و در سایزهای 8 تا 32 میلی متر تولید و به دست مشتری رسانده می‌شوند. این کارخانه دارای پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا بوده که در سال 94 و با ظرفیت تولید 550 هزار تن تاسیس گردیده و اکنون در صدر تولیدکنندگان میلگرد قرار دارد. استفاده از تکنولوژی‌های به روز اروپا و رعایت کیفیت و ابعاد استاندارد و همچنین خواص مکانیکی میلگردهای تولیدی این مجتمع، آن را به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های خرید مشتریان تبدیل نموده است. این میلگردها در سایز 8 به صورت 4 شاخه، در سایز 10 به صورت 3 شاخه، در سایز 14 به صورت 2 شاخه و در سایزهای 16 تا 32 به صورت تک شاخه تولید می‌شوند. قیمت میلگرد بافق را می‌توانید به صورت روزانه در سایت مرکزآهن مشاهده نمایید.

ابرکوه یزد
کارخانه میلگرد ابرکوه

9- سرمد ابرکوه یزد

صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه یزد در سال 1391 در راستای تولید محصولات فولادی اعم از میلگرد آجدار در سایز 8 تا 32 میلی‌متر تاسیس گردید. ظرفیت تولید میلگرد این مجتمع فولادی 450 هزار تن در سال و ظرفیت تولید شمش فولادی 600 هزار تن در سال است. میلگرد ابرکوه ضمن رعایت استاندارد ملی ایران به شماره 3132 و بهره گیری از متخصصان مجرب و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا، از مرغوبیت بالایی نیز برخوردار است.

شاهین بناب
علامت اختصاری میلگرد مجتمع شاهین بناب

10- مجتمع شاهین بناب

مجتمع فولاد شاهین بناب نیز یکی دیگر از تولیدکنندگان مطرح میلگرد در کشور بوده که فعالیت خود را از سال 81 آغاز نموده و اکنون محبوبیت بالایی را در میان مشتریان کسب نموده است. از شرکت‌های تابعه مجتمع شاهین بناب، می‌توان به مجموعه صنعت شهریار، فولاد سهند و فولاد شهریار اشاره کرد. قیمت میلگرد بناب را می‌توانید به صورت روزانه در سایت مرکزآهن جست و جو نمایید. همچنین می‌توانید برای خرید هریک از برندهای ذکر شده با مراجعه به سایت مرکزآهن و جستجوی محصول موردنظر خود پس از استعلام قیمت با انتخاب گزینه خرید سفارش خود را ثبت نمایید. کارشناسان مجموعه در اسرع وقت نسبت به پیگیری سفارش شما اقدام می‌کنند.

تعدادی از برترین تولید کنندگان میلگرد در ایران را نام ببرید؟

شرکت ذوب آهن اصفهان، کارخانه فولاد کویر کاشان، مجتمع فولاد خراسان، کارخانه فولاد میانه، فولاد آناهیتا گیلان و ...

مشخصات میلگرد ذوب آهن اصفهان چیست؟

میلگرد ذوب آهن اصفهان به دو صورت ساده و آجدار و در دو نوع متفاوت دوکی و یکنواخت و براساس استاندارد ملی به شماره ۳۱۳۲ تولید و روانه بازار مصرف می‌گردد.

میلگرد نیشابور چه مشخصاتی دارد؟

میلگردهای تولیدی فولاد خراسان در سه نوع ساده، آجدار مارپیچ و آجدار جناقی و براساس استاندارد ملی شماره ۳۱۳۲ تولید می‌گردند.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
نظرات ارسال شده
  • ارسال شده توسط کاربر درنگ 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
    اگر درنام کارخانه اسم شهر ذکر گردد برای خریدار بسیار عالی میباشد .
    • ارسال شده توسط کاربر آزاد آزادی مقدم 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
      سلام با احترام از اینکه شما مقاله عامیانه پسند در حد معرفی تولید کنندگان و علائم اختصاری و استاندارهای آن را ارائه نمودید کمال تشکر و قدر دانی دارم .
      • ارسال شده توسط کاربر پشتیبان2 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
        با سلام سپاس از حسن توجه شما
      • ارسال شده توسط کاربر شهرام خطيبي 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
        با سلام و خدا قوت بنده مدير فعلي كارخانه نورد كوثر اهواز هستم و ميخواستم ضمن تشكر از سايت شما ، به اطلاع برسانم كه محصولات ميلگرد نورد كوثر هم ماركدار شده و ميتوانيد عكس جديد محصولات را در سايت خودتان به روزرساني كنيد.
        • ارسال شده توسط کاربر پشتیبان2 4 سال پیشتهیه لینک اشتراک
          سلام و عرض ادب سپاس از اطلاع رسانی جنابعالی ممنون می شویم اگر عکس جدید محصولات شرکت را به ایمیل مرکزآهن به نشانی [email protected] ارسال فرمایید. با تشکر