انواع پوشش ورق گالوانیزه مورد استفاده در صنعت

1 ماه پیش2808بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
انواع پوشش ورق گالوانیزه مورد استفاده در صنعت

انواع پوشش تشکیل دهنده ورق گالوانیزه

رسوبات ورق گالوانیزه داغ داغ یک لایه ضخیم و قوی از آلیاژهای روی روی سطح یک آلیاژ فولاد را تشکیل میدهد. در مورد اجسام خودرو، که در آن پوشش های تزئینی دیگری از رنگ استفاده می شود، فرم نازک گالوانیزه توسط electrogalvanizing . اعمال می شود. فرایند خنک کننده عموما باعث کاهش قدرت در مقیاس قابل اندازه گیری نمی شود. این کمبود توجه زیادی به تولید طناب و دیگر محصولات گالوانیزه با شدت بالا دارد. حفاظت ارائه شده توسط گالوانیزاسیون داغ شونده برای محصولاتی است که به طور مداوم در معرض مواد خورنده مانند اسیدها، از جمله باران اسیدی در استفاده در فضای باز، کافی است.

برای ورق گالوانیزه از فولاد ضد زنگ بیشتر استفاده میشود. برخی از ناخن های ساخته شده امروز از گالوانیزه هستند. با این حال، آبکاری برای خود در بسیاری از برنامه های کاربردی در فضای باز استفاده می شود، زیرا ارزان تر از پوشش پلاستیک خنک کننده است و زمانی که جدید است، خوب به نظر می رسد. یکی دیگر از دلایل عدم استفاده از پوشش روی شیب داغ این است که برای پیچ و مهره های اندازه M10 (US 3/8 ") یا کوچکتر، پوشش ضخیم پوشیده شده با ضخامت بسیار زیاد از نخ ها را پر می کند، که این کار باعث کاهش قدرت می شود. این به این معنی است که برای اتومبیل ها، دوچرخه ها و بسیاری دیگر از محصولات نوری مکانیکی، جایگزین عملی برای پیچ و مهره های آبکاری و آجیل، پوسته پوسته شدن روی نیست، بلکه ساخت اتصال دهنده ها از فولاد ضد زنگ است. اندازه کریستالها در پوششهای گالوانیزه یک ویژگی قابل ملاحظه و زیبایی شناخته شده به نام "اسپانگاد" است. با تغییر تعداد ذرات اضافه شده برای هسته ناهمگن و میزان خنک کننده در فرایند خنک کننده، می توان از یک سطح ظاهرا یکنواخت (کریستالهای که خیلی کوچک است با چشم غیر مسلح) به دانه های چند سانتیمتر گسترده شود. کریستال های قابل مشاهده در مواد مهندسی دیگر نادر هستند، هرچند که معمولا وجود دارند.

گالوانیزسیون چیست

گالوانیزاسیون حرارتی یا Sherardizing یک پوشش روی انتشاریافته شده از روی است که از مواد آهن یا مس ساخته شده است قطعات و پودر روی در یک درام چرخشی مهر و موم قرار گرفته شده اند. . در حدود 300 درجه سانتیگراد (572 درجه فارنهایت)، روی به تشکیل یک آلیاژ روی در زیر بستر فرو می ریزد. آماده سازی سطح پیشرفته کالا می تواند توسط انفجار شات انجام شود. این فرایند همچنین به عنوان "گالوانیزه خشک" شناخته می شود، زیرا هیچ مایع درگیر نیست. این می تواند از مشکلات احتمالی ناشی از ضعف هیدروژن جلوگیری کند. ساختار کریستال خاکستری خاکستری پوشش انتشار روی چسبندگی خوبی به رنگ، پوشش پودر و یا لاستیک دارد. این یک روش منحصر به فرد برای پوشش فلزات کوچک و پیچیده است و برای صاف کردن سطوح خشن بر روی موارد ساخته شده با فلز متخلخل است.

گرچه گالوانیزه از حمله فولادی زیرزمینی جلوگیری می کند، زنگ زدگی پس از چند دهه مواجهه با هوا، بخصوص اگر در معرض شرایط اسیدی باشد، اجتناب ناپذیر است. محیط دریایی و شور نیز عمر آهن گالوانیزه را کاهش می دهد، زیرا هدایت الکتریکی آب دریا باعث افزایش میزان خوردگی آ]ن گالوانیزه می شود، به ویژه از طریق تبدیل روی جامد به کلرید روی محلول که به سادگی شسته می شود. آنها با توجه به نمک جاده بسیار سریعتر در محیط های سرد خراب می شوند، هرچند طول آنها بیشتر از فولاد غیر محافظی است.

گالوانیزه می تواند برای چندین دهه ادامه یابد، اگر سایر اقدامات تکمیلی همچون پوشش های رنگی و آند های اضافی حفظ شود. میزان خوردگی در محیط های غیر شور به طور عمده بوسیله سطوح دی اکسید گوگرد در هوا ایجاد می شود. گالوانیزه می تواند در بیش از 100 سال گذشته بدون زنگ زدگی در محیط های طبیعی خوش خیم، مانند مناطق کم جمعیت در داخل کشور. این شایع ترین کاربرد برای فلز گالوانیزه است و صدها هزار تن محصولات گالوانیزه سالانه در سراسر جهان گالوانیزه می شوند. در کشورهای توسعه یافته بیشتر شهرهای بزرگ دارای چند کارخانه گالوانیزه هستند و بسیاری از اقلام تولید گالوانیزه برای حفاظت گالوانیزه می شوند. به طورمعمول این موارد عبارتند از: مبلمان خیابانی، چارچوب ساختمان، بالکن، استخر، راه پله، نردبان، پیاده رو وغیره. گالوانیزه گرم فولاد همچنین برای ساخت قاب های گالوانیزه به عنوان یک ماده ساختمانی پایه برای ساختمان های قاب گالوانیزه استفاده می شود.

قیمت ورق گالوانیزه در اوایل قرن بیستم، لوله گالوانیزه جایگزین چدن و سرب مورد استفاده در لوله کشی آب سرد بود. به طور معمول لوله کشی گالوانیزه از داخل به بیرون زدگی می کند، لایه های پلاک را در داخل لوله ها گالوانیزه ایجاد می کند و باعث می شود مشکلات فشار آب و شکست لوله در نهایت. این پلاک ها می توانند پوسته پوسته شوند، منجر به ناخالصی قابل ملاحظه ای در آب و طعم کمی فلز می شود. امید به زندگی لوله های گالوانیزه حدود 70 سال است، اما ممکن است ناشی از ناخالصی در تامین آب و مجاورت شبکه های الکتریکی باشد که در آن لوله های داخلی گالوانیزه به عنوان مسیری عمل می کنند (جریان برق می تواند به سرعت مواد شیمیایی خوردگی) طول عمر لوله گالوانیزه همچنین به ضخامت روی در گالوانیزه اصلی بستگی دارد، که در مقیاس از G40 تا G210 محاسبه می شود، و این که آیا لوله گالوانیزه در داخل و خارج و یا در خارج از آن گالوانیزه شده است. از زمان جنگ جهانی دوم، لوله های مس و پلاستیکی لوله های گالوانیزه را برای خدمات آب آشامیدنی داخلی جایگزین کرده اند، اما لوله های فولادی گالوانیزه هنوز در برنامه های کاربردی در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به قدرت مکانیکی فولاد فوق العاده دارند. استفاده از لوله های گالوانیزه برخی از حقیقت را به اسطوره های شهری نشان می دهد که خلوص آب در فاضلاب های آب در فضای باز پایین تر است، اما ناخالصی های واقعی (آهن، روی، کلسیم) بی ضرر هستند. وجود لوله های گالوانیزه از ارزش ارزیابی سهام مسکن منحرف می شود زیرا لوله گذاری می تواند ناکام ماند و خطر آسیب آب را افزایش دهد. در صورتی که سهام مسکن برای مدت کوتاهی از عمر متوسط 50 تا 70 سال به پایان رسیده باشد، در صورتی که نیاز به جابجایی لوله گالوانیزه باشد، برخی از حوزه های قضایی [که] باید لوله های گالوانیزه را قبل از فروش جایگزین کنند. یک گزینه برای افزایش طول عمر لوله های گالوانیزه موجود، این است که با یک رزین اپوکسی ترکیب شود. در این بخش به سوالاتی در خصوص نحوه عملکرد ورق گالوانیزه می پردازیم . این که ایا مغناطیس می تواند به ورق گالوانیزه وصل شود؟ اگر ویژگی های ورق گالوانیزه به خوبی رنگ باشند، شناسایی این که آیا آهن یا فولاد روی یا گالوانیزه هستند دشوار است. اگر فلز ریخته شده یا روی روی فشار داده شود، ظاهر خاکستری سفید خواهد شد. روی خالص مغناطیسی نیست بنابراین یک آهنربا چوب نخواهد خورد. ... هر دو گالوانیزه آهن و فولاد مغناطیسی هستند، روی خالص نیست.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد