قیمت آهن افزایش پیدا کرد

8 ماه پیش2192بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
قیمت آهن افزایش پیدا کرد

 قیمت آهن در بازار داخلی 40 درصد گران شد

رئیس اتحادیه آهن و فولاد با عنوان اینکه گرانی مواد پایه و تغییرات قیمت جهانی باعث شده تا قیمت آهن در سطح بازار از اوایل تیرماه تاکنون ۴۰ درصد رشد پیدا کند، افزود: سود افزایش قیمت آهن  فقط به نفع تولیدکنندگان مواد اولیه می رسد.محمد آزاد، با عنوان  به اینکه در قرارداد جدید آهن فروشان و سازمان امور مالیاتی تخفیف 94 درصدی در نظر گرفته شده، اظهارداشت: براساس این قرارداد آهن فروشان تنها نیم درصد از درآمد خود را اختصاص پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند کرد.وی همچنین افزود امید می رود با این قرارداد قسمتی از آهن فروشان که مغازه های خود را تعطیل کرده بودند به بازار کار برگردند، وی عنوان کرد: البته بازار آهن همچنان درگیر رکود است با این وجود گرانی مواد پایه و تغییرات قیمت جهانی باعث شده تا قیمت آهن در سطح بازار از اوایل تیرماه تاکنون 40 درصد رشد پیدا کند.

رئیس اتحادیه آهن فولاد گفت: در حال حاضر قیمت تیرآهن هر کیلو از 1600 تومان به 2 هزار و 10 تومان و قیمت میلگرد هر کیلو از 1800 تومان به 2500 تومان رسیده است. همچنین قیمت ورق های فولادی هم از 2300 تومان به 2900 تومان رسیده است.وی همچنین تاکید داشت سود این افزایش قیمت فقط به نفع تولیدکنندگان مواد خام می رسد، اعلام کرد: در حال حاضر قیمت شمش آهن از 1350 تومان به 2 هزار تومان رسیده است.

قیمت آهن اصفهان

افزایش قیمت تیرآهن اروپا به دنبال افزایش قیمت قراضه

طبق اخبار منتشر شده از آژانس گزارش متال بولتن قیمت پروفیل آهن در تاریخ 3 ماه اوت، قیمت تیرآهن تولیدی شمال اروپا طی این هفته به میزان 10 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است که علت این امر افزایش قیمت قراضه آهنی این منطقه می باشد. ارزیابی هفتگی آژانس گزارش قیمت متال بولتن از قیمت تیرآهن تولید داخلی شمال اروپا تیرآهن تولید داخلی این منطقه به میزان 627-604 دلار به ازای هر تن تا تاریخ 2 ماه اوت بوده است. این در حالی است که قیمت این محصول طی هفته گذشته به میزان 627-592 دلار به ازای هر تن گزارش شده است. بنابراین طی این هفته شاهد افزایش قیمت این محصول بوده ایم. هم چنین قیمت این محصول در جنوب اروپا نیز به میزان 645-622 دلار به ازای هر تن گزارش شده است. به گفته منابع خبری قیمت تیرآهن طی ماه گذشته به شدت افزایش یافته است که علت این امر افزایش قیمت مواد خام اولیه می باشد. به گفته یکی از توزیع کنندگان این محصول قیمت تیرآهن طی ماه ژوئیه حدودا به میزان 36-30 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است. به گفته منابع خبری قیمت قراضه آهنی نیز طی این مدت به میزان 18-12 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است که این افزایش قیمت بر رشد قیمت تیرآهن تاثیر بسزایی داشته است. اخبار رسیده حاکی از آن است که قیمت قراضه آهنی وارداتی به ترکیه از تاریخ ماه می سال 2016 به بالاترین حد خود رسیده است که علت این امر تقاضای بسیار بالا در بخش محصولاتی هم چون میلگرد و شمش بوده است. به گفته یکی از تاجران قیمت آهن منطقه پیش بینی می شود قیمت کنونی تیرآهن متاثر از قیمت بالای قراضه تا پایان سال جاری افزایش بیشتری یابد. به گفته منابع خبری در صورتی که قیمت قراضه طی 4-3 ماه آینده به همین میزان بماند ممکن است مجددا 40-20 دلار به ازای هر تن کاهش یابد. هم چنین ارزیابی هفتگی آژانس گزارش قیمت متال بولتن از قیمت قراضه آهنی تا تاریخ 2 ماه اوت به میزان 3/321 دلار به ازای هر تن گزارش شده است.

مقررات ضد دامپینگ مکزیک بر واردات لوله فولادی

طبق اخبار منتشر شده از آژانس گزارش قیمت متال بولتن در تاریخ 3 ماه اوت، کشور مکزیک عوارض ضد دامپینگ جدیدی بر واردات لوله از چهار کشور کره جنوبی، اسپانیا، هند و اوکراین تعیین کرده است. به گفته منابع خبری عوارض محصولات وارد شده از کره جنوبی به میزان 1/131 دلار به ازای هر تن بوده در حالی که عوارض مشخص شده برای اوکراین 170 دلار به ازای هر تن می باشد. هم چنین برای لوله فولادی وارد شده از کشور هند نیز به میزان 7/206 دلار به ازای هر تن عوارض تعیین شده است در حالی که برای واردات کشور اسپانیا این میزان 5/378 دلار به ازای هر تن می باشد. به گفته منابع خبری عوارض وارده فقط شامل لوله هایی با قطر خارجی 406-60 میلی متر می باشد. طبق گزارش دبیرخانه تعرفه های تعیین شده از تاریخ 4 ماه اوت اجرا خواهد شد. این طرح از تاریخ دسامبر سال 2016 به درخواست یکی از کارخانجات معتبر تولید لوله فولادی این کشور مورد بررسی قرار گرفته است. با این حال تاریخ نتیجه نهایی این تصمیم هنوز مشخص نمی باشد.

افزایش در آمد کمپانی تولید لوله فولادی Tenaris در سه ماهه دوم سال جاری

طبق اخبار منتشر شده از آژانس گزارش قیمت متال بولتن در تاریخ 3 ماه اوت، یزرگترین کمپانی تولید لوله فولادی Tenaris در روز چهارشنبه مورخ 2 ماه اوت اعلام کرده است که میزان درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری افزایش یافته است. به گفته منابع خبری میزان درآمد این شرکت در ماه های آوریل تا ژوئن سال 2017 به میزان 200 میلیون دلار گزارش شده است در حالی که میزان در آمد آن در مدت زمان مشابه سال 2016 به میزان 101 میلیون دلار اعلام شده است. مشاهده می شود که در مدت زمان مشابه سال 2017 میزان درآمد این شرکت از محصول لوله فولادی حدودا دو برابر شده است. سود خالص این شرکت نیز ازفروش لوله فولادی از میزان 055/1 بیلیون دلار طی ماه های آوریل تا ژوئن سال 2016 به میزان  243/1 بیلیون دلار در مدت زمان مشابه سال 2017 افزایش یافته است. در واقع رشد سود خالص این شرکت به میزان 82/17 دلار به ازای هر تن محاسبه شده است. به گفته منابع خبری این شرکت حدودا به میزان 624000 تن لوله فولادی طی ماه های آوریل تا ژوئن سال 2017 به فروش رسانده است. این در حالی است که این میزان در سه ماهه دوم سال 2016 حدودا به میزان 475000 تن محاسبه شده است. در واقع میزان فروش لوله فولادی این کشور طی سه ماهه دوم سال 2017 به میزان 37/31 درصد نسبت به میزان فروش شرکت طی سه ماهه دوم سال 2016 افزایش یافته است. به گفته منابع خبری میزان فروش این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری به علت افزایش فروش در آمریکای شمالی و جنوبی و افزایش تقاضا در این مناطق افزایش یافته است. با این حال شرکت تولید لوله فولادی درآمد خالص 73 میلیون دلار برای سه ماهه دوم سال 2017 را نسبت به درآمد خالص 9 میلیون دلار در سه ماهه دوم سال 2016 گزارش کرده است. بنابراین در طی ماه های آوریل تا ژوئن سال 2017 شاهد افزایش میزان فروش و میزان سود خالص ناشی از فروش لوله فولادی این شرکت بوده ایم. با این حال در سه ماهه سوم سال 2017 این شرکت انتظار دارد که میزان فروش کم تری را در خاورمیانه و اروپا تجربه کند. به گفته کارکنان این شرکت اگرچه قیمت گذاری این محصول رو به بهبود می باشد انتظار می رود با افزایش قیمت قراضه آهنی قیمت این محصول نیز افزایش یابد.

خبرهای مرتبط: قیمت ورق گالوانیزه چین
سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد