راهنمای خرید آهن آلات

راهنمای خرید آهن آلات

تمامی خریداران در هنگام ورود به بازار آهن با سوالات زیادی در خصوص نحوه خرید این محصول مواجه می‌شوند. به دلیل تنوع زیاد مقاطع فولادی و کاربرد حساس آن‌ها، نیاز به دانش زیادی پیش از خرید و ورود به دنیای آهن‌آلات خواهیدداشت. در قدم نخست لازم‌است تمامی مشخصات محصول موردنیاز خود را بررسی نموده و بهترین گزینه را براساس نیاز خود انتخاب کنید. پس از این مرحله نوبت به بررسی جامع روش‌های خرید و انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نحوه خرید آهن برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه مشتریان خواهدرسید. انتخاب هوشمندانه این مرحله خیال شما را تا پایان مسیر آسوده کرده و تجربه خرید آسان و بی‌دغدغه را برایتان فراهم خواهدکرد. در این مقاله تمامی آنچه شما قبل و بعد از خرید آهن‌آلات نیاز دارید را فراهم کرده‌ایم. چنانچه سوال بیشتری در این خصوص دارید می‌توانید با مشاوران مرکزآهن تماس بگیرید.

نکاتی که لازم است پیش از خرید آهن آلات بدانید

همان‌طور که ذکر شد بررسی مشخصات کامل هرمحصول پیش از خرید، به تصمیم‌گیری بهتر و صرفه‌جویی در زمان و هزینه مشتریان کمک خواهدکرد. از این‌رو توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی محصول موردنیاز خود را کاملا بررسی کرده و مشخصات آن را یادداشت کنید. همچنین می‌توانید مشخصات محصول موردنیاز برای پروژه خود را از مهندس مربوطه دریافت کرده و براساس آن کالای موردنظر را جست‌وجو کنید.

  • بررسی انواع و کاربرد محصولات:

مقاطع فولادی دردودسته کلی مقاطع بلند و تخت قرارمی‌گیرند که هریک دارای کاربردهای منحصربه‌فردی هستند. مقاطع فولادی بلند شامل میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی، سپری و پروفیل بوده و مقاطع تخت نیز شامل انواع ورق فولادی، شمش، اسلب و تختال هستند. هرکدام از این مقاطع در ساخت‌وساز و یا پروژه‌های صنعتی نقش مهمی داشته و لازم است قبل از خرید با کاربرد آن‌ها آشناشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هریک از این محصولات می‌توانید به راهنمای خرید هریک از آن‌ها در سایت مرکزآهن مراجعه کنید.

  • بررسی سایز:

سایز مقاطع فولادی یکی از مهم‌ترین پارامترها در هنگام خرید بوده که لازم‌است بررسی‌شود. بعضا شاهد بوده‌ایم که خریداران بدون اطلاع از سایز دقیق محصول اقدام به خرید نموده و پس از آن دچار مشکل شده‌اند. توصیه می‌شود سایز محصول موردنظر خود را دقیق بررسی کرده و با اطمینان کامل خریدکنید. برای مثال میلگرد 8 و 10 علاوه بر کاربردهای مختلف قیمت‌های متفاوتی نیز دارند و درصورت انتخاب اشتباه متحمل هزینه‌های سنگینی خواهیدشد.

  • بررسی ابعاد:

ابعاد محصول نیز همچون سایز آن بسیار مهم بوده و لازم‌است قبل از خرید بررسی‌شود. همچنین پس از تحویل کالا بهتراست محصول موردنظر را با استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری بررسی کرده و از انتخاب درست مطمئن شوید. در صورت مغایرت کالای دریافتی با محصول سفارشی سریعا نسبت به تعویض آن اقدام‌کنید.

نکاتی که لازم است پیش از خرید آهن آلات
  • بررسی کیفیت و استاندارد:

در هنگام خرید محصولات فولادی با تعداد زیادی کارخانه تولیدی مواجه می‌شوید که هریک دارای کیفیت و قیمت‌های متفاوتی هستند. خریداران باید براساس نوع پروژه و حساسیت آن کالای موردنظر را انتخاب کنند. برای مثال چنانچه در پروژه‌ای حساسیت ابعاد مهم است توصیه می‌شود از برندهای مطرح، محصول خود را خریداری‌کنید. محصولات این کارخانجات عموما براساس استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید شده و ابعاد محصول تولیدی مطابق جداول اشتال خواهدبود.

  • بررسی وزن:

وزن محصولات فولادی تاثیر زیادی برکیفیت نهایی سازه خواهدداشت. ازاین‌رو توصیه می‌شود محصولاتی با وزن استاندارد خریداری کنید. همچنین پس از دریافت کالا وزن باسکول را با وزن فاکتور تطابق داده و درصورت مغایرت کالا را تعویض کنید.

  • بررسی برندهای تولیدی:

پیش از خرید با جست‌وجو در اینترنت به راحتی می‌توانید برندهای مطرح در زمینه تولید کالای موردنظر خود را بیابید. همچنین برای تسریع در امر خرید و کاهش هزینه باربری می‌توانید از کارخانجات نزدیک به شهر خود محصول موردنظر را خریداری‌کنید. این مرحله یکی از حساس‌ترین مراحل در خرید آهن‌آلات به شمارمی‌رود و لازم است با حساسیت زیادی نسبت به آن نگاه کنید.

  • استعلام قیمت:

کانال‌ها و سایت‌های زیادی امروزه قیمت محصولات فولادی را اعلام می‌کنند ولی توجه‌کنید که بهتراست قیمت این محصولات را از مرجعی مطمئن جست‌وجو کنید. همچنین به دلیل نوسانات متعدد قیمت‌ها، بروزرسانی قیمت در سایت موردنظر را در نظربگیرید. ما در مرکزآهن تلاش می‌کنیم قیمت‌های بروز محصولات فولادی از تمامی برندها را علاوه برسایت، در اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی مجموعه نیز اعلام کنیم.

خرید آهن الات

نحوه خرید آهن

برای تصمیم‌گیری در خصوص بهترین روش خرید آهن‌آلات، اطلاع از انواع روش‌های خرید، میزان حجم خرید و شرایط بازار ضروری است. در ادامه شما را با انواع روش‌های خرید محصولات فولادی آشناخواهیم‌کرد.

  • خرید آهن از کارخانه

نخستین نکته‌ای که برای خرید آهن از کارخانه بایدبدانید این است که خرید به این روش برای تناژهای پایین امکان‌پذیر نیست. هرچند خرید از کارخانه هزینه کمتری دارد ولی به دلیل محدودیت‌های موجود، امکان آن برای مشتریان عادی وجودنخواهدداشت. همچنین بعضی از کارخانه‌های تولید آهن به صورت روزانه عرضه نداشته و برای خرید از آن‌ها دچار مشکل خواهیدشد. مسافت زیاد برای حمل بار نیز به هزینه‌های جانبی خرید آهن اضافه خواهدشد و از این‌رو خرید از کارخانه به‌صرفه نخواهدبود.

  • خرید آهن از بنگاه

خرید از بنگاه آهن و یا انبارهای فروش آهن برای تناژهای پایین توصیه شده و یکی از گزینه‌های مناسب به‌شمار می‌رود. همچنین این روش قابل دسترس بوده و تمامی خریداران می‌توانند از آن استفاده کنند.

  • خرید آهن از بورس

برخی از کارخانجات مطرح در روزهایی خاص محصول تولیدی خود را به تعداد مشخص در بورس کالا عرضه می‌کنند. درواقع عرضه محصولات در بورس کالا یک اقدام موثر برای ثبات بازار فولاد به‌شمارمی‌رود. همچنین امکان خرید از بورس برای تمامی خریداران وجود داشته و با طی چندین مرحله به راحتی می‌توانید اقدام به خرید کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مقاله نحوه خرید میلگرد از بورس کالا مراجعه کنید.

  • خرید آهن از شرکت‌های بازرگانی

شرکت‌های بازرگانی در واقع مراکز معتبر فروش آهن‌آلات و به نوعی نماینده کارخانجات فروش آهن به شمارمی‌روند.  شما می‌توانید هرنوع محصول فولادی را در تناژهای مختلف به صورت آنلاین یا حضوری سفارش داده و محصول خود را به‌راحتی دریافت کنید. مرکزآهن یکی از شرکت‌های بازرگانی مطرح و باسابقه در این زمینه بوده و آماده خدمت‌رسانی به تمامی مشتریان در سراسر کشوراست.

نحوه خرید آهن
  • خرید آهن به روش LC یا اعتباری

امکان خرید اعتباری آهن با این روش برای تناژهای بالا وجود دارد. به‌این معنی که در این روش امکان خرید اعتباری آهن از 1 تا 6 ماه وجود داشته و گزینه خوبی برای خریداران به شمار می‌آید. مرکزآهن امکان خرید به روش اعتبار اسنادی را برای شما عزیزان فراهم کرده‌است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این روش خرید می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

در ادامه به بررسی برخی نکات مهم درخصوص نحوه خرید هریک از محصولات فولادی خواهیم‌پرداخت.

  • نحوه خرید میلگرد

میلگردها در انواع ساده و آجدار و در ابعاد مختلفی تولیدمی‌شود و توجه به مشخصات محصول پیش از خرید الزامی است. همچنین توجه به وزن و تطابق محصول دریافتی با وزن باسکول نیز از دیگر نکات مهم برای خرید میلگرد به شمارمی‌آید. برای کسب اطلاعات بیشتر به راهنمای خرید میلگرد در سایت مراجعه کنید.

  • نحوه خرید تیرآهن

تیرآهن در چهار نوع مهم تولیدشده که هریک دارای کاربردهای منحصربه‌فردی هستند. همچنین قیمت این محصول همانند سایر محصولات به عوامل مختلفی همچون کیفیت، برند و نوسانات بازار وابسته‌است. ازاین رو توصیه می‌شود پیش از خرید، تمامی نکات ذکر شده را درنظر بگیرید. برای مطالعه بیشتر به راهنمای خرید تیرآهن در سایت مراجعه کنید.

  • نحوه خرید پروفیل

پروفیل‌ها به دودسته باز و بسته تقسیم شده و ازنظر وزن نیز در دودسته سبک و سنگین قرار می‌گیرند. به دلیل کاربرد زیاد این محصول لازم است پیش از خرید تمامی اطلاعات را در خصوص آن کسب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به راهنمای خرید پروفیل در مرکزآهن مراجعه کنید.

  • نحوه خرید نبشی

نبشی‌ها براساس ظاهر، نوع و کاربرد دارای دسته‌بندی‌های مختلفی بوده و شناخت تمامی این محصولات به شما در خرید راحت‌تر کمک می‌کند. برای اطلاع از نحوه خرید این محصول می‌توانید به راهنمای خرید نبشی در سایت مرکزآهن مراجعه کنید.

  • نحوه خرید ناودانی

ناودانی نیز همچون نبشی دارای دسته‌بندی‌های زیادی بوده که هریک کاربرد متفاوتی دارند. راهنمای خرید ناودانی به صورت جامع در سایت مرکزآهن موجوداست. شما می‌توانید برای اطلاع از تمامی مشخصات این محصول به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

  • نحوه خرید ورق سیاه

ورق سیاه یکی از محصولات نوردگرم بوده که کاربرد زیادی در صنعت دارد. در واقع می‌توان گفت این محصول پرفروش‌ترین ورق موجود در بازار است. برای اطلاع از راهنمای خرید ورق سیاه می‌توانید به مقاله موجود در سایت مراجعه کنید.

  • نحوه خرید ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه که از نوردسرد تولید شده یکی از محصولات پرکاربرد برای محیط‌های مرطوب و مستعد خوردگی شناخته می‌شود. راهنمای خرید ورق گالوانیزه را می‌توانید به صورت جامع در سایت مجموعه مرکزآهن مطالعه کنید.

راهنمای خرید آهن از مرکزآهن

مراحل خرید آهن از مرکزآهن

مرکزآهن یکی از نمایندگی‌های فروش محصولات فولادی بوده و ارائه‌دهنده انواع آهن‌آلات از تمامی برندها و ابعاد است. برای خرید آهن از مرکزآهن می‌توانید به دوروش آنلاین و حضوری اقدام‌کنید. درهردو روش مراحل زیر را لازم است انجام‌دهید.

  • استعلام قیمت

در نخستین قدم برای خرید محصولات فولادی اطلاع از قیمت دقیق و روزانه ضروری‌است. قیمت روز آهن‌آلات را می‌توانید در سایت، اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی مرکزآهن مشاهده‌کنید. به دلیل نوسانات لحظه‌ای قیمت این محصولات توصیه می‌شود پیش از خرید، از ثبات قیمت مطمئن شوید. طبیعی است که قیمت محصولات در سایزهای مختلف و برندهای گوناگون متفاوت باشد از این رو لازم است از مشخصات مقطع فولادی و برند موردنظر خود قبل از خرید اطلاعات کافی را داشته‌باشید. پس از مشاهده قیمت، به دو روش آنلاین و مستقیم می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.

  • ثبت سفارش اولیه و صدور پیش فاکتور

در مرحله دوم پس از اخذ صورت سفارش شما، موجودی محصول را در انبار بررسی خواهیم‌کرد. پس از بررسی موجودی، قیمت نهایی به مشتری اعلام و پیش فاکتور برای شما ارسال می‌شود. در صورت تایید پیش فاکتور توسط مشتری، بقیه مراحل سریعا توسط کارشناسان فروش انجام می‌شود.

  • تامین محصول و ارسال بار

پس از تایید نهایی و واریز مبلغ، محصول موردنظر شما تامین می‌شود. نحوه ارسال بار و تمامی نکات لازم در این مرحله توسط کارشناسان فروش با شما هماهنگ خواهدشد.

نکات مهم پس از خرید آهن آلات

پس از اتمام خرید نیز لازم است به نکاتی توجه شود که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • تطابق محصول با فاکتور

چنانچه محصولات فولادی را از بنگاه‌ها یا شرکت‌های بازرگانی تهیه کرده‌اید می‌توانید از اصل بودن آن اطمینان داشته‌باشید. با این حال بهتراست پیش از تحویل، محصول موردنظر را با فاکتور تطبیق دهید.

  • تشخیص اصالت کالا

برای تشخیص اصالت کالا لازم است به علامت اختصاری حک شده برروی محصول فولادی توجه کنید. این علامت برای هربرند متفاوت بوده و با جست‌وجو می‌توانید از علامت اختصاری برند موردنظر خود اطلاع یابید.

  • بررسی مشخصات ظاهری و وزن محصول

پس از تحویل کالا بررسی مشخصات ظاهری و وزن محصول و تطابق با مشخصات استاندارد ضروری است. می‌توانید برای بررسی این مشخصات از افراد باتجربه راهنمایی بخواهید.

  • نحوه نگهداری محصول

به دلیل حساس بودن آهن‌آلات به زنگ‌زدگی، لازم است مراقبت‌های لازم برای نگهداری از محصول را انجام دهید. درصورت رعایت نکردن این نکات و عدم نگهداری در محیط مناسب، شاهد هدررفتن سرمایه خود خواهیدبود. برای اطلاع از نحوه نگهداری هریک از محصولات می‌توانید با مشاوران مرکزآهن تماس بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی جامع تمامی نکات لازم در هنگام خرید آهن‌آلات پرداختیم. امیداست با رعایت تمامی نکات ذکرشده خریدی لذت‌بخش را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره‌ 03191009009 تماس بگیرید.

اطلاعات بیشتر