رشد قیمت آهن آلات متوقف شد

2 سال پیش1398بازدید0دیدگاه0امتیاز (0 رای)
رشد قیمت آهن آلات متوقف شد

توقف رشد قیمت آهن آلات در روزهای پایانی اسفندماه

در هفته جاری بازار شاهد بی رونقی در تمامی بخش ها به خصوص صنعت فولاد بوده است. این در حالی است که در بازار آتی شاهد افزایش قیمت بوده ایم. هم چنین طی روز گذشته سکه نیز مجددا روند افزایشی را در پیش گرفت. به طور کلی می توان گفت که روند نزولی قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت پروفیل قوطی و هم چنین کاهش شدید میزان معاملات صورت گرفته در بازار فولاد نشان دهنده این است که روزهای رونق بازار آهن آلات با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال در حال پایان یافتن می باشد.

این در حالی است که هنوز تعداد زیادی از تولیدکنندگان به کاهش و یا ثبات قیمت محصولات خود اقدام نکرده اند ولی آن ها نیز تخفیفاتی را برای محصولات خود قائل شده اند. هم چنان در بازار مشاهده می شود که قیمت قوطی و پروفیل اکثر کارخانجات از روند کلی بازار تبعیت نکرده است و هم چنان بالا می باشد.

با این حال اکثر کارخانجات هم چنان درگیر مشکل مازاد عرضه نسبت به تقاضا می باشند. روند نزولی قیمت این محصولات در بازار سبب شده است که اکثر فعالان بازار از فعالیت خود دست کشیده و در این روزهای پایانی سال به فکر تسویه حساب خود باشند و به همین جهت میزان فعالیت در بازار قوطی پروفیل بسیار کاهش یافته است.

قیمت پروفیل قوطی بازار داخلی به سمت ثبات

با نگاهی کلی به بازار در می یابیم تمایل کلی قیمت پروفیل آهن و قوطی در اکثر مبادی به سمت ثبات بوده است ولی تمایل به کاهش قیمت ها هنوز فراگیر نشده است و این مسیر نزولی هم چنان برای فعالان بازار و تولیدکنندگان در هاله ای از ابهام می باشد. بنابراین قیمت روز پروفیل در بازار به صورت دقیق در تمامی کارخانجات اعلام نگردیده است و تعدادی از آن ها از اعلام قیمت های خود خودداری کرده اند.

قیمت پروفیل اصفهان

از عوامل موثر بسیار مهم در روند نزولی قیمت پروفیل قوطی می توان به روند نزولی قیمت شمش اشاره کرد. به نظر می رسد که بازار شمش به این زودی به روزهای پر رونق خود باز نخواهد گشت و باید برای پیگیری روند این بازار تا روزهای پس از تعطیلات منتظر بمانیم. بازار فولاد در حال حاضر آماده ورود به تعطیلات نوروزی و بی رونقی می باشد.

خرید محصولات فولادی در روزهای جاری به منظور انبار کردن برای سال جدید و فروش در سال آتی نیز برای فعالان بازار توجیه اقتصادی ندارد بنابراین در روزهای جاری شاهد افت شدید میزان تقاضا خرید محصولات فولادی و به تبع آن افت قیمت قوطی آهن به خصوص قیمت قوطی ستونی می باشیم. تنها خریدی که طی روزهای جاری در بازار آهن آلات می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد خرید شمش به منظور فاصله گرفتن از نوسانات سال آتی می باشد.

رونق بورس کالا برخلاف کاهش میزان تقاضا

هم چنین در بورس کالا نیز معاملات مطلوبی برای آهن آلات مشاهده گردید ولی شاهد کاهش قیمت این محصولات در بازار بورس کالا نیز بودیم و این امر نشان دهنده تداوم این روند در بازار طی روزهای آینده می باشد و نباید به رونق قیمت آهن پروفیل نیز در حال حاضر امید داشته باشیم. با نگاه کلی به بازار قوطی پروفیل در هفته جاری و مقایسه با بازار هفته گذشته شاهد رکود این بازار در روزهای جاری خواهیم شد.

قیمت پروفیل صنعتی کارخانه اصفهان در هفته جاری برای تمامی سایزها از روند ثبات تبعیت کرده و این کارخانه قیمت محصولات تولیدی خود را در هفته جاری نسبت به هفته گذشته کاهش نداده است. قیمت برای سایز 6 در هفته جاری و هفته گذشته به میزان 2910 تومان گزارش شده است و برای سایز 8 نیز قیمت پیشنهادی به میزان 3000 تومان بوده است.

قیمت انواع قوطی پروفیل در هفته جاری

هم چنین قیمت پروفیل استیل بنگاه تهران نیز در هفته جاری نسبت به هفته گذشته روند ثابتی را در پیش گرفته است. هفته جاری با توجه به هفته پایانی بازار کالا نمی توان انتظار بازار پر رونقی را داشت زیرا میزان تقاضا به شدت کاهش یافته است. هم چنین مساله مهم دیگری که طی روزهای اخیر به شدت بر بازار فولاد تاثیر داشته است تصمیم ترامپ بر افزایش تعرفه واردات فولاد به کشور آمریکا می باشد که این امر شدیدا بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است و باید در انتظار تحولی در قیمت این محصولات طی روزهای آتی باشیم.

بنابراین این مساله بازار قوطی پروفیل را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. این مساله ممکن است پس از تعطیلات تاثیر خود را بر بازار فولاد ایران به شدت نشان دهد. با این حال قیمت پروفیل زد و قیمت پروفیل آلومینیم هنوز تحت تاثیر این نوسانات قرار نگرفته است و از اول اسفند روند ثابتی را در پیش گرفته است.

سوالات و نظرات کاربرانشما کاربران عزیز میتوانید نظرات و سوالات خود را در این بخش ثبت کنید
بارگذاری مجدد